2018. március 10., szombat

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni-Lézervágott kincsestár




Mindig csodálkozva néztem azokat, akik fával dolgoznak. Olyan természetes. És hogy ebből micsoda gyönyörűségeket lehet készíteni? Csak a képzelet szab határt! Így leltem a Lézervágott Kincsestára.

- Hogyan jött az ötlet, hogy vállalkozó légy?

Kirázott a hideg a vállalkozói lét gondolatától is. De mivel közalkalmazottként sem volt állandó munkahelyem, az ötleteimre, taneszközeimre pedig nem volt igény a közoktatásban, így arra jutottam, hogy ki kell lépnem. Megkerestem azt a technikát, ami a legalkalmasabb a terveim megvalósítására és hozzáláttam.

- Mesélnél róla, hogy miket készítesz?
Lézervágott és gravírozott tárgyakat készítek. Először felfedeztem a lehetőségeimet, ekkor születtek egyedi dominók, megyekirakók, taneszközök, Balatonos termékek, ékszerek, névre szóló ajándéktárgyak,  apróságok. Aztán stencilek, egyedi gyermekszobai dekorációk, fotógravírozott tárgyak, esküvői meghívók és kellékek. Volt itt csapongás.
Végül textilbőr, fa, akril termékcímkék, bélyegzők, egyedi gombok és repiajándékok bűvöletébe kerültem.

- Milyen tárgyi feltétele van a munkádnak? Hogyan képzeljünk el egy fa gravírozást mondjuk? Milyen kellékek kellenek hozzá?
Munkámhoz lézervágógép, számítógép, néhány hasznos szoftver ,grafikus egér és néhány alapanyag szükséges. 
Ha pl. fotogravírozott fa kirakót kérnek tőlem, akkor kapok hozzá egy fényképet, amit szerkesztgetek, hogy vektorosan és fekete-fehérben működjön, kívánt méretű legyen, megfelelő erősségű és kirakó hálót illesztek rá, hogy a gravírozás végeztével szépen fel is darabolódjon. :) ha kell, feliratozom, kontúrozom stb. A vágógépbe helyezem a fa lapot és  ráküldöm a feladatot. A lézersugár sávokban haladva, tizedmiliméterenként égeti a fába a kívánt képet. A sebesség és erősség beállításával sokféle hatás érhető el.


- Hogyan tudod a kézműves termékekkel, a gyártással összeegyeztetni az otthoni házimunkát, családot időben?

Az időbeosztás érdekes történet. Ha óvodás lesz a kisfiam, talán kiszámíthatóbbak lesznek a napjaink. Így döntően késő este, éjszaka dolgozom; míg nappal ügyfélkapcsolat, postázás és a szokásos civil tevékenységek futnak. Mivel a főiskoláimat is hasonlóképp végeztem a nagyfiam mellett, könnyen belerázódtam.





- Melyik a kedvenc terméked?
A textilbőr termékcímkék a kedvenc termékeim. Igazi vízválasztó a felhasználók oldaláról is, mivel ebben a minőségben nincs alternatívája. Szeretem viszontlátni a legkülönbözőbb alkotásokon. Melegséggel tölt el, hogy rengeteg igazán tehetséges és kreatív emberrel kerülök ilyen módon kapcsolatba. A másik kedvenc termékem a Balatonos fülbevaló. Ez teljesen személyes. 





- Mi a leghálásabb dolog a munkádban és mi a legnehezebb?
A leghálásabb (na, ezt elsütöttem a kedvenc termék indoklásaként...) + amikor visszacsatolást kapok arról, hogy örömet szereztem. Hogy a gravírozott családfától elsírta magát a megajándékozott, hogy a táskakészítő igazán profi összképet hozott létre és soha nem tesz többé szaténcímkét kívülre... Valamint amikor közös ötletelésre hív a megrendelő, és hozzátehetek én is a folyamathoz. Így készülnek a legérdekesebb termékek.
A legnehezebb? Ez nehéz kérdés.  Felkelni reggel. Na, az nem könnyű.


lezervagottkincsestar.webnode.hu










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése