2019. február 6., szerda

Anyák, akik mertek nagyot álmodni-Nóra és a SeedBonbon





A minap valami izgalmas ajándékot kerestem és valami olyan dologra leltem, ami több, mint ajándék. 
Szépség, kreativitás, környezetvédelem, maga az ÖTLET! 
Seed Bonbon
Hogy mi is ez? 
Nóra a termék hazai ˇanyukájaˇmesél róla, önmagáról és a környezettudatosságról.

-Hogyan mutatnád be magad a külvilágnak, azoknak, akik még nem ismernek?
A Seed Bonbon márka megálmodója vagyok, kétgyerekes anyuka. Amióta az eszemet tudom, szeretem és tisztelem a természetet, a környezetet, s főleg amióta Budapesten élek, és amióta anyuka vagyok, még inkább napi szinten foglalkoztat a „hogyan lehetne még zöldebben, környezetkímélőbben megoldani“ kérdés. 
Minden téren, így nem volt kérdés, hogy a vállalkozásomat is ezen elvek mentén képzelem csak el. A Seed Bonbon egy olyan környezetbarát kézműves termékcsalád, amely egyfajta alternatív virág-növény ajándékot jelentenek, hiszen a külsőre mindenféle édességnek látszó magbonbonok ültethető magokat tartalmaznak.




-Nagy utat jártál be, míg eddig eljutottál, ahol most vagy. Mesélnél, hogy minek tanultál, hol dolgoztál, mielőtt megtaláltad a jelenlegi munkádat?
Egészen az érettségiig állatorvos akartam lenni, de megijedtem a kémia felvételitől sajnos, így magyar szakos bölcsészként és tanárként végeztem. Ezt vagy egy évtizedig bántam, de a hiányt úgy pótoltam, hogy olyan tanárokat és tantárgyakat is felvettem, amelyek valahol kapcsolódnak a természethez: művelődéstörténet órákon középkori botanikus kertekről tanultunk, vagy éppen etológia órát hallgattam. Végül újságíró lettem, ahol is a számomra fontos témákról tudósíthattam, készíthettem interjúkat kulcsszereplőkkel, eljuthattam érdekes eseményekre, és így a munka miatt is képben kellett lennem ezen a téren. Aztán a gyes alatt elvégeztem egy ökogazdálkodási és ökoturisztikai szakértő képzés a Szent István Egyetemen, ahol szakmailag is kicsit magasabb szintre léphettem. Voltam külsős nagyon sok helyen, főszerkesztő egy öko magazinnál, de kb.tíz év után éreztem, váltanom kell. Ekkor zöld marketing és kommunikáció területen kamatoztattam a tapasztalataimat, majd végül jött egy belső igény egy saját szerzeményre, vagyis valami olyanra, ami tőlem származik és kézzel fogható. Így születettet meg a Seed Bonbon, amely papíralapú, újrahasznosított ajándéktárgyként magánembereket és fenntarthatóság iránt fogékony vállalakozásokat szólít meg.





- Mit tartasz a legfontosabbnak az életben? Mire figyelsz oda nagyon?
A vállalkozásom a harmadik gyerekem, hiszen legalább annyi időt töltök vele, mint a valódi gyermekeimmel, de az egyensúlyra nagyon figyelek. Amikor ők oviban, iskolában vannak, vagy az apukájukkal, netán a nagyszülőknél, akkor én többnyire dolgozom, így amikor hazajönnek, már csak velük foglalkozom. Ha nem elég ez az idő, akkor altatás után szoktam folytatni a munkát. A munka nálam egyszerre egyfajta küldetés, hobbi és kőkeményen a megélhetésről is szól, ezért nagyon komolyan veszem, de persze anyukaként is helyt kell állnom, és igyekszem a gyerekeimmel töltött időt minél boldogabban tölteni. Néha annyira sok munkával kapcsolatos kérdés, feladat torlódik a fejemben, hogy a házimunka, a főzés és a gyerekekkel való együtt töltött idő önmagában is nagyon jó stresszoldó hatású. Szeretem a nyugalmat, és törekszem is erre, néha csak úgy otthon vagyunk, összebújva megnézünk valami mesét együtt, és máris olyan sok energia tölt el, ami felér egy wellness hétvégével. A sport is kezd újra előtérbe kerülni, ami szintén nagyon sok energiát és lendületet, tele kihívásokkal, testi és mentális küzdelmekkel. 

- Honnan az ötletek, a kreativitás, a név? Mik ihlették a Seed Bonbont?
Azt mindenképpen tudtam, hogy nagyot szeretnék váltani, mert úgy éreztem, amit csinálok, nem érdekel annyi embert, mint szeretném. A cikkek, az írott anyagok annyira nem váltják már ki az emberek ingerküszöbét, ha környezeti témákról van szó. Inkább tenni szerettem volna valamit, alkotni valamit, amit szeretni lehet, és a szívükön keresztül megfogni az embereket. Papír alapanyagban és újrahasznosításban gondolkodtam, mígnem eszembe jutott egy cikk, amiben egy újságról írtam, amelynek a lapjaiba magokat tettek, így el lehetett ültetni, és kikeltek belőle a növények. Ezután kerestem el keresgélni, és ebből az anyagból alakult ki lépésről-lépésre a magbonbon formavilága és az egész koncepció. Arra gondoltam, hogy ha édességekre hajaznának mind a formák, mind a dizájn, akkor az felkelti a figyelmet és ajándékozni is könnyen lehet.




-Igazán innovatív, egyedi és prémium dolog. Mindenki fölkapja a fejét rá, mikor valahol megemlíted?Legalább annyira izgalmasnak tűnik mindenki számára, mint számomra? Imádom az ötleted!
Amikor például egy vásáron vagyunk és ránéznek, akkor aki sosem hallott rólunk, elsőre nem nagyon tudja hova tenni. Esetleg elkönyvelik szappannak, fürdősónak és mennek tovább, vagy amikor rájönnek, elmondom, akkor nagyon meglepődnek és tetszik nekik. Biztosan nagyon jó reklámfilmet lehetne készíteni a döbbent vagy épp elcsodálkozó, de mindenképpen pozitív visszajelzésekről. Egyébiránt én civilként nem reklámozom, hogy mivel foglalkozom, a környezetemben sokan nem is sejtik. 

- Elsősorban kik a vásárlóid? Kiknek készültek ezek a termékek? Hová viszik legszívesebben?
Nagyon széles a paletta. Vannak fiatalok és egészen idősek is, akik az unokájuknak vagy gyerekeinknek vásárolják valamilyen alkalomra, többnyire a karácsony és a neves ünnepek a mérvadóak. Illetve két másik ág is van, az egyik az esküvők és a cégek, akik promóciós ajándékként viszik. 





- Van olyan történet a tarsolyodban, ami a munkádhoz köthető és megmosolyogtató, emlékezetes, szívet melengető?
Nagyon sok ilyen pillanat volt. Az előbb is említettem, amikor valaki először nem tudja hova tenni a látottakat és amikor megtudja, miről is van szó valójában... Azok az arckifejezések, szavak annyira jók, hogy, hogy tényleg kellene már egy reklámszpotot készíteni belőlük, mert ez így leírva nem olyan ütős, mint látva.

- Mi volt a legkülönlegesebb kérés eddig?
Nem volt olyan extrém kérés eddig. De hogy mondjak egy példát, nyáron egy házassági évfordulóra rendeltek egy adag maggolyót és csúzlit hozzá, a maggolyókat pedig az ajándékozottak saját, felesleges papírjaiból készítettem el. 

- Mit tartasz fontosnak a termékeidnél? Mire figyeltek a legjobban a minőség és külső kapcsán?
Fontos, hogy környezetbarát ajándék alternatíva a vágott virág, és a valódi édességek helyett, mindemellett különleges és élményt nyújt. Minden darab kézzel készül, gondos odafigyeléssel, és csak olyan csomagolóanyagokat, nyomdai anyagokat használunk, amelyek minőségiek. A termékeink külső megjelenésében egy nagyon profi, művészként is tevékenykedő grafikus, Illés László a kulcsszereplő.


-Hogy látod magad és a munkád 10 év múlva?
Remélem addigra már réges rég vidéken élünk, kertes házban, ahol a munka irodai részét valami kellemes zöld övezetben, lugas alatt vagy egy nagy fa árnyékában végzem. A Seed Bonbon márka pedig már stabil piaci szereplő itthon és Európában is. 

Nóri és különleges bonbonjait elérhetitek itt:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése