2018. január 31., szerda

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni- Pál Honória





Pál Honória- Honória-Színes-Ötletek

Szeretem a szépséges, kézzel megalkotott dolgokat. Kép nézegetés közben bukkantam Honória szépséges termékeire, majd ő egy csoportban rám. Így készült ez a kis interjú nektek.




- Anyuka vagy és vállalkozó, kézműves. Hogyan tudsz mindegyik szerepnek tökéletesen megfelelni? Lehet egyáltalán tökéletesen mindnek?
Igazából, sehogy!  Sokszor érzem, hogy több a feladat, amit elbírok, de egy kis szervezéssel mindent sikerül megoldani. Ha nem így lenne, nem lenne vállalkozásom, de leginkább motivált, hogy anyuka vagyok, és mint sok másik ilyen foglalkozással rendelkező kézműves anyuka választja, hogy otthon marad, hogy a gyerekekre több ideje legyen… 
Itt mérlegel egy anya…. most beteg a kisfiam, -szervezés- kevesebb munka. 
Amikor pedig minden a rendes kerékvágásba kerül, jöhet a 150%-os alkotás!

- Miért pont kézműves termékek, kellékek és webbolt?
25 éve vagyok virágkötő. Mára ez egy telített szakmává vált, és már művészetileg nem is elégített ki, megkerestem a nekem, hasonló művészi kifejezéshez megfelelő technikát. 
7 éve találkoztam a scrapbook papír technikával… hatalmas szerelem lett, de nem tudtam a kettőt ötvözni. 
Folyamatosan alakult ki belőle a filc-szerelem, és ezt ötvöztem a virágkötészettel. Folyamatos tanulás és változás jellemezi a kész termékeimet. Minden évben fejlesztések sora. 
Ami nem változik: termékeim zömében ott a szív,…persze kivéve, amiben nem tudtam még elhelyezni. :-)
Sok kreatív foglalkozást tartottam az elmúlt 10 évben, és rájöttem, hogy az embereknek önbizalom kell, az alkotáshoz. Olyanokkal szerettettem meg kézműves technikákat, akik addig soha nem alkottak. Ebben segítenek, a csináld magad csomagjaim és a webáruház, ahol nagy hangsúly van a filc kellékeken, melyeket mi készítünk, azért, hogy a filc anyaggal dolgozók minél szebb, vágott formákat használjanak alkotásaikban… 
Valahol, egy kis segítség azoknak, akik ebből az anyagból alkotnak, hogy minél igényesebb termékeket adjunk ki a kezünkből…

- Mennyire volt nehéz a vállalkozás elindítása egész mostanáig?
Amíg munkahelyen dolgoztam, adószámos magánszemélyként értékesítettem. De eljött az ideje, hogy a saját lábamra álljak. Most visszatekintve, óriási lökést ad a váltás. 
Addig olyan hobbi-játékként éltem meg… 
Ma a felelősség miatt sokkal összpontosítottabb és szervezettebb. Persze, ez nem csak elhatározás, hanem 2016-ban egy műtétem miatt jött az igazi döntés. Valójában, akkor „tértem magamhoz”, hogy rossz helyen vagyok.
Rengeteg tananyag, tanulással töltött idő van mögöttem. 
Köszönet Vida Áginak, Várőri Adriennek!  
A legutóbbi pedig Lami, aki „felkapcsolta a villanyt”, hogy merre tovább. 
Az irány jó, de nem biztos, hogy jó fele haladunk…
Ehhez kell bizony a sok tananyag, ami segít az online világban eligazodni…. 
Sajnos ma kevés egy jó ötlet, kevés egy kis bolt a városban…
Más időket élünk, mint 20 éve. Kell a több lábon állás.
Igen, nagyon nehéz- a kérdésedre a válasz. Nagyon nehéz elindulni. Egy kézműves, akinek 1000 ötlete van, legszívesebben csak alkotna, de akkor sem valósítana meg mindent…

- Melyik munkafolyamat a legnehezebb?
Erre a kérdésre, már félig meg is válaszoltam az előbb. Kézművesként az értékesítés a legnehezebb feladat. Nagyon szeretem a vevőimet. De egy kézműves agya nagyon nehezen áll át „vállalkozói üzemmódba”. Viszont azt is tudom, hogy leghitelesebben a saját terméket én tudom eladni. A termékeimhez kötődő szeretet, amit egy-egy személyes eladásnál át tudok adni a vevőnek, nagyon fontos.  Ha odaadnám valakinek az árukészletemet, nem tudná olyan módon eladni, mint én, de nem tartom kizártnak, hogy nem lehetetlen. Még nem próbáltam meg.Viszont terveim között szerepel.





- Mitől hálás a munkád? Milyen pozitív hozadéka van? És mik a nehézségei?
Természetesen, a vevők által lesz hálás a munkám. Adhatok. Adhatok kész termékeket, amelyek vidámmá teszik az emberek mindennapjait. Adhatok tudást, amikor foglalkozást tartok, és önbizalommal feltöltődve mennek haza, hogy sikerült elkészíteni valami szépet…
Amikor ezeket tapasztalom, az visszafelé engem is feltölt, hogy újabb dolgokat készítsek.
Megrendelések, melyek kihívással és újabb ötletekkel látnak el.
A legnagyobb nehézség, amikor pozitív visszajelzés nélkül maradok. Az mindig elbizonytalanít. Ritka eset, de nagyon megvisel, ha előfordul.
A leges-leg nehezebb az ismertté/ismertebbé válás…ez még megoldásra vár. Tetszik vagy sem, a marketing nagyon fontos. 
Nem elég a „jó árunak nem kell cégér”- felfogás.

- Mesélnél bővebben arról, hogy mik kaphatóak nálad? Honnan szerzed be őket? Kiknek ajánlanád őket? Miben mások az általad árult dolgok, mint a megszokottak?
 Kész termékek: Teljesen kézzel készült termékeim vannak, filcből és virágkötészeti kellékekből. Levendulával töltött filc dolgok. Egyedi alkotások, nem sokszor készítem el ugyan azt még egyszer, de ha el is készítem, nem ugyan olyanra sikerül, valami változtatás mindig belefér. Az apróbb dolgok készülnek inkább egyformára. A nagyobb termékeket/alkotásokat az egyedi dolgok iránt érdeklőknek ajánlanám.
A kész termékeknek készítettem saját magazint. 
Eddig 2 száma jelent meg. + 2 nyomtatható magazin. 
A termékek magazin több másik kézműves alkotót is bemutat. 
Ezt mindenképp folytatni fogom, hogy elérhető legyen, minden „tukmálás” nélkül is. Ugye, a marketing, kicsit „mumus” nekem. Próbálok kevésbé „nyomulós” dolgokat keresni az ismertebbé tételre.
  A webáruházban lévő kellékeket az alkotóknak ajánlanám, hogy minél aprólékosabb szebb dolgok készüljenek. Igényeseknek, akik nem elégednek meg kézzel kivágott szögletes formákkal a munkáinkon.
Hogy miben mások? Tudod, írhatnánk, az elcsépel dolgokat, „szívvel-lélekkel” meg „egyedi kézzel készült”…. 
Aki alkot, mindenki, így alkot. Kivéve talán az, aki tömegcikként állítja már elő, futószalagon a dolgait.


  Amiben talán teljesen másak az én dolgaim, hogy saját tervezésűek. Nem másolok. Nem tartom hosszú távú tervezésnek a másolást. Megszokottnál azért másabb, mert nem a megszokott módon társítottam a két technikát. Igyekeztem minden trendi dolgot „Honisítani” (ezt a jelzőt vevőktől kaptam). Virágdobozt, ajtódíszt, asztaldíszt. Mindent átalakítottam filces verzióra.




Ha te is vásárolnál, alkotnál Honória termékeiből, alapanyagaiból, itt megteheted: https://www.honoriafilceskellek.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése