2018. április 9., hétfő

Katalinka-baby products




- Honnan a név eredete és az ötlet, hogy vállalkozz? 
A fiaim születése előtt az egészségügyben dolgoztam. Mint ahogy a legtöbb egészségügyi dolgozó, én is sokat ügyeltem, éjszakáztam, huszonégyóráztam, ünnepeken is. Mikor megszületett az első fiam, akkor éreztem, hogy azt, amit előtte csináltam, kis gyerek mellett gyakorlatilag lehetetlen folytatni. Közben a második fiam is megszületett és akkor már biztos voltam benne, hogy nem fogok visszamenni az egészségügybe. 
Mindig is kreatív lelkületű voltam, imádtam a művészeteket, imádtam alkotni. Anyukám mellett még kislányként elsajátítottam a varrógép használatának ismereteit, mindig figyeltem, hogy mit hogy csinál. Én is egyre többet gyakoroltam. Így adta magát a vállalkozás ötlete, hiszeny anyaként tudom, ismerem a célközönségem igényeit, figyelemmel követem a trendek alakulását. Még gyed mellett indítottam a vállalkozást, és most, hogy a kisebbik fiam is az ovit elkezdte szeptemberben ez főfoglalkozássá nőtte ki magát.

Először, mikor elindítottam az egyéni vállalozást két évvel ezelőtt, még teljesen más névvel kezdtem. Akkor a keresztnevem és a textil szó összetételéből létre jött a Kritex márkanév. Sokáig használtam, úgy másfél évig, de valahogy mindig ridegnek éreztem a babás termékeimhez. Még úgy is, hogy időközben a "baby" szócskát melléírtam. Éreztem, hogy valami nem okés vele, jobb lenne, ha valami kedves kis állat lenne a logó és a márkanév. Egyszer elkeztem begépelni sorra az állatkák neveit, beceneveit, magyarul is és angolul is, mint pl. foxy, bunny, de mindre dobott ki a google és a facebook több találatot is. Eközben a kisebbik fiam épp akkoriban várta, hogy elkedje az ovit, és már tudtuk, hogy a katica csoportba fog járni. Hogy segítsük őt ráhangolódni az ovira, minden a katica bogarak körül forgott. Egyszer csak bevillant a Katalinka! Gyorsan beütüttem a googleba is és a facebook keresőjébe is, és nem dobott fel más babatermékeket gyártót ezen a néven. A www.katalinka.hu domain is szabad volt, így már nem volt kérdés, hogy az én márkám a Katalinka - baby products lesz. Gyorsan készítettem egy logót is hozzá, és lefoglaltam a domaint. A weboldal még folyamatban. 

- Milyen termékeket készítesz elsősorban? 
Névre szóló címkekockákat, amiken rajta van a baba neve és igény szerint a születési dátuma, akár gramm és cm is,
aranyos grafikákkal kis méretű MiniHands formapárnákat amik a pöttöm kezekbe valók, de készítek még pelenkázó neszeszereket, nyálkendőket, nyuszifülrágókákat is. 



- Melyik terméked a kedvenc a vevők körében, és melyik a személyes kedvenced? 
A vevőim a névre szóló címkekockákat szeretik a legjobban, imádják vinni babalátogatókba, és a visszajelzések alapján nagyon szeretik ajándékba kapni, és nem csak a babáknak öröm, hanem a szüleiknek is. 

Az én személyes kedvencem a pelenkatartók Bár a többit is nagy örömmel készítem, a pelenkatartók technikailag nagyobb kihívást jelentenek, így mikor elkészül egy igényesen megvarrt pelekaneszesszer, akkor nagyobb elégedettség áraszt el, egyben nagyobb boldogság is. Ide vág az egyik kedvenc idézetem:  
„A boldogság nem egyéb, mint a tettek melegsége, az alkotás felett érzett megelégedettség.” (Antoine de Saint-Exupéry)



- Milyen anyagokkal dolgozol legszívesebben? 
A termékeim főbb alapanyaga a pamutvászon. Nagyon szeretem a színeket és a formákat párosítani, hogy azok összhangban legyenek. 

- Mit tartasz fontosnak a baba holmik készítésénél? 
Elsősorban, hogy azok biztonsággal adhatóak legyenek a kisbabáknak, ezért több alapelvem is van, az egyik, hogy megerísített varratokat alkalmazok azokon a területeken, amik fokozottabban igénylik azt. A másik, hogy a grafikák és az alapanyagok oeko-tex minőségűek legyenek, azaz káros anyagot ne bocsájtsanak ki. 
Ami még ugyancsak fontos számomra, hogy a színek és a formák összhangban legyenek, azok a trendet kövessék, hiszen szívesebben vásárolnak olyat az anyukák, amik azon túl, hogy minőségi alapanyagokból készültek, még divatosak is. 


- Neked is vannak pici gyermekeid. Hogyan tudod az anyaságot összeegyeztetni a munkáddal? 
Amikor közösségben vannak akkor egyszerű, hiszen akkor dolgozok, amikor odavannak napközben. Viszont amikor betegek, az feladja a leckét. Akkor az alvásidejüket próbálom kihasználni. Így, hogy nagyobbak már, és az immunrendszerük is erősödik, egyre kevesebbet betegek. Bár épp most voltak két és fél hétig betegek, ráadásul egyszerre, ami bevallom nem volt egyszerű, haladni sem úgy tudtam, ahogy szerettem volna, hiszen mint minden anyának, nekem is a gyerekeim a legfontosabbak, így az ő gyógyulásuk mindenekelőtt volt.

- Mi a legjobb dolog a saját kis vállalkozásodban, a munkádban? Mi a legnehezebb ugyan ebben?
A legjobb dolog a szabadság, hogy a magam ura vagyok, és a kötetlen időbeosztás. Az, hogy a családom mellett, a gyerekeim mellett lehetek. És hogy a hobbim lett a munkám. Meg az a rengeteg pozitív visszajelzés, amit kapok a vásárlóimtól! Rengeteg erőt merítek belőlük. 
És amit még imádok benne, hogy mindig van hova fejlődni :) mindig látok benne új célokat. Ez motiváltá tesz.

A legnehezebb része mindent egyedül csinálni. Bár inkább kihívást látok benne. Persze idővel, ha egyedül már nem megy, akkor majd kiszervezem azokat a feladatokat, amiket másra is rábíznám. Talán ami tényleg a legnehezebb, az a marketing része. De fejlesztem magam ezen a téren is, így idővel az is egyre jobb és jobb lesz. 

Elérhetőségek: Itt

https://katalinkababy.blogspot.hu/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése