2018. április 21., szombat

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni-Cifra szoba






-Mi is az a Cifra szoba? Mesélnél róla?
A Cifra Szoba egy olyan hely, ahol sok-sok Kézműves, egyedi kézzel készített, igényes termékeit elérhető áron lehet megvásárolni.
Azzal a céllal jött létre, hogy minél több kézművesnek biztosítsunk értékesítési felületet.
Az értékesítés két területen történik, az üzlethelységben és a webáruházban. Sokan hobbi szinten kezdenek el foglalkozni kézműves tevékenységgel és nincs lehetőségük, vagy nem tudják hogyan is értékesítsék termékeiket. A Cifra Szoba ebben igyekszik segíteni.
Azoknak készült a Cifra Szoba, akik készítik a termékeket és azoknak, akik szeretik és hisznek a kézzel készített, gondos munkával és odaadással létrehozott lakberendezési tárgyak, dekorációk, ékszerek varázsában.

- Honnan jött az ötlet a termékekhez, a vállalkozáshoz, magához?
Az eredeti szakmám francia női szabó, ruhaipari technikus, mesterszabó. Szóval ezen a területen, amit csak lehetett megtanultam és képeztem magam. Egészen Réka lányom születéséig (2006) a szakmámban dolgoztam, női konfekciót gyártó cégnél, menyasszonyi ruhaszalonban, Disney termékeket készítő cégnél termékfejlesztőként. Ekkor gondoltam, kellene tanulni valami mást. Diplomám rekreáció szervező, egészségfejlesztő projekt koordinátor. Szép hangzatos. 5 évig dolgoztam ezen a területen, de a kézművességet, a varrást sosem hagytam abba. Amikor Barnabás megszületett (2014), akkor fogalmazódott meg bennem, kellene valami. Valami, ami a kézműveseket összefogja, egy kicsit másként működik, mint az ismert kézműveseket összefogó értékesítési felület. Ekkor kezdtem a húzózárakból készített ékszerek és a férfi nyakkendők újraértelmezéséből született női divat kiegészítők készítését. Az elgondoláson a Családtagokkal ötleteltük tovább. Andris, Bogi és Noémi voltak, akik segítettek. Aktívan közreműködtek az arculat- és üzletkialakításban. A nagybetűs egyetemista élet elkezdődött számukra, így Gábor, a párom, aki jelenleg sokat segít. Olyan üzletet álmodtam meg, ami, ha nem is egészen egyedülálló, de a közelben nincs. Úgy érzem ezt sikerült is megvalósítani.

- Mi indított el a vállalkozói lét világa felé?
A Család bíztatása és egy pályázati lehetőség, amely a félelmeimet valamennyire enyhítették. Sokáig nem tudtam elhinni, (talán még most sem), hogy az ötletem működőképes lehet, de nagyon sok támogatást kaptam a családtól, ezért hálás vagyok nekik. A másik szempont, hogy szeretem a szabadságot, szeretem magam beosztani az időm, bár ez nagyon nehezen megy, és azt csinálhatom, amihez igazán értek, és amit szeretek.



- Hogyan tudod ezt a munkát összeegyeztetni az otthoni dolgokkal, a háztartással, családdal?
Pffu, hát ez kemény kérdés és feladat. Talán most már sokkal jobban megy, mint az elején. Talán most eljutottam addig, hogy annyira nem szenvedek időhiányban, mint amikor a vállalkozás 2017 szeptemberében elindult. Meg kellett tanulnom, hogy igazán akkor tudok produktív lenni, amikor Barni oviban, Réka suliban van. Ebben az időintervallumban nincs gyors elmosogatás, porszívózás, teregetés. Ilyenkor a dolgozom, mint mindenki csak én a műhelyben vagy az üzletben. Minőségi együtt töltött idő esténként és hétvégén van. Bár az üzleti élet ilyenkor sem áll meg, mert az okoskütyük csörögnek és csipognak, de márt ezt is jól tudom kezelni, vagyis igyekszem tudni kezelni

- Mely termék/termékek a kedvenced?
Nagyon sok ilyen van.
Az újrahasznosított papírból font kosarak és virágok, a kerámia termékek, a frivolitás technikával készült ékszerek, drótékszerek, a horgolt figurák vagy a bakelitlemezből készült faliórák.
A szolgáltatások közül a rendezvénydekoráció, amit én képviselek. Óriás papírvirágokat készítek, amelyeknek a formáját magam kísérleteztem ki. Egyáltalán nem szimpatizáltam azokkal a virágokkal, amelyek a youtube-on megtalálható és tömegesen elkezdtek készíteni. Itt is az egyediség a fő szempont, ami vezérel, mert pl.: két házasulandó pár sem egyforma, miért kellene a virágoknak, a dekorációnak sablonosnak lenni. A másik személyes kedvenc, ami szintén a dekorációhoz tartozik az az óriási álló virágok, a magasságuk 2 méter a virágok átmérője 90 centiméternél kezdődnek. A szolgáltatások közé tartozik még a Rézhúros Banda. Ők egy fiatal és nagyon tehetséges családi- baráti társaságból szerveződött autentikus népzenét játszó csapat, akik már gyermekkorukban magukba szívták ezt a kultúrát és irányvonalat.



- Elsősorban kiknek gyártódik, készül a Cifra Szoba termékpalettája?
Szinte mindenkinek, de elsősorban a nők a célközönségünk.

- Milyen anyagokkal dolgozol/dolgoztok?
Én elsősorban textillel és papírral dolgozom. Jelenleg 14 Kézműves csatlakozott, így nagyon széles a felhasznált alapanyagok skálája. Az agyagtól kezdve a bakelitlemezen át a gyöngyig sok minden megtalálható.

- A jövőre nézve milyen terveid vannak?
Minél több kézműves csatlakozzon a Cifra Szoba csapatához, hogy még cifrábbak legyünk és merjenek az emberek is minél cifrábbaknak lenni, mert szerintem fontos, ha csak egy apró kiegészítővel is, de kitűnjünk a tömegből, a szürkeségből. És persze, hogy sok emberhez eljusson a hírünk, a szolgálatásaink és a termékeink. Erre az évre már vannak felkérések kézművesvásárokon való részvételre, számos helyre meghívták a Cifra Szobát, ami nagy öröm nemcsak nekem, hanem a Kézműveseknek is, hisz egymást erősítve és együttműködve lehet ez a történet sikeres.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése