2018. február 2., péntek

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni-Lukáts Andrea

   


-   -Anyuka vagy és vállalkozó. Külön-külön is elég munkás, hát még együtt. Hogyan tudod megfelelően egyeztetni a kettőt, hogy egyik se menjen a másik rovására?
Csakis szigorú időbeosztással. A homeoffice nálam nem azt jelenti, hogy a nap különböző időpontjaiban dolgozom, hol napközben, hol éjjel, hanem tartok itthon is munkaidőt. Most még a fiam alsó tagozatos, délután 4-ig az iskolában van, tehát addig fixen dolgozom. Továbbá megpróbálok odafigyelni, hogy minél hatékonyabban végezzem el a munkám, nincsenek holtidők, bambulások, házimunka. Mondhatom, hogy úgy dolgozom, mintha eljárnék egy irodába 8-16-ig, csak sokkal nyugodtabban, és a közlekedés sem vesz el felesleges órákat.

 -Honnan jött az ötlet, hogy nem munkahelyen, hanem vállalkozóként adminisztrátorkodj?
Az ötlet tulajdonképpen már a munkavégzés közben jött, hiszen én először ezt csak másodállásban csináltam. A munka mennyisége viszont már kinőtte magát egy teljes munkaidőre, és pont akkor jött a lehetőség, hogy váltsak, amikor a fiammal már végigszenvedtünk egy évet az iskolában, ahol mindig az elsők között érkezett az ügyeletre, és az utolsók között távozott ugyanonnan. Számomra minden szempontból előnyös volt a váltás, és azt is mondom, hogy nagyon időszerű.

    -Adminisztrátor. Már ez a szó is elrettentő sokunknak. Papírok halmaza, kitölteni valók, egy helyben ülés órákig. A mumusunk. Neked ez a lételemed? Már kicsi korban is szeretted a hasonló dolgokat?
Tudom, ez sokaknak inkább elrettentő, mint vonzó munkakör, de én szeretem csinálni. Mindig is ilyen beállítottságú voltam, rendszerető, jegyzetelő, papírozó. Az iskolában is ügyeltem arra, hogy átlátható legyen a füzetem, kidolgoztam különféle tanulási, kiemelési metódusokat, amiket rendszerként is használtam. Akkor ez még nem volt tudatos tervezés, egyszerűen így éreztem jónak, és így tudtam fenntartani a rendszerességet az életemben, ami még mindig meghatározó számomra. Az órákig egy helyben ülés nekem is próbatétel, hiszen alapvetően izgága típus vagyok, viszont, ha valamibe belemélyedek, hiába állok fel akár többször is mellőle, az agyam mindig azon dolgozik.

   - Mit kell tudnia egy jó adminisztrátornak egyébként? Milyen sulit kell végeznie?Kinek ajánlanád ezt a munkakört?
Egy jó adminisztrátor elsősorban precíz és pontos. Utána közvetlenül jön a gyorsaság, ám ezek mind emberi attitűdök. Iskolában elsősorban a kereskedelmi, közgazdasági alapképzések hasznosak, mert ott biztos, hogy az ember megtanul vakon gépírni. Az adminisztrációnak úgy gondolom életfelfogásnak kell lennie, aki a saját életében nem túl precíz, inkább halogatós, rendetlen, annak ez a munkakör kínszenvedés. Viszont a jó hír, hogy az én munkaköröm, a virtuális asszisztenskedés már jócskán túlmutat a puszta adminisztrációnál.



    -Mikor szoktad a munkád elkészíteni? Megvan, hogy reggel 8-kor felkelsz és 4-ig dolgozol vagy teljesen random módon, szabadon?
Pontosan, reggel 8-tól kb. 17-18-ig dolgozom. Mivel az alkalmazotti munkakörben eltöltött éveim még mindig belém vannak kódolva, ezért ezzel nem is szeretek úgymond lazázni. Nálam a munkaidő napközben van, az este és a hétvégék a családé. Persze vannak kivételek, de alapvetően ezt a rendszert követem a munkám során.

    -Weboldalakat, promóciót is vállalsz? Mennyire fontos egy cég, egy vállalkozás, egy termék arculata szerinted a vásárlási kedvhez?
Promóciók kezelését vállalom, ami azt jelenti, hogy elkészítem pl. egy kampány design képét, a promóciós szövegeket a megfelelő helyekre feltöltöm, majd a lejáratkor inaktiválom, ha szükséges, le is veszem az adott felületről.
Weboldalakat a sajátomon kívül csak nagyon ritkán, inkább eddig csak gyakorlás céljából készítettem, ezt a szakmát még csak most tanulom. Célom a későbbiekben, hogy webdesign szolgáltatást is vállalok, weboldalak készítését, logótervezést, arculattervezést.
A brand kialakítása véleményem szerint egy vállalkozásban elengedhetetlen. Az, hogy ez a brand egy személyes márka, vagy egy vállalti márka legyen, azt már a vállalkozás profilja dönti el. Viszont az mindegyikre érvényes, hogy egy egységes arculat kell, hogy legyen még akár egy egyszemélyes vállalkozónál is, hiszen az emberek sokkal könnyebben jegyeznek meg, figyelnek fel színekre, betűtípusokra. Ha következetesen ugyanazokat a színeket és betűtípusokat használjuk cégünk vonatkozásában, akkor nem kell sok idő ahhoz, hogy az érdeklődők, potenciális vásárlók, ügyfelek megjegyezzék az egységes arculati elemeinket, és akkor is mi jussunk eszükbe, ha csak hasonló színt vagy betűtípust látnak valahol. Ez az igazi tudatalatti kötődés, ennek kialakítása szinte létkérdés egy vállalkozónak.



    -Mit szeretsz legjobban a munkádban?
Az önállóságot, a döntési szabadságot és természetesen a feladatköröket, amiket elvállalok az ügyfeleimnek. Csak olyan munkát vállalok el, amiben tudom, hogy magabiztosan mozgok, és nem jelent számomra negatív érzést az, hogy dolgoznom kell.

    -Mi az, ami a nem szeretem kategóriába tartozik?
Még nincs ilyen, de lehet, hogy majd az évek múlásával talán az egyedül dolgozást fogom nehezebben viselni, hiszen alapvetően társaságkedvelő ember vagyok. Erre az esetre szerencsére már megvan a megoldás a fejemben: ha úgy érzem, ellátogatok majd egy közösségi irodába.

    -Vannak fura klienseid, még furább termékekkel, kérésekkel?
Nincsenek. Mind ugyanazokkal az értékrendekkel élnek és dolgoznak, mint én, erre a kiválasztásra tudatosan törekszem. Aki nem támogatja akár üzleti vagy emberi oldalról a küldetésem, azzal nem dolgozom együtt. Ezt nem nagyképűségből teszem, úgy gondolom, hogy akkor tudunk segíteni egymás életében, munkájában, ha az pozitív töltetű, súrlódásoktól, félreértésektől mentes. Ez már évek óta így működik, és vallom, hogy csak így TUD működni egy ilyen szoros együttműködés.

   -Melyik munkádra vagy a legbüszkébb?
A folyó munkáimra mind büszke vagyok, de főleg az ügyfeleim és a köztem lévő korrekt üzleti viszonyra és a kölcsönös tiszteletre.
Ha konkrét produktumot kéne kiemelnem, akkor a saját weboldalam és a blogom az, amire nagyon büszke vagyok, és a visszajelzések alapján nem alaptalanul. Mindkettőt egyedül raktam össze a nulláról, ám még korán sincsenek készen. A weboldalamon mindig találok bütykölni valót, a blogomat szakmai cikkekkel bővítem rendszeresen.

   -Mik a terveid a jövőre nézve?
Terveim között szerepel munkatársak bevonása Az Adminisztrátor virtuális asszisztens vállalkozásomba, hiszen felelősséggel tekintve a munkámra, nem hozhatom olyan helyzetbe az ügyfeleimet, akik számítanak rám, hogy nem tudok esetleg dolgozni. Tehát egy kellően képzett munkatárs a 2018-as évben biztos, hogy Az Adminisztrátor csapatát fogja erősíteni.
Az előttem álló évben kibővítem a vállalkozásom szolgáltatási körét, és egy új minőségben is fel fogok tűnni a virtuális asszisztens szakmában.
Terveim között szerepel az egy éves webdesign képzés sikeres vizsgával való befejezése, folyamatos szakmai önképzés, az általános vállalkozói terület fejlesztése.



1 megjegyzés: