2018. szeptember 29., szombat

Barb Tailor unique design



A következő interjúalanyom egy izgalmas személyiség, aki még izgalmasabb színekkel, anyagokkal dolgozik. Bemutatom nektek Barbarát a Barb Tailor unique design alkotóját, készítőjét!
- Hogyan mutatnád be önmagad a külvilágnak?

Örökké megújulni vágyó, társaságot kedvelő, pozitív beállítottságú, egyensúlyra és békére törekvő, spirituális úton járó nő vagyok. Szeretem a spontán dolgokat, a szabadságot. Liberális szellemiségű vagyok. Egy érzékeny és álmodozó művész-lélek.

- Mivel foglalkozol pontosan?
1991 óta működtetem bőrdíszműves vállalkozásomat, ahol egyedi megrendelésre készítünk használati tárgyakat. Dolgozunk bőrrel, textillel, műbőrrel, papírral, van, hogy fémmel, fával, szóval elég széles a repertoár, hogy mi mindent meg tudunk valósítani kis csapatommal karöltve. Szerencsésen ki tudom használni pályámon a kreativitásomat. Szakmámban lehetőségem van folyamatosan fejlődni, és mindig új dolgokat alkotni. Táskákat tervezek. 




- Mióta tudod, hogy mi a hivatásod? Ez az álommunka?
Azon ritka emberek közé tartozom, aki azt az utat választotta, amit egész életében csinál is. Egy igazán különleges és kreatív szakmát választottam 1986-ban. Az egész életemet áthatja az alkotás, örömmel tölt el, hogy létrehozhatok valami szépet, amire szüksége van a megrendelőimnek, és közben én is kiteljesedhetek általa. Hogy álommunka e ez nekem? Bizonyos szempontból nézve igen. Az biztos, hogy női szemmel végtelen hálás vagyok, hogy annyi egyedi és saját tervezésű táskám van, és lehet ezután is, amennyit csak akarok.

- Mesélnél arról, hogy milyen anyagokkal dolgozol, és miket készítesz belőlük?
Elsősorban marha, kecske, juh bőrrel, jó minőségű műselyemmel, de textilbőrrel, szövettel is dolgozunk. Ritkán egzotikus állatok bőrével, kajmán, kígyó, rája, ló is előfordult már. Készítünk belőlük női és férfi táskákat, pénztárcát, övet, laptop táskát, mobil tokot, szemüvegtokot, hátizsákot, kulcstartót, mappát, díszdobozt, étlap borítót, kutya nyakörvet, vadász felszerelést, és sport táskákat legújabban. Mivel elsősorban bérmunkákat vállalunk, szaktudásunkat és kapacitásunkat jól ki kell használni, ahol a megrendelőink elképzelését valósítjuk meg, előfordultak már extra dolgok is. Például nem régen megkeresett egy kivitelező cég, egy tárgyalóba kellett a fal dekorációhoz textilbőrrel bevonnunk egyedi formájú paneleket. Csináltunk római kori bőr viseletet, óriás mesekönyvet színházi előadáshoz, designereknek extrém táskákat, wbo box bajnokoknak trófea övet. És ez csak néhány munka, ami most eszembe jutott, a közel 30 év alatt, mióta dolgozom ezen a pályán, sok igénnyel megkerestek már bennünket.



- Honnan veszed az ihletet az egyedi és különleges táskákhoz? Kápráztatóan szép színek, egyediség jellemzi őket, ami nem jön szembe mindenhol.
Igen, köszönöm, ha így látod, mert ez is a legfőbb célom, ne legyen tucat, ami a nevem alatt megszületik. Az első ihlet a táskáim megszületésekor az alapanyagok kiválasztása. Ez egy szerelem, vagy egy őrület - nem is tudom, melyik jobban. Kedvenc bőrös lelőhelyem Budapesten van, ahol szeretek elidőzni a különleges bőrök között. Itt mindig találok valami izgalmas alapanyagot a táskákhoz. Alig várom aztán, hogy alkossunk belőlük megint valami újat. Vannak motiváló körülmények is egy egy kollekció születésekor. A legutóbbi tavaszi kollekciómnál az volt a koncepcióm, hogy használjuk el a raktáron lévő anyagaimat. És akkor álmodtam meg a Harlekin táskákat. Imádtuk csinálni őket, annyi kreatív energia indult meg a műhelyemben. Ilyenkor nem csak én álmodok, hagyom, hogy munkatársaimmal együtt merüljünk el ebben a közös teremtésben, játszunk a színekkel, és a fazonokkal. És nincsen két egyforma köztük. Mostani motivációm, hogy üzlettárs lettem egy budapesti ruha szalonban. A ME&KA fashion egyedi tüll szoknyáihoz terveztem és készítettünk alkalmi táskákat. Mindezt megelőzte az az elképzelésem, hogy arculatot váltottam, új logót terveztem és ezzel egy elegánsabb, exkluzívabb irányt lőttem ki a jövőbe. Megszületett a Magic Mist kollekció, amit épp most is csinálunk, hihetetlen izgalommal, már a karácsonyi színvilágot megidézve választottam alapanyagokat. Varázslatos hangulatú és kidolgozású nőies, kifinomult, míves darabok lesznek. És ez most egy nagy átalakulás, a hernyóból megint egy színpompás pillangó születik a világra. Az örök megújulás nevében.




- Mi az, ami a legszebb ebben a munkában? Miért szereted ezt csinálni?
Az alkotás és a kiteljesedés öröme, amit leginkább el tudnék mondani. És Mások öröme még, amikor szerelembe esnek egymással: a táska visszatükrözi tulajdonosa személyiségét, kisugárzását, karizmáját. Tudom, hogy előbb vagy utóbb, minden egyes darab megtalálja a gazdáját.

- Ha pár szóban jellemezned kellene a táskáidat, mit mondanál?
Egyedi, exkluzív, minőségi, varázslatos. Ami nem jön szembe veled az utcán.



- Az embereknek igényük van az igényes kialakításra, egyedi külsőre, minőségi anyagokra?
Abszolút van igény rá, és pont ezért is térnek vissza hozzánk. Szájról szájra terjed a Barb Tailor márka. Van olyan megrendelőm, aki minden szerettét megajándékozta már, sőt barátnőinek is tőlem vitt ajándékba. Tudod, nálunk lehet személyre szabottan is össze válogatni a fazont, és az alapanyagokat. Igaz, hogy várnod kell, amíg el tud készülni, de így aztán minőségi és különleges darabot kapsz cserébe. Nagy valószínűséggel még évek múlva is hordani, használni fogod, és hű társként elkísér az utadon.

- Főként kinek ajánlanád a márkád?
Aki szeretne nagyobb önbizalomra szert tenni, mert a hozzá illő egyedi táskája által a környezete elismerését is kiváltja. Akinek a ruhatárában az egyedi, színes, romantikus, vidám stílus van jelen, de az elegánsabb ruháihoz is jól ki szeretné kiegészítőimet használni. Aki szívesen áldoz a kézzel és szeretettel készített dolgokra. 



- Tudom nem illik megkérdezni, de van kedvenc elkészült terméked? Hozzád melyik táska áll a legközelebb?
Nekem több szerelmem is van, de még így sem elég. Szerintem táskában nincs határ. Régebben ragaszkodóbb voltam, mindig volt egy aktuális szerelmem, mindenhez azt hordtam, de aztán feleszméltem, hogy a többiekkel mi lesz így, így mostanában már váltogatom őket. Vannak kedvenc fazonok, például a Wild Rose - ez egy vödör formájú táska, igazán praktikus, hogy hatalmas "szája" van, ebből több félét is választottam magamnak. Másik kedvencem a Sunflower hátizsák, pont jó a mérete, és sokszor bevált már, hogy a két vállamon is hordani tudom. Most leszek megint bajban, mert készülnek a Magic Mist limitált karácsonyi darabok...

Ars poetikám: "Azt üzenem a táskáimmal, hogy találjuk meg, fedezzük fel belül az elveszettnek hitt, igaz Női minőségeinket. Mert a Nő sokszínűsége varázslatos. Hát éljük meg ezt a Csodát!"

Szabó Éva Barbara
Barb Tailor unique design
www.barbtailor.com 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése