2018. október 5., péntek

Anyák, akik mertek nagyot álmodni- GitaMom csepphinta





Már írtam nektek itt a Gitamom Csepphintákról, annak jótékony hatásairól és arról, hogy mi mennyire szeretjük. Most, mikor ezt írom, a csepphinta már lekerült a fánkról az időjárás miatt. Féltjük. Ám télen sem porosodik, árválkodik. András használja lazulni babzsáknak. És arra gondoltam, hogy kikérdezem nektek Margitot, a Csepphinta "anyukáját". Kíváncsivá tett, ki van a hinták készítése mögött, hogyan készülnek pontosan. A kulisszák mögé nézünk.
- Mit tudhatnak rólad az olvasók magánemberként?
Bár vidéken nőttem fel, később Budapest környékén éltem a munkám miatt. Sokáig informatikai mérnökként dolgoztam egy nemzetközi vállalatnál.
A családalapítás, aztán családunk bővülése, a GitaMom csepphinta-vállalkozás növekedése teljesen megváltoztatta az életemet.
Nem is volt kérdés, hogy vidéken éljünk férjemmel és két gyermekemmel.

- Hogyan született a csepphinta ötlete, a név és mikor?
Amikor megszületett a kislányom, szerettem volna neki csepphintát vásárolni, de akkoriban nem találtam magyar készítőt, a keleten gyártott tömegtermékek pedig nem hoztak lázba. Varrtam tehát egy miniatűr mintapéldányt, és hazavittem édesanyámhoz, hogy ilyet szeretnék nagyban. Így készült el az első darab, de nevünk csak jóval később lett. Tulajdonképpen édesanyám iránti tiszteletből adtam a vállalkozásnak a GitaMom nevet – mindig is nagyra becsültem szakmai tudását, életem során számtalanszor adtam neki nagy kihívásokat varrás terén (például az abroncsos esküvői ruhámat is ő készítette). Édesanyám beceneve Gita (egy „t”-vel, nem elírás). Azt hiszem mi vagyunk a kivételek, ha arról beszél valaki, hogy szentimentális álmokból nem lehet vállalkozást építeni.

- Van valami története a csepphintáknak az életedben? Hogyan csöppentél bele?
Felnőttfejjel is nagyon szeretek legózni. A GitaMom vállalkozás ilyen számomra. Kezdetben csak édesanyámnak segítettem: a legfőbb célom az volt, hogy ne kelljen bezárnia a varrodáját huszonöt év után (az okokra most nem térnék ki). Miután elkészült az első csepphintánk, a gyermekes rokonok és barátok azonnal tolongani kezdtek egy-egy ugyanilyenért – így tehát el is indult a gyártás. Akár egy legóépítménynél, úgy pakolgattam az elemeket egymása, hogy egyre masszívabb, szebb, színvonalasabb végeredményt kapjak: minőségi alapanyagokra vadásztam, kitaláltam a csepphinta végső formáját, fejlesztéseken gondolkodtam, termékfotókat készíttettem, elindítottam a webshopot és koordináltam az online terjeszkedést. Informatikusként az online világ, mérnökként pedig a tervezés is testhezálló feladat volt számomra.
Soha nem felejtem el az akkoriban kapott támogatást barátaimtól, rokonaimtól.



- Milyen emlékezetes vásárlás, megrendelés, visszajelzés volt, amire szívesen gondolsz vissza, amiért érdemes ezzel foglalkozni?
A legemlékezetesebb esetünk az volt, amikor egy idősek otthonának rendeltek csepphintákat, mozgásterápiás eszközként. Persze minden visszajelzésnek nagyon örülünk. Vannak, akik videót, képeket küldenek, és felemelő érzés, hogy a munkánk ott van az otthonukban. Segít elaltatni a fogzással küzdő gyereket, megnyugtatni a felpörgött ovist, és lehet, hogy az általunk készített hintában ülve kapja meg majd a kamaszlány első szerelmes sms-ét, vagy ott töltődik fel az anyuka egy-egy nehezebb nap után. Én ilyen képeket látok, ha a munkámra, a családomra és Gita mama csepphintájára gondolok.

- Mit tartasz fontosnak, mire figyelsz egy-egy csepphinta elkészülésekor?
Az első és legfontosabb tényező mindig is a biztonság volt. Fel kellett készülnünk arra, hogy a termék nem rendeltetésszerű használat esetén is helytálljon (persze azért ilyesmit továbbra sem javaslunk senkinek). Ezért nem volt kérdés, hogy prémium minőségű alapanyagokból, nagy gonddal készüljenek a csepphinták. Praktikus ember vagyok, így alapkövetelmény a könnyű kezelhetőség is. Nem is értem azokat a textiltárgyakat, amelyeket családok használnak, és nem lehet mosógépben mosni. Nagyon fontos még a kényelem, hiszen ellazulni csak úgy lehet, ha nem vágja például a csepphinta szája az ember lábát.
Később, ahogy növekedtünk, egyre több lehetőségünk lett. Mostanra előtérbe került a design is, képesek vagyunk igazodni a lakberendezési trendekhez. Emellett pedig büszke vagyok rá, hogy továbbra is lehetőség van egyedi színösszeállítással kérni a csepphintáinkat.



- Mire jó a hintázáson kívül? Mit fejleszt? Kiknek és miért ajánlanád?
Órákat tudnék beszélni erről a témáról. 
Én azért szerettem volna a lányomnak egyet, mert nagyon tetszett, hogy olyan kuckós, elbújhat benne – így a szobájában lefoglalja cudar időben is. Később tudtam meg róla egyre többet. Gyógypedagógusok, gyógytornászok kerestek meg minket, hogy mozgásfejlesztő terápiás eszközként használják. Mivel a ringatózás nyugtat, a háromdimenziós mozgás pedig stimulálja az agyműködést, az „átlagos” lurkókon kívül a speciális fejlődésű gyermekeknek is hatékony fejlesztő eszköze. Rengeteg dolgot hallottam az évek során a jótékony hatásairól. Itt össze is gyűjtöttem néhány véleményt szakemberektől, amit itt megtalálhattok. 

- Mit lehet még rendelni a csepphintán kívül tőled?
Fő termékeink a csepphinták, babzsákok és ezekhez kapcsolódó kiegészítők. Minden évben vannak újdonságaink, illetve limitált szériás kollekcióink. 
Október végére például megint készülünk valamivel a webshopban. Ezeket a cukiságokat először az egyetlen őszi Pici Piacon, október 14-én tudják megvásárolni a GitaMom rajongók. 

- Akkor ez egy igazi titok.
Hol és hogyan születnek a hinták, babzsákok?
Sokan meglepődnek ezen, de az összes csepphinta és babzsák édesanyám kis varróműhelyében készül. Remekül kialakította, hogyan tudja hatékonyan, pontosan, időre legyártani őket. Már közel kétezer csepphinta került ki a keze alól. 
Én is jól varrok, hiszen fél gyerekkoromat a varrodában töltöttem. Édesanyám még az apai nagyanyámnál volt gyakorlaton tanulóként. Nem szeretném megszakítani ezt a vonalat még így sem, hogy más szakmát választottam. Úgy látszik, valamilyen formában ezt mi tovább visszük. Kedvtelésből gyermekeim is szoktak varrni, néha kölcsönkapják az egyik varrógépet.


- Nagy szívügyed a jótékonykodás, támogatás is. Számos nagy játékot hirdettél. Mesélnél erről?
Én nagyon sok jót kaptam, kapok az emberektől. Nem kérdés, hogy amikor tudok, segítek. Civil emberként ugyanúgy jótékonykodunk (a magunk módján), mint vállalkozóként. 
Viszont sajnos ennek is megvannak az árnyoldalai. Évekig csak titokban mertünk támogatni szervezeteket, családokat, hiszen nem tudunk mindenkinek ingyen csepphintát küldeni. Aztán idén kitaláltam, hogy minden hónapban nyilvánosan kisorsolunk egy csepphintát olyan helyek javára, ahol többen használhatják. Ehhez a kezdeményezéshez más vállalkozók is csatlakoztak, és beszálltak újabb fejlesztő eszközökkel.
Szeptember az iskolásoknak kedvezett, egy osztály már meg is nyerte a csomagot. A hétvégén át is adtuk nekik az ajándékot, így a gyerekek hamarosan ringatózhatnak házi feladat írás után.
Rengetegen játszottak, ami szintén az emberek jóságát bizonyítja. Nem maguk miatt, hanem egy iskolai osztályért izgultak. Jó ezt látni. Októberben az óvodásoké a terep. Tudom, ezzel nem mentem meg a világot, de jobb valami kicsit adni, mint nem adni semmit.

- Hogyan tudod ezt a munkát összeegyeztetni az otthoni dolgokkal, családdal?
Nem hinném, hogy a vállalkozói élet a könnyebb út, de amit most építek, az az enyém.
A legnagyobb nehézség az, hogy a gyerekek megértsék az otthoni munka fontosságát. Hiszen ez számukra olyan, mint amikor még bejártam egy irodába.  Most szalmaözvegyként pedig kifejezetten jó, hogy én oszthatom be az időmet. Másként nem is menne ebben a helyzetben.



- Mit gondolsz 10 év múlva hol fogsz tartani? És a GitaMom?
Tíz év múlva a GitaMom egy több lábon álló nemzetközi vállalkozás lesz. Ez valószínűleg számomra anyagi függetlenséggel jár majd, ami nem baj, mert a pénzt szívesen fordítanám utazásra, hogy szélesítse a látókörömet, és ha egy jó fogorvos kell, akkor sem árt, ha nem kell túl mélyen a pénztárcába nyúlni. Emellett fontos számomra, hogy bárhogy is lesz, a mindennapokat szerényen éljem meg, őszinte örömmel nézve az élet apró csodáit.
Addigra akár a lányom is átveheti a vállalkozás vezetését. Hiszen minden vele, érte kezdődött.


Azt hiszem érdemes nyomon követni a Gitamom csoportot, a nyereményjátékokat és a beharangozott titkot is figyelni. Engem nagyon kíváncsivá tettél! Még fogunk hallani rólad és azt hiszem, itt a kis blogomon is.

Gitamom csepphintát tudjátok követni fb oldalukon itt és a honlapjukon is itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése