2018. január 3., szerda

Mummy


Mindig nehéz volt csinos, olcsó, ám kényelmes, praktikus kismama ruhát találnom. Főként az árral volt bajom. Na meg azzal, hogy minden kismamán ugyan azt láttam körülbelül, ha az ár megfelelő volt. Milyen jól jött volna három gyerekkel hamarabb rátalálnom a Mummer.hu online boltra.

De a tulajdonost azért elérhető közelségbe hoztam és jól kikérdeztem. Ezúton is köszönöm neki a lehetőséget. Fogadjátok sok szeretettel Kiss Mónikát és a Mummer boltot!

- 3 szép gyereked van, mellette sikeres vállalkozást vezetsz. Hogyan tudsz mindenhol 100%-ban megfelelni?
Állandó lavírozással. Mindig érzem, ha valamelyik oldalra elbillen a mérleg és onnan gyorsan visszaveszek. A gyerekeim tesznek érte, hogy ne ők legyenek azok, akikre nem jut elég idő. Amikor indítottuk a webshopot, éjjel-nappal (szó szerint) dolgoztunk rajta a férjemmel. A kisebbik lányom egyik hétvégén azt mondta: Én azt szeretném, ha olyan boltunk lenne, ahol csak úgy ott vannak a szép ruhák és nem kell vele foglalkozni. Ezen a ponton éreztük, hogy túl sokat foglalkozunk a “szép ruhákkal” és megbeszéltük, hogy a közös együttlétekből nem veszünk el a mummer javára - amit egyébként már negyedik gyerekünkként is emlegetünk.

-Mikor jut időd önmagadra?
Szerintem kétféle anyuka van: az egyik az, aki remekül elvan otthon a gyerekeivel és nem igényli a kimenőket, a másik pedig az, akinek muszáj elmennie néha otthonról, különben megeszi reggelire a családot. Én az utóbbi típusba tartozom, ami még tovább bonyolítja az életünket. Imádok színházba, koncertre járni, szeretek a barátaimmal úgy találkozni, hogy a gyerekeink nem ugrálnak körülöttünk. Ezt a családom is jól tudja és megérti, ezért elengednek a felnőtt programokra. 
A vállalkozásom kevésbé érti ezt meg. :) 
Itt is lavírozni kell.

- Honnan jött az ötlet, hogy kismama és baba ruházat legyen a profil?
Amikor a harmadik gyermekemet vártam, megszűnt a H&M kismama részlege Budaörsön és gyakorlatilag nem lehetett terhes ruhákat kapni. Így kénytelen voltam Budapestre bejárni vásárolni. A férjemmel régóta beszélgettünk róla, hogy kellene indítanunk egy családi vállalkozást. Amikor Kolos megszületett egyszer csak bevillant, hogy ezt kell csinálnunk. Először fizikai üzletet szerettem volna nyitni Budaörsön, de az egy újszülött mellett elég bonyolult lett volna. Így jött a webshop ötlete, amit otthonról is tudok végezni. Szerencsére Kolos az első néhány hónapban egész nap aludt, így fel tudtam építeni az alapokat. Nem is gondoltam az elején, hogy milyen rengeteg munkával jár ez.

- Honnan szerzed be a termékeidet, és hogy választod ki
a profilodba illőeket?
Három beszállítóval indultam; egy lengyel és két brit gyártóval. Azóta van néhány magyar partnerem is. Olyan termékeket válogatok össze, amik nem annyira hétköznapiak, nem kaphatóak a nagy láncoknál. Mivel elég konfliktuskerülő alkat vagyok, ezért fontos szempont, hogy jó minőségűek legyenek a ruhák. Semmi kedvem szegény kismamákkal huzakodni a garancián. :):) Ezen kívül az is fontos, hogy ne legyenek extrém drágák a ruhák, hiszen tudom, hogy erre a rövid időszakra kevesen szeretnek több tízezret kiadni egy ruhadarabért.




-Van valami speciális dolog, ami a termékeidre jellemző?
Az egyediség. A legtöbb termékünket csak mi importáljuk Magyarországra és általában nem rendelünk belőle több tucatot. Így egy-egy fazonból csak néhány darab van az egész országban.
A másik érdekesség, hogy az egyik forrásomtól olyan termékeket veszek, amiket nagy áruházláncok nem vettek át, mert lekésték a szállítási határidőt. Ezek a ruhák minőségileg tökéletesek, mégis a kukában végeznék, ha mi nem vásárolnánk fel őket. Így még a környezet védelméért is teszünk egy kicsit. :)

-Üzletet is nyitottál a webbolt mellett. Hogy nehezebb
értékesíteni online vagy személyesen?
Az online marketing nagymértékben megkönnyíti a webes értékesítést. A fizikai üzlettel még nincsen túl sok tapasztalatom, hiszen egy hete nyitottunk. :) 
Azt már látom, hogy ha valaki eljön személyesen, akkor szinte minden esetben vásárol. Ez a weben nagyon nem így van. Ott sokkal több a nézelődő.

- Kikből kerül ki nagy valószínűséggel a vevőid köre?
Úgy veszem észre, hogy nagyon sok irodai dolgozó veszi a
ruháinkat, akiknek heti 5 napban csinosan kell megjelenniük a munkahelyükön, de sok otthon lévő, igényes anyuka is vásárol nálam.

- Kiknek ajánlod elsősorban a ruhákat?
Azoknak a kismamáknak ajánlom, akik nem szeretik, ha nap mint nap “szembejön” a ruhájuk az utcán. Olyanoknak, akik szeretnek kicsit izgalmasabb ruhákat hordani, mint az átlag.

- Mely terméked a kedvenced a webboltból?
Az egyik nagy kedvencem, az a Fröcskölt felső. Vagány, de egyben szexi fazon, izgis mintával.




-És melyik ruha a legnépszerűbb?
A népszerűség szezonálisan változik. Pillanatnyilag az indás tunika a nagy kedvenc - ez egy zippzáros szoptatós anya-lánya ruha - és a szoptatós hálóingek közül mindegyiket nagyon szeretik.

-Milyen nehézségekkel találtad szembe magad az indulástól a megvalósításig?
Számomra a legnagyobb nehézséget az idő hiánya jelenti. 24 óra nagyon kevés.

-Milyen pozitív visszajelzések, dolgok értek munkád közben, amiért érdemes csinálni?
A vevői visszajelzések mindig nagyon jólesőek. Pláne ebben a ritka élethelyzetben, amiben tőlünk vásárolnak (terhesség, baba születése). Emellett a barátok, családtagok elismerő támogatása is nagyon sokat jelent nekem.






-Mit üzennél a kezdő vállalkozó édesanyáknak?
Azt, hogy csak akkor kezdjék el, ha igazán hisznek a projektjükben, mert rengeteg (illetve annál sokkal több) energia és idő kell hozzá vagy annál is több pénz.  Persze, ha a gyerekek már intézménybe járnak, akkor egy kicsit egyszerűbb a helyzet. KITARTÁS!

A bolt kínálatát megtekinthetitek itt:

https://www.mummer.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése