2018. január 20., szombat

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni-Tündérvirág Mozgás Kuckó




Olyan jó lenne néha elmenni Andrissal és a nagyokkal valahová egy jó kis közös tornázásra, bármire. De sajnos nálunk nincs nagyon lehetőség rá. Nektek viszont mutatok egy remek lehetőséget máshol, hátha pont útba esik.
Tündérvirág Mozgás Kuckó

- Anyuka vagy, háztartást vezetsz és ez mellé bevállaltál egy szépséges, fontos, ám nem kis munkát. Hogy bírod idővel, erővel, hogy mindent megcsinálj, mindenhová oda érj?Hogy osztod be az időd?

A kisfiam születése előtt teljes munkaidőben dolgoztam és mellette válogatott vívó voltam, ami azt jelentette, hogy heti 7-8edzés, versenyek és edzőtáborok hétvégén, plusz mindig jártam (most is járok) tanfolyamokra, hogy bővítsem a tudásomat. Megszoktam, hogy nagyon feszes az időbeosztásom, szinte percre pontosan meg vannak tervezve a napjaim. Mikor vásárolok, takarítok, főzök. Éjfél-1között fekszem és 6kor már szól is az ébresztő, hogy Anya-Anya-Anya!:)
Mivel Mozgásterapeutaként dolgozom így nagyon nagy előnnyel indultam a gyermekemmel, amit ezúton is köszönök Lakatos Katalinnak a TSMT terápia megalkotójának. A tornát már 4 naposan elkezdtem a kisfiammal, 6hetes koráig 1x, azóta pedig nem kel fel éjszaka, így nekem ez az 5-6óra alvás tényleg alvás. Erőt a kisfiam ad, a munkám iránti rajongás, a családom és barátaim biztatása és az a rengeteg szeretet, amit a gyerekektől és szülőktől kapok. Pont múlt héten számoltam össze, hetente 100 gyerkőcöt tornáztatok le 5hónapos kortól 7éves korig!



-Honnan jött az ihlet a Tündérvirág Mozgás Kuckóhoz?
Édesanyámmal egy családi napközit működtetünk, én itt voltam csoportvezető és a mozgásfejlesztésért felelős szakember. A szülők nagyon hálásak voltak, hogy tudtunk nekik időben jelezni, ha eltérés volt a gyermekük fejlődésében, és a jelzésen kívül megoldást is tudtunk nyújtani helyben a Pek-torna és Tsmt terápia segítségével. Mint tudjuk a legjobb marketing a szülői tapasztalat így elkezdett terjedni a híre a tornáimnak és egyre több “külsős” azaz nem a bölcsibe járó szülő keresett fel. Ekkor még nem volt gyermekem így munka előtt és után tudtam fogadni a szülőket konzultációra. Ekkor kezdett kialakulni bennem az, hogy imádom a munkám, de lehet hogy szeretnék lépni és csak a fejlesztéssel foglalkozni. Természetesen Anyukámnak rögtön elkezdett járni az agya és pár hét alatt már ki is nézett egy kis üzlethelységet, ami megfelelő lenne erre a célra. Igaz itt már várandós voltam, de ez nem volt akadály elkezdtünk tervezgetni.






-Mennyi időd van benne a kezdeti ötlettől a kivitelezésig?
Az ötlettől a nyitásig 14hónap telt el. Igaz kevesebbet terveztem, de a sors gördített elém jó pár akadályt, amit sikeresen vettem, néha igaz már kevesebb erővel, de tudtam hogy ezt és most akkor is meg szeretném csinálni.



 -Nem kis feladat lehetett megcsinálni ezt a projektet. Ki segített benne legtöbbet?
Nekem a családom a legnagyobb támaszom, mindenben segítjük egymást. Anyukámmal laminált padlót pakoltunk, takarítottunk folyamatosan, a berendezés kialakításán dolgoztunk, vagy épp helyettem este 11re ment be a munkásokkal helyszíni szemlére. Mivel ez egy felújítandó helyiség volt így szükség volt sok sok szakemberre, amiből egyébként is hiány van, mint tudjuk. Apukám kitartóan irányította hozzám őket, én pedig olyan szakértő lettem a felújításban, amit sosem gondoltam volna!:) Heteken át reggel 7kor már ott kezdtem, ilyenkor pedig a férjem volt a kisfiúnkkal reggel. És persze ott a kisfiam, aki a reggeleken kívül szinte mindenhova jött velem, közjegyző, ügyvéd, könyvelő, helyszín, neki is nagyon hálás vagyok, hogy ilyen nagyon ügyes volt. Ezen kívül pedig projekt terveket írtam, költségvetéseken dolgoztam, papírokat intéztem, praktikerben törzsvásárló lettem. Kiléptem a komfort zónámból, erőmön felül teljesítettem, de megérte nagyon!



-Mennyi pozitív visszajelzést kaptál eddig. 
Melyik áll a szívedhez legközelebb?

Rettentő aranyos és kedves szülők és gyerekek járnak hozzánk! A legnagyobb elismerés mikor mesélik, vagy fotót küldenek arról, hogy az egész család tornázik otthon, hogy akadálypályát építenek a nappaliban, hogy minden reggel megkérdezik a gyerekek hogy ma van a torna?Vagy mikor a torna hatására enyhülnek a tünetek elkezd a gyermek az iskolában, óvodában jól teljesíteni, beindul a mozgásfejlődés, elkezd beszélni. 
Legkedvesebb talán mikor az első beszédindító torna után az Anyuka sírva hívott fel, hogy most értek haza és a kislánya (eddig nem beszélt) azt mondta, hogy Anya! Na ezen én is elkezdtem sírni, és most is könnybe lábadt a szemem! Én hiszek a szeretet erejében és abban, hogy adni kell minél többet és ezt mind mind vissza is kapom a hozzánk járóktól. 






 -Kiknek ajánlanád a ti kis Kuckótokat legfőképpen?
Első sorban kisgyermekes családoknak, Anyukáknak. Tornáink inkább a kisebb korosztálynak szólnak 5hós kortól 3éves korig látogatnak minket a legtöbben. Természetesen vannak óvodásoknak is foglalkozások, és iskolaelőkészítő Tsmt tornánk is, de tapasztalataim alapján itt már elkezdődik a sportágak kiválasztása, kipróbálása, ezért a hangsúly a kisebbeken. Ami plusz még nálunk azok a regeneráló pilates óráink, amik bababarát órák. Ez azt jelenti, hogy az Anyukák elhozhatják a piciket, ők eljátszanak Anya mellett, aki pedig nyugodtan tud tornázni hiszem gyermekével is van és magára is van ideje. Pilates oktatóm pedig gyógytornász és LoveYourBelly szakember/oktató (mellesleg 3gyermekes Anyuka) nincs olyan kérdés, amire ne tudna válaszolni, ezért a szülők bizalommal is fordulnak hozzá. 

-Nagyon színes fejlesztő óráitok, tornáitok vannak? Te választasz és keresel oktatókat, mozgás formákat  a Kuckóba? Milyen óráitok is vannak?
Az órák nagy részét én tartom, ezek a fejlesztések különböző korosztályoknak:
-kezes-lábas torna: kúszó mászó babák szenzoros és mozgásfejlesztése
- izgő-mozgó torna: önállóan járni tudó babák mozgásfejlesztése (egyensúly, mozgáskoordináció, finommotorika, figyelem, koncentráció...)
- Pek-torna: óvodások mozgásfejlesztése (mint az izgő-mozgó plusz szerialitás, az egyidejű többcsatornás figyelem, tartásjavítás, lúdtalp prevenció is nagy szerepet kap)
- iskolaelőkészítő Tsmt torna: Tsmt, mint tervezett szenzomotoros tréning, egy évre előre edzéstervet írok, végig megyünk az ontogenetikus fejlődés elejétől a végéig. Egyre bonyolultabbak és összetettebbek a feladatsorok, így a gyermekek folyamatosan kapják a terhelést. A feladatokkal segíti a torna az idegrendszer érési folyamatait, és felkészíti a gyermekeket arra, hogy az iskolában amit látnak, közben hallanak, le is tudják írni, megérteni, és megjegyezni, mindezt könnyedén erőfeszítés nélkül, azaz segíti  őket az iskolai sikeres beválásban. 

Ezen kívül van még 
-gyermekjógánk: segít a gyermekeknek lenyugodni a mai túlingerelt világban, és segíti a testi-lelki harmónia kialakulásàt
- alapozó testképző gimnasztika: főleg kislányoknak, a bukfenc, kézenállás, cigánykerék, ritmus tanulása és bármely sportághoz jó alapot kapnak itt
- Mesetánc: szabadmozgásos óra, ahol minimális instrukcióval egy történetet, mozdulatot elevenítenek meg, segít a stressz levezetésében, önmaguk és határaik megismerésében

Anyukáknak pedig:
- renegeráló pilates 
- esti gyertyafényes pilates
- LoveYourBelly tanfolyam (szétnyílt hasizom)
- jóga 

Töltekezés képen pedig van shiatsu masszázsunk, mely segít a stresszoldásban, izomfájdalmak enyhítésében, közérzet javításában, mert tudjuk ha boldog anya akkor boldog a baba is!

Szerencsés vagyok, mert induláskor sikerült egy szuper csapatot kialakítanom, és nem is csalódtam bennük szuper munkaerő és ember minden oktatóm!




-Gyönyörűen berendezett kis helység. Te álmodtad meg minden részletét?
Nagyon szépen köszönöm! Elég egyszerű ízlésem van, szeretem a minimál stílust így nem volt kérdés, hogy itt is a letisztultságra fogok törekedni! Minden legyen szép világos, a játékok és eszközök pedig adják magát a díszítést. 

 -Mi a legjobb ebben a kis közös baba-mama helyben szerinted? Mi a fő vonzereje manapság?
Szerintem a családias hangulat, az hogy ide Anyukák és babák is tudnak jönni egyszerre tornázni, az hogy van a nagy torna terem mellett egy kis terápiás szobánk, ahol a kicsik óra előtt és után is tudnak játszani, vagy éppen amíg a nagytesó tornázik a kicsi és anyu bent tudnak lenni. Van egy kényelmes kanapénk, ami szoptatós Anyukáknak tökéletes, mikró-hűtő is van. Amit észrevettem, hogy óra után a szülők is szívesen maradnak még beszélgetni közben a gyerekek elmajszolnak valamit, úgymond nincsenek siettetve, nincsenek kidobva és Anyaként ezt én is nagyon fontosnak tartom, hogy nekik is legyen egy kis idejük megpihenni. 

-A ti Tündérvirág Mozgás Kuckótok mennyiben más a többi hasonló kezdeményezésnél?
 Talán amivel kitűnünk az a kombinált bérletünk, egy bérlettel az egész család tud tornázni. E mellett szerintem egyedi óráink vannak, és nagyon jó helyen helyezkedik el a Kuckó. Múltkor pedig egy kedves Anyuka megjegyezte, hogy jó érzés, hogy figyelünk rájuk, és igyekszünk minden igényüket kielégíteni. 

-Milyen terveid, ötleteid vannak még a jövőre nézve?
Én úgy érzem most Életemben először, hogy elégedett vagyok és egy picit leállok a nagy tervekkel. Most járok egy úgynevezett Longitudinális komplex gyermekvizsgálat tanfolyamra, amint elvégzem szeretném ha ez is bekerülne a tevékenységi körbe és tudnék segíteni minél több gyermek problémájának megfejtésében. Szeretnék egy programot koraszülött babák és SNI-s gyermekek ingyenes fejlesztésére is, mert tudom, hogy az Ő szüleiknek nagy segítség lenne a többi plusz kiadás mellett ez. Ezen kívül nyáron képességfejlesztő táborokat és TSMT táborokat szervezek óvodásoknak, illetve gondolkodok 1-2plusz órán még az órarendbe. 

-Mit üzennél azoknak az anyukáknak, akik még csak álmodoznak hasonló horderejű ötleteik megvalósításán?
Bízzanak magukban, mert Anya számára tényleg nincs lehetetlen! A gyermekük pedig egy Ok és nem kifogás arra, hogy beteljesítsék álmaikat, ezzel is jó példát mutatva a kicsik számára, hiszen Ők tőlünk tanulnak. Nem véletlen, hogy én is ilyen céltudatos és kitartó vagyok, ebben nőttem fel a szüleimtől ezt láttam. Most az én kisfiam segít nekem torna órákat tartani, majd utána takarítani (imád porszívózni) és nem hogy hátráltat, hanem erőt ad és segít úgy, hogy ezt Ő is élvezi! Remélem jó példa vagyok/leszek én is számára!

ITT bepillanthattok a Mozgás Kuckó életébe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése