2018. november 16., péntek

Anyák, akik mertek nagyot álmodni- Adryproject





Mindig izgalmasnak tartottam a ruhatervezést, a gyönyörű, egyedi ruhák készülésének folyamatát.
Hát még mikor felfedeztem az Adryproject szépséges ruháit, kalocsai mintákkal, ami a nagy szerelmem...
Tudtam, hogy vele interjút kell készítsek mindenképpen!



Honnan jött a divattervezés és a népi motívumok bele szövése a ruháidba? Honnan a kalocsai szeretete, ami nem egy szokványos minta?
A kalocsai minta szeretete visszanyúlik a gyerekkoromra. Vidéken nőttem fel ahol találkoztam a népművészeti motívumokkal, mint a Kalocsai minta is, amik már akkor megragadtak gyönyörű színükkel, formavilágukkal és számtalan variálhatóságukkal. A ruhák szeretete is már korán kialakult bennem. Már kisgyermek koromtól kezdve divattervező akartam lenni. Otthon anyukám sokat varrt, bár nem ez volt a hivatása, hanem hobbyból tette. Kreatív volt és a mai napig is az. Nagymamám pedig a varrás mellett kötött, szőt, horgolt és hímzett is. Szóval ezt láttam otthon és ez vonzott is.  Felnőve és pályaválasztáskor adott volt, hogy ruhaipari szakközépiskolába megyek tovább tanulni. Céltudatosan ezt a szakmát szerettem volna megtanulni. Ehhez számomra fontos volt, hogy ami tervezek azt meg is tudjam varrni. Ezután a Budapesti Műszaki Főiskolán végeztem 2001-ben.
Pályámat a Dunaújvárosi Bartók Kamaraszínház jelmez tervezőként kezdtem. Itt dolgoztam közel 10 évig. Rengeteg szakmai tapasztalatot gyűjtöttem be. Izgalmas és kreatív időszak volt ez számomra. Megszületett három gyönyörű gyermekünk és így már picit megváltozott az életritmusom is. Saját vállalkozáson törtem a fejem. Többször átgondolva férjemmel együtt is arra jutottunk, hogy mit is csinálhatnék, mint azt, amihez értek. Vagyis elkezdtem egyedi dolgokat tervezni és készíteni. Menyasszonyi és estélyi ruhákat is, melyre érdeklődés volt, és mindig tovább ajánlottak engem. Fontos megjegyeznem, hogy a kollekcióimban mindig nagy hangsúlyt kapnak a népművészeti motívumokkal díszített ruhák. Ez egy nagy szerelem nekem. A ruháimat Adry márkanév alatt tervezem. Én nagyon kedvelem a Kalocsai mintát. Nagyon-nagyon megragadott és nem tudok tőle elszakadni. Gyönyörű és sokszínű. Megunhatatlan. Végtelen számú variálhatóság van benne és ezáltal egyediség és ez az, ami még megfogott benne. A ruhákon az elhelyezésével és színeivel is játszva, illetve modernizálva és napjaink divat igényeire szabva én azt mondom bárki számára szuper öltözet lehet a mintával díszített ruha. Legyen az a minta egy farmernadrágon vagy egy estélyi ruhán, viselője különlegesnek érezheti benne magát.



Milyen anyagokkal szeretsz dolgozni?
Kedvenc anyagaim, amiket szeretek használni a rugalmas selymek, különböző csipkék, brokátok, bőr és a farmer. Szerintem fontos, hogy egy ruha, ami szép az legyen, amennyire lehet kényelmes is. Ehhez fontos a jó anyagválasztás.



Mit szólnak a ruháidhoz külföldön és itthon?
A külföldön élő magyarok reakciója igen pozitív. Én mindig azt tapasztalom, hogy a legtöbben büszkén vállalják magyarságukat, még ha más országokban élnek is. Ennek szuper kifejezőeszköze a ruhánkon megjelenő magyaros Kalocsai minta, amit nagyon szeretnek is. Több menyasszonyom van és volt már külföldről, aki velünk terveztette és készítette a ruháját. Teljesség igénye nélkül: Ghána, Usa, Ausztrália, Németország stb.
A külföldi embereknek is nagyon tetszenek a motívumok és a ruhák is. Szívesen viselik is. pl: Németország, Ausztria, Seychelle szigetek, Szlovákia

 Adry közösségi oldala itt megtalálható.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése