2018. január 8., hétfő

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni- Varga Ada blog szerzője



Egy nagyon kedves bloggos anyuka ismerősömet interjúvoltam meg nektek, akit már jó pár éve ismerek, dolgoztunk is együtt blog és könyvek kapcsán. Fogadjátok sok szeretettel Adriennt, aki mindenfélét dolgozik, mindig valami új projekten töri az agyát és nagy dolgokat visz véghez. 
http://vargada.blog.hu/

- Egy tündéri kisbaba anyukája vagy. Ez mellett számtalan dolgot csinálsz. Vállalkozol, blogger vagy. Hogy tudsz ennyi mindenre időt szakítani, mindenhol helyt állni?
Igen, egy tündéri kislányom van, aki mellett nagyon hamar megtanultam, hogy az idő nagyon értékes dolog. Amikor túl sok felhő gyülekezett a fejem felett, elkezdtem szelektálni a fontos és a felesleges dolgokat, így voltak projektek amiket elengedtem, és ezzel az időm is kezdett felszabadulni. Nagyon fontos nekem a tervezés, akár hónapra, hétre és napra lebontva, amit persze bármi felülírhat, de legalább tudom mikor mi történik. 

Magadra jut énidőd?
Hála a férjemnek igen, mert ha nem lenne énidőm valószínűleg mindenkinek az idegeire mennék. :) 

- Mesélj magadról. Mikkel is foglalkozol pontosan?
A "Kildara - népszerűsítjük az olvasás" alapítója vagyok, amit 3 évig csináltunk a bloggerekkel, de a kislányom születése után és egy országos könyves felmérést követően, egyszerűen azt éreztem, hogy elfáradtam és most ez a projekt pihen. De amikor meghoztam ezt a döntést, és nyilvánosságra hoztam, aznap megkeresett egy könyvkiadó, hogy mi lenne, ha elvállalnám a kiadó social munkáit, tartani a kapcsolatot a könyves bloggerekkel...stb. Örömmel vállaltam, mert nagyon érdekel a kiadói oldal, és mert ezzel is rengeteget tanulhatok. Viszont sajnos a sok könyvkritika (értem ezalatt kb 400 feletti a szám!) rájöttem, hogy nagyon nagy a baj és hogy van egy generáció, akit igenis meg kell tanítani kritikát írni. Beszéltem a kiadóval és azt mondta, hogy dolgozzam ki, és csináljuk...de erről többet nem árulhatók el. Aztán miután anyuka is vagyok, elkezdtem már rég óta, hogy mi lenne ha elindítanám a saját youtube csatornámat, ami január elsejével el is indult. Témája lesz az anyaság és a könyvek, tartalom fejlesztés, hiszen 3 év Kildara után rengeted tapasztalatot szereztem, és remélem ezzel is tudok érdemben értelmeset mondani mindazoknak akik könyvekkel foglalkoznak. Mindezek mellett még webgrafikus vagyok, és weboldalakat is készítek. 

-  Mit szeretsz a legjobban a munkádban?
A kihívást és hogy mindennap tanulok, fejlődök.  

- Több nagy projektet is levezényeltél, ami nem kis munka. Mikre tanítottak meg?
Izgalmas kérdés. Az ötlettől a megvalósításig nagyon sok munka és kihívás van egy projektben. Például amikor megcsináltuk az országos könyves felmérésünket, az kb fél év előkészület volt, tesztelés, és amikor elindult nem gondoltuk volna, hogy bárkit is érdekelhet...sőt, hogy bárkinek lesz 10 perce, hogy ki is töltse. Aztán 4044 ember mégis úgy gondolta, hogy van értelme. Olyan ideges mint amikor megmutattuk a Világnak nem voltam, mint akkor, de az első napon 900 kitöltésünk volt. Utólag úgy gondolom megérte, remek csapatmunka volt, jól összerázódtunk, és az egész folyamatból tanultunk, és tudom már hogy mit csináltam volna másként! 

- Melyik projektedre, munkádra vagy a legbüszkébb?
Most az országos könyves felmérésre vagyok a legbüszkébb, és nem csak azért mert 4000 felett töltötték ki az emberek, hanem mert 15 év után mi kérdeztük meg az embereket, hogy hogy olvasnak. A számokat nem nekünk kell kielemezni, és pont emiatt már megkeresett egy kutató intézet, hogy átnézzék a számokat. Óriási eredmény.   

- Mesélnél nekünk a pozitív és negatív tapasztalatidról, amik a munkád során értek?
Nehéz kérdés. Pozitív része a kreativitás, a megvalósítás a negatív, már ha annak lehet nevezni. Rengeteg kritikát kaptunk pl: a felmérés miatt, de mindig eszembe jutott, ha elszomorodtam, hogy "bárki utánunk csinálhatta volna" ergo nem csinálhattunk olyan rosszat. Néha nehéz a csapatmunka, hiszen mindenki más, de közben a csapat miatt működik minden. Ezért most a saját projektemért csak is én vagyok a felelős, és ezt a részét most tanulom. 

- Mire biztatnál minden anyukát, aki vállalkozni szeretne?

Nekem fontos volt, hogy bármit tudjak csinálni a gyerek mellett, és ne 3 év múlva jusson eszembe, hogy valamit el kellene kezdeni.
Én sajnos azt tapasztalatom, hogy ma Magyarországon nehéz munkát találni egy, kettő vagy több gyerek mellett.
Én keresem az utamat, és remélem, hogy végre megtaláltam.
Én arra biztatom az anyukákat, hogy merjenek belevágni, mert mi a legrosszabb ami történhet...max nem sikerül, de mi van akkor, ha mégis bejön....? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése