2018. február 21., szerda

Nora'h Hungary




Imádom a szépséges ékszereket. Igaz a gyerekektől nem sok lehetőségem van erre. De nézegetni akkor is tudom, ha hordani nem is. Ebből kifolyólag kaptam tollvégre a Nora'h Hungary anyukáját.

Egyedi, kézzel készített, névre szóló ékszereket lehet nálad vásárolni. Hogy indult a vállalkozás? Honnan az ötlet?
Már egészen kicsi koromban tudtam, hogy vállalkozó szeretnék lenni, és azon belül a divattal foglalkozni.  2013-ban (ekkor voltam 18 éves!) Megnyitottam az első vállalkozásomat. Tanultam, érettségiztem, mellette dolgoztam.  Nem több mint 300 forintból építettem fel a mostani birodalmamat. Az ékszerek szeretete mindig is jelen volt az életemben, de az igazi áttörést 2015-ben értem el. Mindössze egy bőrönddel a kezemben felköltöztem Budapestre, kisegítő pincérnőnek álltam, közben esténként az ékszerekkel foglalkoztam. Egy percig sem kételkedtem magamban, tudtam, hogy előbb vagy utóbb, de megtalálom az álmaimhoz vezető utat… és így is lett… tudod, mint a filmekben egyszer csak „felvillant a lámpa”. Izgatottan osztottam meg a legelső ékszereimet olyan ismerőseimmel, akiknek kisgyermekük van, szinte remegett a kezem. Aztán már bátrabban osztottam meg az ismerősökkel, és mára már 22 ezer fős követőtáborom van a közösségi oldalakon.

A vevőkör mely korosztályból, nemből kerül ki vajon leginkább?
A vevőköröm 98%-a nő, de szép számmal jelentkeznek férfiak is, akik kedvesüket, feleségüket, családtagjaikat ajándékozzák meg egy-egy ékszerrel, kulcstartóval.
A legfrissebb statisztikáim szerint a fiatal -és középkorúak látogatják meg az oldalamat legtöbbször, de nem ritka eset egy 90 éves dédnagymamának vagy egy 5 éves kislánynak szánt ékszer.

Honnan szoktál ötleteket meríteni?
 Mindig akkor jut eszembe valami új, ha épp úton vagyok, vagy valami véletlen dolog történik.
Pl.: kiborítottam véletlenül egy kis tintát az asztalomra. tintás lett az ujjam, véletlenül hozzáértem az egyik ékszerhez… így lett az egyedi ujjlenyomatos ékszer.
 Vagy: épp a keresztfiammal rajzolgattam, amikor eszembe jutott: gyermekrajzos ékszer/kulcstartó!
Nem az a típusú tervező vagyok, aki leül az asztalhoz, és akkor tervez. Mindig a szabadban, vagy a közvetlen környezetemben találom meg az inspirációt.  



Milyen anyagokkal dolgozol elsősorban és honnan szerzed be őket?
Eddig csak fémötvözetből készült ékszeralapokkal dolgoztam, de 2018 első nagy lépése a nemesacélból készült ékszerek gyártása. Ezt egy hazai cég tette lehetővé, amiért nagyon hálás vagyok.

A nemesacélból készült ékszereket hordhatják fémérzékenyek is, nem hagynak foltot ruhán és bőrön, nem kopnak, és nem feketednek be.
Természetesen továbbra is rendelhetők a fémötvözet-alapból készült ékszerek.
A szíjakat gondosan válogatott ásványgyöngyökből, teklagyöngyökből, bőrszíjakból és fémláncokból készítem a vevő igénye szerint.



Van olyan kérés, amit nem tudsz teljesíteni? Amit elutasítottál?
Az egyetlen kérés, amit elutasítok, az a 3 éven aluliak számára rendelt ékszer.
Balesetveszélyes az apró alkatrészek miatt.
Eddig minden extrém kérést is sikeresen teljesítettem.

Milyen visszajelzéseket kaptál eddig?
Mindenkinek a saját szájízére készítem az ékszert, így eddig mindig pozitív visszajelzéseket kaptam.
Sokszor meg is hatódnak rajtuk. Ha személyesen jönnek az ékszerért, nálam már bekészítve a zsepi
.
Számomra legmeghatóbb eset volt, amikor egy anyuka annyira meg volt elégedve a munkámmal, hogy karácsonyi ajándékot küldött nekem, amit a családjával készített.



Mi a legszebb ebben a munkában? Miért érdemes csinálni?
A legszebb a munkámban mindig az elégedett arcok, és még máig is nehéz elhinnem, hogy több mint 600 ember karácsonyfája alatt pihent az az ajándék, amit én készítettem. Mindenhol ott van a szívemből egy darabka.
Imádom a munkámat, szeretem, hogy ezt csinálhatom, és néha nagyon nehéz, néha nagyon fáradt vagyok, de amikor lefekszem, alig várom a reggelt, hogy újra alkothassak.

Melyik termék a kedvenc?
A névre szóló feliratos ékszereim közül a legnagyobb sikere a gyöngysoros karkötőknek és a bőrszíjas karkötőknek van.


Mik a terveid 2018-ra?
Most egyelőre brandet építek.
Legnagyobb célom jelenleg, hogy idén szeretném megnyitni az első „igazi” üzletemet, ahol a vevő egy finom kávé mellett üzletünkben akár meg is várhatja, hogy az ékszere elkészüljön.
Saját stílusomat is beleszövöm az ékszerekbe, így elengedhetetlen az ékszerek díszdobozos-szalagos csomagolása.
Az elegancia fontos része az üzletemnek, ezt 2018-ban jobban éreztetem a vevőimmel.
Rengeteg új ékszer fog megjelenni idén, a tervek, mintadarabok seregei várják, hogy felkerülhessenek a webshopba.

Nora'h Hungary termékeit megtaláljátok itt: 

www.norashungary.hu




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése