2018. június 26., kedd

Mindig csak a meccs




Ravasz voltam címadást illetően, mert most tuti a focit kedvelő pasik vagy a fociellenzők is rákattintanak a bejegyzésemre, pedig szó sem lesz fociról. Mi inkább rúgjuk a bőrt és nem nézzük.
Na szóval, ha már meccset emlegettem. van az itthon, bőven. Köztem és a csemeték között. Az a fránya dackorszak. Hol van még a vége? Hiszen még csak az elején tartunk, a könnyebbik végének ráadásul. De kitartó napi meccs megy köztem és a három csemete között.

Nagylánykám már elég nagy ahhoz, hogy észérvekkel, szép szóval, meséléssel, megbeszéléssel eltántorítható attól, amit ő akar és én nem. Feltéve, ha meghallgat egyáltalán a parádés hisztije előtt.
De ha meg sem várja, mit mondanék, akkor kitartó szirénázó és hiszti girl 20 percig könnyekkel, nyávogással és miegymással, hogy aztán fél perc múlva nevessen is. Mert annyira azért nem számít és anyának tényleg igaza van.

Viki, a középsőkém már nehéz dió. Apja fajta. Ha valamit a fejébe vesz, akkor tántoríthatatlan. És meg nem győzhető semmivel sem a világon. Megvesztegethető egy finom csokival? Á, dehogy! Ilyenkor semmi sem használ. Egy álló órát képes bőgni hatalmas krokodilkönnyekkel, világfájdalommal egy apróság miatt, ami nem is igazán fontos. Csak hát a büszkesége és az akarata. Még sokszor nekem kell vigasztalni.

És ha azt hinnétek, hogy a lányok a nehezebb esetek, akkor merőben tévedtek.
Legifjabb porontyom olyan égtelen hisztit tud produkálni fiú létére, hogy ihaj! Azt az igazi földön fetrengős, üvöltős, harapós, karmolós fajtát, amitől minden szülő a föld alá tudna bújni szégyenében. Két lányt simán kitesz. Na őt sem lebeszélni, sem meggyőzni nem lehet.  Ha egyedül akar enni, ami azt jelenti hogy fél órán belül három darabka sárgarépa csúszik le a torkán, a többi az asztalra, asztal alá kerül, akkor márpedig nem hajlandó máshogy enni. Ha a fene, fenét eszik, akkor sem enged. Cserébe a nem túl nagy belátásért, hamar elfelejtkezik a hiszti tárgyáról, csak ki kell bírni a fetrengést, ordítást idegekkel. na ebből nálam egyre kevesebb található.

Ha. Most várjátok, hogy megírjam mi a recept, mi ezek ellenszere? Azt várhatjátok! Nem vagyok megmondó anyuka! Ráadásul csak halkan súgom meg, nem igazán tudom rá én sem mindig a csodaszert.
Elterelés, megvesztegetés, szép szó, tanulság, mese, alternatíva, hiszit végighallgatása...
Ha valaki tud egy tuti receptet szóljon bátran!
Én addig összeszedegetem az asztal alól a répa darabokat és igyekszem nem agybajt kapni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése