2018. április 2., hétfő

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni- Kockaland, Callkötő, Kövecske

Kockaland, Callkötő, Kövecske

-Mesélnél magadról?
Végzettségem szerint ének-zene szakos tanító néni vagyok. A diploma megszerzése és a gyermekeim születése között tanítottam, nagyon szerettem. Közben elvégeztem egy esküvőszervezői tanfolyamot, majd szervezőként is tevékenykedtem. Ebből nőtte ki magát a Kövecske, hiszen először csak ültetőket készítettem esküvőre.
A három termékem:



Kövecske – Fotó, ábra, családrajz, szöveg, idézet, igazából bármi lehet rajta, teljesen egyedi. Ahogy írtam, először csak esküvői köszönetajándéknak indult, majd amikor anyuka lettem, egyre jobban előtérbe kerültek a mese minták és a családi Kövecskék. Gyakorlatilag minden korosztály szereti, a kisgyerekeknek igazi kincs, valakinek Kövecske a kabalája, ovis ballagás, szülinap, névnap, anyák napja, apák napja, köszönet a tanító néninek, gyerekorvosnak, karácsony, lakásdekor, kerti dekor (veteményes jelölés) és még folytathatnám.



Callkötő – telefonszámos karkötő gyerekeknek. Amikor a második gyermekem, a kislányom elindult és rájöttem, hogy ő nem lesz olyan „szoknyamellettmaradós, kezemetelnemengedős”, mint a fiam volt, rögtön kattogni kezdett az agyam. Büszke is voltam a bátorságára, de ezzel az érzéssel együtt megmozdult bennem egy másik érzés is: A FÉLELEM. Szóval tüstént valami olyan megoldást kerestem, amivel megnyugodhatok. Vettem is neki műanyag pattintós karkötőt, amire ráírtam a számomat, de belefülledt a keze, vágta, kényelmetlen volt neki. Aztán tollal írogattam a kezére, ez sem bizonyult jó megoldásnak hosszútávon. Eszembe jutott, hogy olyan karkötő kellene, amit szívesen hord, kényelmes, jól néz ki és a célnak megfelel. Így elkészült az első telefonszámos karkötő, amit rögtön egy másik követett, mivel a fiamnak annyira megtetszett. A játszótéri és ovis anyukák meglátták a gyerekeimen és jelezték felém, hogy erre bizony nagy igény van. Így született meg a Callkötő márka.




KocKaland – pozitív nevelést segítő kocka, nem csak gyerekeknek. Sokat gondolkodtam, hogy mi lehetne az a dolog, amivel jobbá tehetem mások életét. Elsősorban édesanya vagyok, így a legelső ötletem természetesen hat éves kisfiam segítségére készítettem. 
Ez az ’Érzelmek’ KocKaland. A kocka lapjain különböző érzelmek találhatók, amik segítségével minden este (játszva) el tudja mesélni a napját, így segít feldolgozni azt amellett, hogy a szülő-gyerek kapcsolatot is szorosabbá teszi. Ezt követte a gyerekeknek és felnőtteknek készített KocKaland, amit ha használnak, sokkal derűsebbek lesznek a mindennapjaik – nem csak nekik, a környezetüknek is.
A KocKalanddal nem más a célom, mint az anyukák életét megkönnyíteni, a rohanó és morcos emberekét pozitívvá, a szétszórtakét rendszerezettebbé tenni és így tovább. 
A KocKaland nem csupán egy handmade fakocka. A KocKaland egy eszköz, hogy jobbá válj és ezzel környezetedre is pozitív hatással legyél.

-Hogy jut idő ennyi mindenre? Hogy fér ennyi óra a napodba? Egy kérdés, ami azóta motoszkál bennem, hogy megismertem a munkáidat…
Az a helyzet, hogy én nem csak akkor ’dolgozom’, amikor kézműveskedek. Akkor is, amikor tolom a babakocsit, amikor főzök, vagy épp játszunk a gyerekekkel. Ezt most ne úgy értsétek, hogy játék közben szó szerint dolgozom, hanem inkább hogy ezek inspirálnak. Igen, az ötleteimet a gyerekeim inspirálták/inspirálják. Minden időt megragadok, hogy a kreatív gondolatokat mihamarabb formába ölthessem. Főzés közben marketinget hallgatok (nagy kedvencem Wolf Gábor), amikor anyukákkal beszélgetek, valóban figyelek rájuk és igyekszem problémáikra gyógyírt találni. 
Nemrég indítottam el a facebookon egy Gyerekszáj csoportot is, ami amolyan „anyawellness” – ide járunk felüdülni a mindennapi nehézségek közepette.

 Az alkotáshoz viszont idő kell, nem is kevés. Ebben nagy támogatást kapok a családomtól. Férjem rengeteget segít mindenben, nagyon hálás vagyok Neki ezért. A nagyszülők is besegítenek, ha szorul a hurok. Testvéreim (4 nagyobb testvérem van) és barátaim pedig ötletekkel inspirálnak.
Mivel nekem az alkotás egyben a hobbym is, így ha kimenőt kapok, akkor is ezzel foglalkozom, mert ez érdekel, ebben teljesedek ki.

-Mit tanácsolnál annak, aki gyerekek mellett folyton időhiánnyal küzd, neked mi segített? 
Csalódást fogok most okozni. Erre nincs recept. Ha betegek a gyerekek és mellette határidő van, akkor Ők az elsők és az éjszaka pedig hosszabb. Nekem a Család (és a vallás) után a kreatív vállalkozás a második helyen áll, így erre igyekszem sok időt fordítani. Képzelj el egy sportolót, aki ha egy napot nem sportolhat, testi panaszai támadnak. Hát én így vagyok a kézműveskedéssel, csak éppen nem testi, hanem amolyan furcsa hiányérzet keletkezik bennem, ami nagyon nem jó érzés. 

-A Callkötő-re visszatérve, van egy missziód, azt mondtad… Mesélnél kicsit erről? 
A Callkötő szlogenje, hogy „ne legyen több elveszett gyerek”. 
Nyilván nem lehet a Callkötővel minden esetet kivédeni, de egy tömegközlekedési eszközön, strandon, gyerekkoncerten, gyereknapon való elszakadás idejét és az ijedtség mértékét nagyon le lehet csökkenteni vele. Nagyon fontosnak tartom, hogy beszéljünk gyerekünkkel arról, hogy mit kell tenni ilyen esetben. Felkészülni teljes mértékben nem lehet rá, hiszen ha tudnánk, mikor és hogyan fog előfordulni velünk, talán meg sem történne, mert megelőznénk. A gyerekeknek hatalmas kapaszkodó lehet a Callkötő, ami egy láthatatlan szálon mindig az anyukájához köti baj esetén is.
Személyes élményed is volt ezzel kapcsolatban?
Igen. Tavaly nyáron, egy balatoni strandon homokoztunk a gyerekekkel. Egy kisfiú lépett oda hozzám. Láttam, hogy nagyon ijedt, pedig olyan ötödikes lehetett. Zihálva kérte, hogy hívjam fel az anyukáját, mert nem találja. Elkezdte mondani a számot, de belegabalyodott. Tudtam, hogy tudja, mosolyogva megfogtam a kezét és mondtam neki, hogy felhívjuk az anyukáját, érte fog jönni, ha sikerül elmondani a számot. Annyira úrrá lett rajta a stressz, hogy végül nem tudta elmondani a jól betanult számot. Mivel hangosbemondó nem volt a strandon, így kézenfogtam a kisfiút (addig férjem maradt a gyerekekkel, akiknek a kezén természetesen ott volt a Callkötő) és hangosan kiabálni kezdtem, végigmenve a standon: „… anyukáját keresem!!!” Nemsokára meg is találtuk egymást. Kíváncsi voltam, így megkértem a kisfiút, hogy mondja el az anyukája számát. Hibátlanul el tudta mondani. Nem tudhatjuk, hogy hogy reagál gyermekünk hasonló helyzetben. Ez a kisfiú okos volt, mert kisgyerekes anyukától kér segítséget. Ezt is nagyon fontosnak tartom.



 -Mi volt a legnagyobb elismerés, vagy legemlékezetesebb dolog a munkáiddal kapcsolatban eddig, hogy érzed? 
A legnagyobb elismerést az anyukáktól kapom minden nap. Ez hajt előre, ezért csinálom. Amire a legbüszkébb vagyok, az az, hogy tavaly májusban meghívtak a Család-barát című műsorba, ahol beszélhettem a Callkötőről és be is mutathattam a nagyközönség előtt. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptam és ez megerősített abban, hogy szükség van arra, amit csinálok.

Van kedvenc terméked? Miért éppen az? 
Kedvenc termékem a meseszereplőkhöz köthető Callkötők. Ilyen például a Verdás, ami piros-fehér vagy éppen a jégvarázsos, ami kék-lila. Ezen kívül nagyon szeretem, amikor az anyukák (sőt, apukák!) is kérnek maguknak a gyerekeik nevével. Ez annyira kedves szerintem.

Hogyan éled meg a változást: dolgozó nőből kétgyermekes anyuka, most anyuka, aki vállalkozik – volt olyan nehézség, amit különösen nehéz volt legyőzni? 
Számomra az volt a nehézség, hogy a kreativitást, amit a tanításba beletettem, nem tudtam hogy kiélni. Ezért születtek meg ezek a termékek.

Vannak olyan kérdések, melyeket sokan feltesznek a termékeiddel kapcsolatban? Mit szoktál válaszolni rájuk? 
Igen. 
Az első, hogy milyen kortól ajánlom. 
Itt el szoktam mondani, hogy ez gyerekfüggő. Amikor már nem vesz a szájába dolgokat.
Nem szedi le magáról? 
Van olyan gyerek, aki egyből hordja. A kislányomnak viszont egy hónap kellett, kitartóan mindig visszatettem rá, elmondtam, hogy miért nagyon fontos, hogy rajta legyen. Ma már nem veszi le és nagyon szívesen viseli
Nem szakad el? 
Dupla gumidamilra, dupla csomózással készült. Nagyon ritka a szakadás, de ez esetben a javítás ingyenes a gyöngyök 50%-ának visszapostázásával.
Nem lötyög/nem szorítja a kezét? 
A Callkötő szorosan mért csukló alapján, minden gyereknek egyedi méret szerint készül. így pontosan rá illik, kényelmes viselet lesz.
Milyen színek vannak? 
RENGETEG! Vannak neon, feltűnő gyöngyök, ezek közé lehet keverni matt üveghatású, csíkos és szív alakú gyöngyöket. A gyöngyök akrilból készültek.

-Mit szeretnek legjobban benned a vevőid, hogy látod? Mi adja az egyediséget? 
Szerintem azt, hogy olyan vagyok, mint ők. Ugyanaz a problémánk, ugyanúgy a megoldást keressük. 
Én például szeretem, hogy ha valamit megrendelek, nem kell rá hónapokat várni. Rengeteg olyan visszajelzés jött, ahol a gyorsaságomat és hozzáállásomat dicsérték, ezt igyekszem megtartani és közvetlen maradni. Az egyediséget talán az adja, hogy mindent én csinálok. A levelezéstől az oldal bejegyzéseken át a kivitelezésig, számlázás-futár rendelés, stb… így minden felmerülő kérdésre azonnal reagálni tudok, ami manapság szerintem nagyon fontos. A termék mellé a személyes garanciám az ingyenes javítás. Nagyon, tényleg nagyon ritkán előfordul, hogy probléma adódik a Callkötővel. Ilyenkor a gyöngyök legalább 50%-ának visszapostázásával ingyen készítek egy új Callkötőt.

-Láthatunk valahol személyesen? Mik az idei terveid, ezt látod már?
Óvodákba és iskolákba, gyereknapokra és gyerekprogramokra szoktak meghívni, hogy helyben készítsek a gyerekeknek Callkötőt. Ezeket az alkalmakat nagyon szeretem, hiszen ilyenkor alkalmam nyílik kicsit beszélgetni a szülőkkel, gyerekekkel az alatt az idő alatt, amíg elkészül a Callkötő.
Vásárokra is járok, ezeket a facebook oldalamon ki szoktam írni. Szívesen teszek eleget bármilyen meghívásnak, mindenre nyitott vagyok.
Hamarosan elkészül a honlapom, amit nagyon várok. Mindhárom termékem és a gyerekszáj blog is helyet fog majd kapni rajta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése