2017. december 27., szerda

Csikung. Azt eszik vagy isszák?




- Mi is az a csi kung? Mire jó pontosan és kinek ajánlod?
 A csi energiát jelent, a kung művelést, azt hogy valamit csinálok vele tehát a csikung energiával való foglalkozást jelent.
A csikung egy olyan ősi, több ezer éves kínai módszer, ami könnyű mozgást, úgynevezett faállásokat ( pózokat) és meditációs technikákat tartalmaz. Az idők során, több mint ezer féle változata alakult ki, Magyarországon is többféle változata jelen van.

Általában két fő csoportra osztják:
1.    harcművészet, ahol a lényeg a belső energia fejlesztése, táplálása és felhasználása a küzdelem során
2.     gyógyító területen, ahol a szervezet ezt a begyűjtött energiát arra használja fel, hogy meggyógyítsa önmagát
3.    magas szinten pedig, mivel kitisztítja az agyunkat is a negatív gondolkodástól, nagy hatékonysággal tudunk teremteni az életünkben a gondolataink erejével – ezért féltek nagyon Kínában a csikung mesterektől és nemcsak bebörtönözték, de ki is végezték őket egy időben

A csikung megtámogatja a szervezetedet energiával, hogy az önmagát meggyógyítsa és fitt legyél, így bárkinek és bármilyen korosztálynak ajánlott 14 éves kortól kezdődően.
Mivel feltölt energiával tényleg mindenkinek – kinek nem jön jól a plusz duracell ebben a rohanó világban?

- Egy mozgásforma vagy életérzés, életmód?
 Igazából mindegyik, ahogy említettem van benne mozgásforma is, de aki igazán jót akar magának annál ez az életmódjának a része, rendszeresen gyakorol és életérzése is – ez utóbbit hadd magyarázzam el egy példán keresztül:
Ha tele vagy energiával jól érzed magad, így jó gondolataid vannak és valahogy aznap minden jó sikerül – biztos neked is volt már ilyen napod! – nos a csikung ezt az alapot adja meg: feltölt energiával, ezért is olyan hatékony pl depressziós betegségeknél
Angliában például a nyugati orvoslás része, elmegyógyintézetekben is van csikung foglalkozás a „betegek” részére, mert megtapasztalták jótékony hatását a páciensekre.

- Hol és hogyan találkoztál először vele?
 Ehhez vissza kell repülni 2002 –be  egy érzelmi váltság éve volt ez számomra, amikor nemcsak hogy országos sikereimet nem díjazták, de utolsó nap közölte az iskolaigazgató a tanári összejövetelen, ahol kiemelt nagyszerű teljesítményeket, hogy tőlem elbúcsúzik. A kollégák szóltak, hogy rólam megfeledkezett, hisz az ő osztályából vagy az ő gyereke nyert az országos versenyen, akit én készítettem fel (angol).
Mivel tanévzárás után utolsó héten volt semmit nem tudtam tenni, hisz nyárra minden iskola bezár.
Szóval, ekkor kezdtem el járni a hajógyári szigetre egy meghirdetett hétvégi parapszichológiai képzésre – ennek a szórólapja „véletlen” a kezembe került egy egészség napon az Orczy kertben 80% - áról a programnak azt se tudtam, hogy eszik vagy isszák (katolikus háttérből jövök, teológiára is jártam 4 évet), de benne volt, hogy talpmasszázs, ami jó, jöhet és amúgy se volt más programom a nyárra.
Nos, ott csöppentem bele az ezotéria széles spektrumába, így a csikunggal is ott találkoztam először

- Honnan jött az ötlet, hogy oktatni is fogod?
Először baráti körben kértek meg, hogy közös összejövetelek alkalmával tartsak egy órás foglalkozásokat 2007 –ben, nagy sikere volt, nagyon szerették – aztán én 2009 januárjában kiköltöztem Angliába és a semmiből kellett munkát, megélhetést szereznem magamnak – ekkor jött a finom útmutatás a szellemi vezetőimtől, hogy most már pénzért oktassam, azaz tartsak tanfolyamokat, mert ideje az árnyékból kilépnem a fényre – ilyen szempontból.

- Mennyire volt nehéz a kezdetektől a megvalósítás folyamata mostanáig?
 Hát, sok mélypontom volt az évek során, mindegyikből tanultam és mindegyik hozzátett valamit a fejlődésemhez
Először is nem akartam reklámozni magam, hogy ami jó azt úgyis megtalálják. Aztán semmilyen vállalkozói tapasztalatom, tudásom nem volt, a marketingről semmit nem tudtam.
Nagyon sok tréningen részt vettem, hogy elsajátítsam az alapokat.
De ami a legnehezebb volt az a saját tudatalattim – mert mindent mi teremtünk meg az életünkben a gondolatainkkal, érzelmeinkkel, hozott mintáinkkal.
Én egy szegénységi mintát hoztam magammal, meg hogy mindenért kőkeményen meg kell dolgozni – na, ez jellemezte is az első pár évet.
 Emlékszem mennyi vajúdást okozott csak az, hogy egy árat rakjak a szolgáltatásomra, rengeteg addig számomra ismeretlen félelmem került így napvilágra – és hát ezekkel mind szembe kellett nézni és átalakítani őket vagy behelyettesíteni őket olyan gondolati mintákkal, amik valóban engem segítettek

- Van tanfolyamotok és dvd-k is a csi kungról. Melyik miért jó? Egy teljesen kezdőnek melyiket ajánlod?
Azért van többféle variáció, hogy bárki számára elérhető legyen anyagilag.
Nyilván, a személyes tanfolyam a legjobb, hisz ott javítok, segítek a folyamatokban és a többi résztvevő is hozzájárul a közös fejlődéshez, ugyanakkor tény, hogy van, aki helyhez kötött, nekik álmodtam meg az online tanfolyamot, és hogy bele vigyem a személyességet a 6 hét alatt bármennyit kérdezhetnek emailben és van egy fél órás skype konzultáció is benne.
A DVD tökéletes azoknak, akik jelenleg csak ennyit engednek meg maguknak, arról is teljes mértékben el lehet sajátítani az alap gyakorlatsort, gondosan figyeltem arra, hogy részletesen magyarázzak és mutassak mindent – természetesen a tanfolyamon sokkal többet adok át „anyagban”, de már ezzel is nagyon sokat tudunk tenni saját magunk közérzetéért.

- Neked miben változtatta meg az életed?
Ahogy mondtam én pont egy mélyponton voltam, ami kiszívta az energiáimat, annak ellenére, hogy egy örökmozgó típus vagyok; nem volt életcélom, nem láttam a kiutat a helyzetemből – 10 órákat aludtam, mégis úgy ébredtem, mint egy kifacsart rongy, holtfáradtan.
Pár nap után ennek már semmi nyoma nem volt, visszaáll 8 órára az alvásigényem és egész nap tele voltam energiával.
Amit még akkor adott (mert nekem nem volt semmilyen fizikai betegségem) az az, hogy olyan problémákat is megoldott, amiről nem is tudtam, hogy az nagy gond, a családunkban egyáltalán nem foglalkoztak ezzel ( 3 -5 naponta volt székletem).


- Milyen tapasztalatokkal gazdagodtál? Milyen pozitív visszajelzésekre emlékszel?
Először is megtapasztaltam, hogy bármi történjen az életben ott a kezemben egy olyan eszköz, amivel nagyon gyorsan újra topon lehetek.
Hadd meséljek erről egy esetet, ami Angliában történt meg.
Tolmácsként dolgoztam hétköznap, rengeteg féle szituációban találtam magam – volt olyan is, hogy amint beléptem a bíróságon az egyik fél oldalán a terembe, rohant felém a másik fél, hogy ő megöl engem,
Milyen rohadék vagyok, hogy oda merek menni, tanúskodni ellene, pedig nem is ismerem. Nos, a teremben lévő alkalmazottak kimentek, a két ügyvéd pedig ugrott közénk testükkel megvédeni engem, miközben ”farkasszemet néztünk” a férfival – alig tudták leállítani.
Londonban elég gyakori az, hogy ha egyszerűen nem tetszel, valakinek leszúr. A lényeg, hogy amikor hazaértem rettenetes nyomást éreztem a fejemben, mintha belülről szét akarnák feszíteni, robbantani.
Azonnal kapcsoltam, hogy agyvérzéses tünetem van, gyorsan a tudatommal elkezdtem szertefoszlatni a vérrögöt, de egyszer csak egy légüres térbe kerültem gondolatilag – nem tudtam mit gondoltam előtte, azt éreztem, hogy nem tudom mi a következő gondolat – a kétségbeesés kezdett úrrá lenni rajtam. Mikor azt kezdtem magamban mondogatni, hogy „csikung” „csikung” „csikung” – amint újra ura voltam a testemnek elkezdtem csikungozni – ez stabilizálta az állapotomat.
Egész nap azt csináltam, majd másnap is, mert két nappal később tolmácsolni kellett menjek.
Végeredmény: játszi könnyedséggel végeztem el a feladatomat – szerencsére csak egy fél órás tolmácsolás volt (a tolmácsolás nagyon igénybe veszi az agyat, kint fél óránként kötelező 10 perces szünete van a tolmácsnak).
Ennek az esetnek volt még pár mellékhatása, ami később derült ki és később tudtam azt is „meggyógyítani”: kint 95% -ban angolul kommunikáltam, tehát az agyamnak az a része helyreállt nagyon gyorsan, viszont amikor hazajöttem és a „sok” magyar beszédtől lefáradt az agyam, akkor a ragokat egyszerűen rosszul raktam a szavakra. Ezt azonnal észrevettem és csodálkoztam, hogy a fenébe történt, de amikor többször előfordult, akkor tudtam, hogy a tettek mezejére kell lépni – nagyon gyorsan ez is visszaállt a rendes kerékvágásba.
A másik mellékhatása az volt, hogy nem tudtam neveket megjegyezni és rettegtem, hogyan fogom megjegyezni 6 – nál több résztvevő nevét – nos, erre is azt mondtam egy idő után, hogy én vagyok az úr az életemben, átprogramozom az agyamat, hogy könnyen megjegyzek neveket – nagyon hamar változott ez is pozitív irányba – ma már nem görcsölök rajta és hamar megjegyzem a neveket újra.

Visszajelzések: már az első tanfolyamomnak nagy sikere volt. A legtöbb személynél már a tanfolyam két napja alatt nagyfokú változások vannak, amik a társaik szeme láttára zajlanak le – ez történt az első tanfolyamomon is.
Rengeteg visszajelzést kapok nagyon különféle betegségek, problémák esetén – aki gyakorol az szó szerint csodákat él meg az életében.

- Mennyi munkaidődet veszi el naponta ez a munka? Tudsz mellette maximálisan a háztartással, önmagaddal is foglalkozni?
Mivel én vagyok minden a cégben, ezért minden munkát nekem kell elvégeznem. Így bizony a hétköznapokban sok időmet elveszi.  Egy vállalkozást a nulláról felépíteni nem könnyű, ahhoz eltökéltség kell és rengeteg belefektetett energia. Ettől függetlenül én már nem cserélném fel az alkalmazotti státuszra, nagyon jól mondják, hogy ha azt csinálod, amit szeretsz, akkor az nem „a hátam közepére se kívánom” „mikor jön a hétvége” kategória, az nem munka, hanem szórakozás. Így az olyan tevékenységeket is elvégzem, amiket utálok – ilyen például az adminisztráció – én mozgok, járok – kelek, nem bírom a monoton, egyhangú munkát, főképp nem a monitor előtt. Önmagammal maximálisan tudok foglalkozni, a háztartásban meg sose voltam tökéletes mániás, ha másnapra maradt a mosogatás megvárt . És most már egyre több időm van szórakozni is, vagy csak egy könyvet olvasni, közös programokra menni. Ráadásul én osztom be az időmet, ha egy nap nincs kedvem dolgozni, akkor nem dolgozok. Célom még, hogy amit lehet, egyre jobban automatizáljam és a következő lépcső az lesz, amikor már mást fizetek meg olyan munkákért, amiket én nem szeretek – így csak és kizárólag azzal fogok foglalkozni, amit imádok – ez pedig az oktatás.

Bogyó Erzsébet tanfolyamáról ezen a weboldalon tudtok meg többet:

Itt olvashattok, nézhettek meg visszajelzéseket, rendelhetitek meg valamelyik DVD-t, vagy a blog részen böngészhettek a hasznos cikkek között.

Köszönöm az interjút és hamarosan kipróbálom én. Majd írok nektek a tapasztalataimról.

Csi kung:
A gyógyító csikung a hagyományos kínai gyógyászat egyik ága. A csi modern írásjele amely levegőt, lélegzetet vagy „életerőt” jelent, azt a téves benyomást kelti, hogy a csikung légzőgyakorlat, amelynek célja a megnövekedett oxigén bevitel. Ezzel szemben a csikung ősi írásjele a helyes, amelyben a Wu üresség és a tűz írásjelei vannak. Eszerint a csikung annak az útja, hogy megszabaduljunk a belső hőségtől (harag és nyugtalanság) és elérjük a természetes békét és nyugalmat. Rengeteg válfaja van, amelyek egy része lassú, egyenletes mozgást használ. Néhány változatában szinte egyáltalán nincs mozgás, csak álló, ülő vagy fekvő testhelyzetben való meditáció. A változatok különböző elveken nyugszanak, mint a Jin-Jang, Öt elem, stb., de mind egyetért abban, hogy a csi az élet alapja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése