2017. október 28., szombat

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni- Szappanhab


"Nem szponzorált tartalom"


 Szeretek kísérletezgetni. De jobban szeretem a természetes összetevőkből készült dolgokat. Így jutottam el kis városkám egyik természetes, kézműves termékeket áruló boltjába, műhelyébe.
Izgalmas belesni a gyártás folyamatába. Meglesni hogy és mi készül az alapanyagtól a kész termékig, folyamatról folyamatra. Kata, az üzlet megálmodója és a szappanok, egyéb termékek "anyja" szívesen körbekalauzol mindenkit. 

Imádom szagolgatni, megfogdosni, kipróbálni ezeket a dolgokat.
Így üres kézzel sosem távozom tőle.
Próbáltam már fürdőbonbont, kecsketejes szappant, sószappant, tusfürdőt, szőlőzsírt, arckrémet és mindenféle színes-illatos szappant is. A férfiakra is gondol, így nem csak virágos dolgok készülnek.

Ami meglepetésként ért, az az anyatejes szappan. A lefejt és már nem kellő anyatejből is készít a babának szappant. Nem is kellhet jobb, mint amit belsőleg kap, az külsőleg is csak jó lehet.

Bevallom a kedvencem a szőlőzsírja. Ebből szívesen kenek a gyerekek szájára is. Nem tovább szárít, mint sok termék, hanem valóban hidratál és még finom is.



Gyerekek kedvence a különböző formás natúr szappanka. Mindig van itthon több féle verzió is.


Szerintem egy szép kis csomagolással ajándéknak is kitűnő.

 

A Szappanhab műhely honlapját itt találjátok: http://www.szappanhab.hu

És akkor az interjú Katival.

-Hogyan jött az ötlet, hogy szappan gyártásba kezdj?
A méhészet -ami a másik nagy szerelmem- tanított meg arra, hogy tiszteljük a természetet, óvjuk értékeit és kerüljük a vegyszereket, szintetikus anyagokat az étkezésünkben és a tisztálkodásban valamint a háztartásban! Egy méhészeti vásáron láttam meg egy csodaszép szappanos standot, ahol többféle natúr szappanokat árusítottak, vásároltam néhány fajtát, majd otthon kipróbáltam és azt tapasztaltam, hogy a bőröm nem száraz, nem húzódik és diszkrét, finom illatú lett. Ettől a naptól kezdve többé nem használtam a bolti, vegyszeres tisztálkodó szereket!!!
Az interneten találtam egy natúr szappankészítő tanfolyamot Szegeden, bejelentkeztem, elvégeztem majd függőjévé váltam a témának és minden olyan tanfolyamot elvégeztem, ami a vegyszermentes tisztálkodás, bőrápolás témájában megtalálható volt!

-Mennyi munkád van benne napi szinten?
A szappanműhelyemben -általában- heti öt napon vagyok nyitva. A nyitva tartásom függ a családi tennivalóimtól valamint a méhészeti munkáinktól, így a vásárlóimat mindig a közösségi oldalon tájékoztatom a heti nyitva tartás rendjéről.
Heti 5X 5-6 órát dolgozom a műhelyemben, de karácsony és egyéb nagyobb ünnepek, rendezvények előtt ettől sokkal többet! :)

-Mennyire volt rögös az út a kezdetektől a megvalósításig?
Igen rögös út vezetett az elhatározástól a megvalósításig,  mivel a törvényi előírásokat egyik hivatal így-, míg a másik úgy értelmezte. Sokat segített a helyi Jegyző Úr és a kalocsai Kormányablak Munkatársai is! Majd 2014.augusztusában megnyitottuk a Szappanműhelyünket egy 100 éves parasztházban, amit antik bútorokkal rendeztünk be és szerintem nagyon hangulatos lett. Imádok itt dolgozni!!! 

-Anyaként hogy tudod összeegyeztetni ezt a munkád és a gyerkőcöt, a háztartást és minden mást?
Két gyermekes édesanya vagyok, elsősorban ez a hivatásom. Férjem főállású méhész, a méhek tavasztól őszig sok-sok munkával látnak el bennünket, de magunk osztjuk be az időnket, a munkánkat! Nagyobbik fiunk már felnőtt (24 éves) ő már kirepült a családi fészekből, saját életét éli Szegeden, de szerencsére sűrűn jön haza hozzánk! A kisebbik fiunk 8 éves, 2. osztályos kisdiák, szerencsére sok időt tudunk vele tölteni, mivel úgy igazítjuk a tennivalóinkat, hogy vagy Apa vagy Anya mindig Benedek rendelkezésére álljon.

-Honnan szerzed be az alapanyagokat?
Alapanyagaimat egy nagyon megbízható magyar webáruházból szerzem be. Mivel minden termékem bevizsgált, ellenőrzött, engedélyes termék, ezért csakis ugyanattól a beszállítótól vásárolok, mert csak így garantálhatom a termékeim állandó minőségét! Mézes, méhviaszos kozmetikumaimhoz a méhviaszt és a mézet a saját méhészetemből "szerzem be".

-Mi előzi meg egy új szappan kitalálását?
A termékkínálatomat úgy alakítottam ki, hogy a tisztálkodás, bőrápolás minden szegmensébe tudjak vegyszermentes alternatívát kínálni mindazon vásárlóimnak, akinek fontos, hogy gyermeke, családja biztonságos, kemikáliáktól mentes tisztálkodó- és bőrápolószereket használhasson.
Egy új termék úgy születik, hogy megalkotom a receptet, elkészítem és a tágabb családom teszteli, ha mindenki elégedett, akkor a termék laborvizsgálatra megy. Itt mikrobiológiai és egyéb vizsgálatoknak vetik alá. Amint megjön az eredmény (eddig még minden termékemé jó volt) egy vegyész tanulmányozza a recept összetételét, a technológiát, a kiszerelést és a csomagolást, ha mindent rendben talál, akkor elkészíti az adott termék Termékinformációs Dosszié-ját, amit a saját pecsétjével lát el és engedélyezi a termék gyártását. Ezután még egy Európai Uniós Portálra fel kell tölteni a termék engedély számát és egy fotót a termékről a forgalmazni kívánt csomagolásában.

-Melyik terméked a kedvenced?
Mindig más az éppen aktuális kedvencem, most például a zsályás szappan és az avokádó olajos rózsavizes arckrém. A férjem a mézes-körömvirágos szappanért rajong és a shea vajas testápolóért van oda. Tamás fiam az apróbojtorjános sampont és a kókusz illatú szappant szereti, Benedekem a vidám formájú Édes-álom babaszappanokat használja.

-Miért ajánlanád minden vásárlónak és leendő vásárlónak a termékeid?
Termékeimet azoknak ajánlom, akiknek fontos, hogy vegyszermentesen tisztítsák, ápolják a bőrüket. Akiknek fontos, hogy környezetet se terheljék vegyszerekkel, akik magyar kézművesek termékeit preferálják a tömegcikkek helyett. Olyan szülőknek ajánlom a termékeimet, akik arra tanítják a gyermekeiket, hogy természetes alapanyagokból készített bőrápolókat használjanak és ne a média által reklámozott bizonytalan összetételű vegyszerekkel mosakodjanak. Továbbá ajánlom a termékeimet mindazoknak, akik tisztességes áron szeretnének minőségi bőrápoló és tisztálkodó szereket vásárolni a családjuknak!!! 
- Köszönöm szépen Kati az interjút és hogy bepillantást engedtél a műhelyedbe, az életedbe!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése