2018. február 17., szombat

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni-Emke szerkók




Többször szembe jött velem ez a név, hogy Emke szerkók. Valahogy üzenhetett az univerzum. Nézegettem is az oldalt, a termékeket, de aztán elveszítettem az oldalt. Egy ismerősöm is megköszönte a szépséges gyerek rucikat. Ekkor elmentettem magamnak és persze újra szem elől vesztettem. 
De hát csak tudhat valaki valamit odafenn, mer ismét ráleltem. Így került a látókörömbe az Emke szerkók és a létrehozója. 

- Emke szerkók. Mikor kezdted a vállalkozásod és mi hatására?Honnan jött az ötlet, hogy vállalkozz és pont gyermek ruhákat, egyedileg elkészítve?
4 és fél évvel ezelőtt egy bánatos őszi napon kezdtem el gondolkodni, hogy mit csinálhatnék kisbaba mellett. Azért volt bánatos, mert a kislányunk nagyon beteg lett, hosszú hónapokig feküdünk a neurológián az akkor fél éves babával, nem láttam előre egy ideig és szerettem volna lekötni a gondolataimat.
Akkor kezdtem el mamás fórumozni és láttam mennyire menő a babaruha adok-veszek, hogy sokan egyedit keresnek, nem tudják a kismamák honnan szerezzék be a kelengyét stb.
Akkor jutott eszembe hogy csinálok egy csomagot, hogy ne kelljen a boltban ketetni várandósan. Aztán ez a projekt félbemaradt (de még nem adtam fel, a hála Istennek) a baba meggyógyult és olyan erőt éreztem magamban, amiket muszáj volt "befektetni". Sokáig gondolkodtam, hogyan használhatnám ki a kis grafikai vénámat és hogyan ötvözhetném babaruhákkal, így jutott eszembe, hogy készítsünk cuki mintás bodykat, ha már készítünk, akkor legyen névre szóló, mert azért cuki cuccok között a boltban is lehet válogatni, de valahogyan ki kellene tűnni.  Így jött a neves body/póló, majd a szülinapi és egyéb témában készített szerkó. Kerestem egy varrónőt és nekiláttunk a nulláról, minden szempontból a nulláról.


- A név eredetéről mesélnél nekünk?
A név eredete nagyon egyszerű, a kislányunk neve Emma, Eminek, Emikének becézzük, így kikaptam egy "i"-t és így született az Emke, a szerkó pedig adta magát.



- Emlékszel, hogy mi volt az első termék, amit megvettek és mikor? Milyen érzés volt, hogy másnak alkottál valami szépet?
2015 novemberében, Halloween előtt egy héttel a témába vágó kollekcióval indítottunk, aminek rögtön nagy sikere lett, természetesen névre szóló boszis bodyk, fekete cicák és olyan halloweenes minták, amik még beleférnek egy anyukának ebben a témakörben. Imádta mindenki, szuper érzés volt, hogy nem kell várnom a csodára, hanem jött magától.


- Mik a termékeid jellemzője? Miről lehet egy hamisítatlan Emke szerkót felismerni?
Bevallom őszintén először nem mértem fel a "terepet", rögtön megcsináltam a facebook oldalt, izibe kitaláltam a nevet és készen volt. Nagy segítség volt, hogy volt már egy másik oldalam, ahol meg tudtam mutatni a termékeket, bár ott szinte egyáltalán nem volt eladás, a követőim lelkesek voltak, és mindenkinek nagyon tetszett az új ötlet.
Szóval amikor elkezdtem felmérni, hogy kik lesznek a konkurenciák, vagy én kiknek leszek, akkor találtam ki, hogy nekem saját varrású bodyjaim lesznek, kell egy varrónő, aki akár méretre is varr, ha szükséges.
2016-ban jött egy kérés, hogy csinálnék e olyan bodyt, amin a kicsi adatai is rajta vannak. Akkor jött az ötlet, hogy ezt szuperül ki lehet fejleszteni és kitaláltam egy amolyan sablont, egy olyan típusú grafikát, amibe minél több adatot fel lehet vinni és ruhán is szuperül mutat. Nem volt könnyű, mert nem volt annyi helyünk, mint egy poszteren és az akkori nyomás technikára is gondolni kellett, de azt hiszem a mára sikerült szuperül kidolgoznunk ezt típusú body, amire mondhatom, hogy az Emke szerkók legfőbb stílusjegye, az egyéb "egyszerűbb" grafikai tervek mellett. Azt hiszem aki meglát egy ilyen bodyt, tudja, hogy az Emke szerkó.






- Miket készítesz pontosan?Felsorolnád, hogy milyen fajta gyerekruhákat lehet nálad kapni?
Készítünk bodykat, pólókat, rugdalódzókat, leggingseket, ezeket meg is tudjuk nyomni, immáron egy éve digitális textilnyomással, saját géppel. Illetve kislányoknak tüllszoknyát és fejpántot varrnak a kolléganőim.
Ezen kívül párnákat, táskákat, zsákokat, hátizsákokat, ovis zsákokat és tornazsákokat, bögréket és felnőtt pólókat is készítünk, akár cégek, intézmények részére is.

- Az alapanyagokat honnan szerzed? És az egyedi eljárásról, amivel készülnek, mit lehet tudni?
Az alapanyagok a kolléganőim dolga, ők szerzik be és varrják nekem a termékeket készletre. A nyomás digitális textilnyomó géppel történik.Ez egy direkt nyomtató, tehát olyan elven működik, mint egy sima nyomtató, behelyezzük a ruhát a gépbe és egy programból ráküldjük a nyomtatni való grafikai tervet, a gép pedig kinyomtatja a kívánt mintát egyenesen a késztermékre.A festék ártalmatlan vízbázisú festék, és az egyik legtartósabb eljárás a textilnyomtatásban. 100% pamut termékeket készítünk vele.

- Hogyan tudod az otthoni, vállalkozói létet összeegyeztetni a családdal, háztartással?
Őszintén szólva, elég nehezen. A kislányunk most 5 éves, egy óráig van óvodában, így délelőtt négy óránk van dolgozni, illetve a délutánokat lehetőségeink szerint beosztjuk, valamint az éjszakák nagy részét rendesen kihasználjuk.
- Mi a legszebb a munkádban és mi a legnehezebb?
A legszebb, hogy egyre többen választanak minket, és nagyon kedves és hálás édesanyákkal, családokkal hoz össze az ismeretlen. Nekünk nagyon fontos a kellemes, kedves, családias kommunikáció, a megfelelő, korrekt problémakezelés. A vásárlóink hálásak és elégedettek, visszatérnek, és ennél több nem is kell.
A legnehezebb a vállalkozás és a család szinkronban tartása.


- Volt olyan egyedi kérés, ami megmosolyogtatott, amit sosem fogsz elfejteni?
Kaptunk egyszer egy csomagot, még a kezdetek kezdetekor, volt benne pár méter tündéri édes mintás anyag a mellékelt szöveggel:
'Varrj belőle sok szép bodyt! Hiszen minden vállalkozás valahol kezdődik, és az eleje a legnehezebb!
Üdv.:...

A mai napig nem tudtam visszakeresni a hölgyet a levelezéseim között és nem tudtam megköszönni neki ezt az örömkönnyfakasztó kedvességet. Hosszú percekig álltam az anyaggal a kezemben és folyt a könnyem. Aztán hetekig nyomoztam, de nem találtam meg hogy ki lehetett. Sokáig bántott, hogy nem tudtam megköszönni rendesen és hogy biztosan udvariatlannak titulál ez a kedves hölgy, de nem találtam őt meg sem a levelezésekben, sehol.
Még most is itt van előttem a papír, őrzöm a fiókomban, és ha most olvas, akkor azt üzenem neki, hogy köszönöm, ezekkel a sorokkal könnyű volt átvészelni a a nehézségeket és a jövőre koncentrálni.





- Mik a terveid a jövőre nézve?
Nagyon sok tervünk van, több szálat is futtatunk egyszerre, több weboldal és termék/szolgáltatás van folyamatban, amik reméljük ugyan így kedvesek lesznek az embereknek.

Kívánok sok sikert a jövőre nézve is.
És hogy kicsit dicsekedjek is, mi is kaptunk ám egy ilyen szépséges, egyedi pólót.
Csoda klasszul néz ki kislegénykém benne.
Kellemes meglepetés volt, mert az anyaga puha, pamutos. A minta pedig nem mosódik le róla, nem jön le darabokban, nem irritáló. A csokitorta foltjait könnyen kimostam belőle a manó szülinapja után, és a minta hibátlan maradt. Azóta is többször ráadtam, hiszen néha jól jön egy kis információ, cukiság faktor. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése