2018. március 26., hétfő

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni-OfficeKávé




Varga Marianna az interjú vendégem. - Officekávé? Mit takar a név és honnan jött az ötlet?
Irodai kávé... vagyis irodákba is szállítunk kávét, havi kávé- bérlet formájában. Azaz a havi fogyasztást a bérleteseknek megrendelés nélkül, ugyanazon a napon minden hónapban automatikusan kiszállítjuk. De az ötlet onnan jött, hogy mikor 6 évig Londonban dolgoztam, minden reggel együtt kávéztunk a kollégákkal. Ez volt a napi 5 perces csapatépítés. Tapasztalatból mondom, hogy a jó kávé összehozza a társaságot.




- Mit forgalmaz a cég?
Kávét, teát, forró csokit és az ezekhez szükséges kiegészítőket. De szervezünk workshopokat, csapatépítőket is.

- Mekkora szabadságot ad a saját vállalkozás?
Mikor ügyfelekkel találkozom, igyekszem hozzájuk alkalmazkodni. De ezen kívül imádom azt a szabadságot, amit ad. Magam osztom be az időmet, megtehetem, hogy egyik nap sokat dolgozom, másnap meg játszóterezünk csak.

- Mekkora nálad a tea és kávé rajongás otthon?Vannak kedvencek, amiket mindig fogyasztasz?
Hatalmas! A férjemmel együtt szeretjük tesztelni az új termékeket és mindig együtt kávézunk reggelente. A tea viszont az én személyes szenvedélyem, sokat teázom, délelőtt zöld teát, délután-este gyógyteákat fogyasztok.

- Mely termék a kedvenced a sajátok közül?
Sok kedvenc van, de legbüszkébb a "28 napos méregtelenítő program" nevű teacsomagra vagyok, aminek receptjét sok kísérletezés után, egyedül alkottam meg. Meg persze nagy kedvencek a frissen pörkölt kávék is. Az illat, amikor kibontasz egy ilyen, 3 napja pörkölt kávét, felbecsülhetetlen.




- Hogyan jött az ötlet, hogy pont teát és kávét forgalmazz?
Londonban ezeket forgalmazó cégnél dolgoztam, ott "fertőzőtt" meg a szenvedély. Rengeteg oktatáson, továbbképzésen vettem részt, barista és teaszakértő oklevelet is szereztem.

- Mesélnél róla, hogy honnan jön hozzátok a kávé és mitől másabb a legtöbb hazánkban is kapható kávétól, teától?
Külön kell beszélnem a kávékról, külön a teákról. A kávét a trieszti kikötőben vásárolja a családi pörkölőüzem, akikkel bérpörköltetünk. Három egyedi blendünk van, amit mindig megrendelésre pörkölnek. Így a fogyasztóhoz a legfrissebb állapotában kerül.
A teákat pedig én magam keverem, 12 évnyi tapasztalattal alkotom meg az egyedi, csak nálunk kapható teakeverékeket.

- Milyen munkafolyamatokon esik át egy kávészem a kész kávéig, ami pohárba kerül?
A nyers kávé levarrt zsákokban érkezik Dél-Amerikából a kikötőbe, majd onnan a pörkölőbe. Az üzemben szakértő pörkölőmester pörköli a kívánt fokozatra. Ez lehet világos, közepes vagy erős pörkölésű. Ezután pihentetni kell a kávét egy napig, majd összeállnak a kávékeverékeink, az úgynevezett blendek, utána csomagolják, és így kerül el a webáruházunkba. 

- Őrölt kávé vagy egész? Kávékapszula vagy darálós kávé? Melyiket tartod a legfinomabbnak, legegészségesebbnek, környezettudatosabbnak?
Ha a frissen pörkölt kávét szemes formában vásárolod meg, és te magad darálod, soha többé nem választasz másik kávét! Az illat, ami ilyenkor körülleng, leírhatatlan. Én mindenképp a szemes verziót ajánlom.
Kapszulás kávénak nem vagyok a híve, egyrészt a feleslegesen sok csomagolóanyag-felhasználás miatt, másrészt, nekem hiányzik belőle a mozdulat, a szertartás, ahogy kiméred, elkészíted a kávédat. Egy gombnyomás mégsem ugyanaz.




- Tea kóstoltatás, mint program. Nagyon klassz ötlet. Ez hogyan pattant ki a fejedből?
Szeretném, ha a teakultúra is annyit fejlődne, mint a kávékultúra az utóbbi 5-6 évben Magyarországon. Ezért azt gondoltam, ha megtanítom a fogyasztóknak és érdeklődőknek, hogy milyen széles a teák kínálata, és hogyan hozzák ki belőle a maximumot otthonukban, azaz hogyan készítsenek el egy tökéletes csésze teát néhány egyszerű alapszabály betartásával, talán növekszik majd a teafogyasztás is hazánkban.




- Kik szokták igénybe venni e nagyszerű ötletet?
Aki szeret teázni, és aki nem, mert nem tudja jól elkészíteni. Családanyák, egészségtudatos fogyasztók, a teakultúra vagy a gyógyteák iránt érdeklődők.


Officekávé
Facebook oldala: Itt
A következő tea shop: Április 11
https://www.facebook.com/events/116750089106719/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése