2018. február 26., hétfő

Teázzunk akkor!

A post termékmegjelenítést, reklámot tartalmaz

Ebben a fránya havas, nedves, hideg, cúgos időben mi az, ami a lehető legjobb? Mit tehetünk azért, hogy jobb kedvre derüljünk és egy kis meleget csempésszünk a napba?
Bizony egy jó, szívet is megmelengető tea.
Reggel, mikor boltba indultunk kismanómmal, a hőmérő higanyszála igencsak a mínusz felé tendált. Kétszer is megnéztem, hogy jól látok-e, de tényleg -9 fokot mutatott. Ez nekem már a túl hideg kategória.
A tea megmelegít. De nem csak ennyi varázserővel bír,  hanem sok jótékony hatásáról is ismert.
Sok betegségre megfelelő gyógyír. 
Nekem a hócipőm is tele van már a téllel, a hideggel és a hóval, nem beszélve a 3 hete tartó náthámról. Legszívesebben ki sem mennék a lakásból. Csak sajnos ezt nem tehetem meg, mint sokan mások sem. 
Végre hazaérünk a bevásárlásból. Most egy kis én idő jön, míg Andris baba megreggelizik.
Állok az ablak előtt és tűnődök, merengek a múlton és jövőn. Átgondolom az aznapi teendőket, miket kell elvégezni, hová kell menni. 
Egy olyan pillanat, ami bele ég a tudatunkba. Egy emlék pillanat.
Kezemben az éltető, melengető tea. 
Enélkül nem is tudnám elképzelni a pillanatot. Már csak egy jó kis főcímdal kellene, és teljes a film.

Észrevettétek már, hogy valahogy minden emlékezetes élethelyzethez jár egy tea? 
Jelenleg nem ám akármilyen, gyors tea van a bögrémben. Egy igazi kis csemege. Nem csak az ízlelőbimbóimra hat, hanem a szememre, szépérzékemre is. Egy igazi kuriózum. Virágtea. Virágzó tea. 
Ti hallottatok már róla? Nekem teljességgel újdonság volt.
Nem tudtam mire számítsak, mikor megérkezett az Officekávé kis csomagja. 
Egy piros kis golyóbis. 
Mi a szösz lehet, tán csokoládé? Nem, nem. Ez a virágzótea. Tartogattam a kíváncsiságom legyőzve, szűkösebb, ínségesebb, rosszabb napra.
A mai végül is nem rossz nap. Csak a télből van elegem, de nagyon. 
Előkerül a kis golyóbis. Egy csöppnyi vigasz. Egy csöppnyi melegség. 
Pottyan a forró vízbe.
Várom a hatást, a csodát. Az meg is érkezik szép lassan. Óvatosan bontakozik ki lehengerlő szépségével a kis virág. Mutatós. De nem csupán ennyi. Finom is. Nem túl erős, nem tolakodó. Enyhe íz, világos szín.
A leírás alapján tartalmaz zöld és fehér tea leveleket jázmin virággal, sárga krizantémmal, liliommal. Nem értek a virágokhoz túlságosan, de ez gyönyörű.





http://www.officekave.hu/termek/683599-Viragzo_tea_1db

Elképzelem, hogy valaki, tőlem nagyon messze, gondosan összeválogatta a virágokat, a szálakat, megkomponálta, ízt adott nekik és összekötötte nekem. Egy teljesen eltérő kultúra találkozik az én modern életemmel. Mennyire mások vagyunk, máshol élünk, más a fontos nekünk, de egy teában összeér egy pillanatig mindkettőnk élete. Hálás vagyok neki és az Officekávénak, hogy megérhettem e pillanatot. 
Ám Andris megreggelizett, nekem rohan tovább  a napom. Millió a tennivaló. Lejárt az Én időm. 
Mosás, főzés, mosogatás, baba altatás, játék, írás...
Annyi mindennek bele kell férnie a mai napba még. És nem lesz melegebb kint, csak a szívemben, gyomromban, legbelül.

Igyatok egy finom teát. Melegedjetek meg belül és kívül is. Legyen egy kis Én időtök. Egy pillanatnyi nyugalom. Aztán mehet a menet tovább. 

Vendégeim vagytok egy finom teára.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése