2018. október 25., csütörtök

Nevelést segítő táblácska, Moniro

szponzorált tartalom




Nem vagyok az az anya, akinek szigorú szabályai vannak és időbeosztása. Úgy élek, ahogy éppen jól esik. Ha aznap kávét szeretnék inni, akkor azt iszok. Ha másnap a tea esne jól, akkor azt iszom. Ha mozogni támad kedvem, akkor tornára föl, ha nem, akkor nem bírom erőltetni. Néha csak fogom magam és teszek egy hatalmas sétát, máskor cangára pattanok. Nem szeretem megtervezni a mindennapjaimat. Szeretek a mának élni és rosszul tűröm a határidőket.

Persze a gyerekeknek kell az állandóság, rituálék, hogy tudják mi után mi következik. De ez nem én vagyok, így megküzdöttem magammal rendesen első gyermekem születésekor. 
Nekik kell egy keret, egy rendszeresség, egy időbeosztás, állandóság.
Megvannak a maguk kis elvégezendő feladataik, a rituáléjuk, a saját elfoglaltságaik. 
Így az én életvitelemet közelíteni kellett gyermekeiméhez.
Most egy nagyszerű és nagyon jópofa segítséget is kaptunk. Moniro megálmodta a lehető legaranyosabb "gyerekhatáridősnaplót". 
Nem napló igazán, csak én nevezem így. Hivatalosan nevelést segítő tábla. De ez sem az igazi név. 
Nem fejezi ki azt, ami igazából. Nekem a név kicsit negatív, mert nem nevelést segíti, hanem több annál. Egy pozitív megerősítés vidám formában. Kedves képekkel, mosolyokkal jutalmazza az elvégezendő apró feladatokat a kicsiknek. És ki ne örülne egy aranyos mosolynak vagy egy olyan feladatnak, hogy szeretgesd, puszilgasd meg anyát!:)




Lányok, mikor megérkeztek a névre szóló táblácskáik, rögtön nyitogatták, nézegették, hogy mi az, amit már elvégeztek. Ami elmaradt, rögtön pótolták. Imádták, hogy sajátjuk van, saját névvel ellátva. Személyesebb így.

Nincsenek rajta olyan dolgok, amik nehezen kivitelezhetőek. Ne gondoljatok olyan feladatokra, ami nem az ő életkoruknak megfelelő. Nincs rajta mosogass vagy főzz, hanem csupa lelkesítő dolog, ami a napi rutin része kell hogy legyen. Nincs túl sok feladat sem, hogy kedvét szegje az apróságoknak. Könnyen, kevés idővel, kevés munkával elvégezhető hamar. Ez jó a kevésbé kitartó apróságoknak.
Szerintem nagyon jó ötlet elkezdeni a ház körüli munkákat ezzel a táblával segítve. Aztán már lehet több és több munkát adni nekik, belevonni a feladatokba őket és ugyan úgy mosollyal jutalmazni.
A feladatok:
-szépen beágyaztam,
-fogat mostam
-egyedül felöltöztem
-rendet raktam
-segítettem valakinek
-sok puszit adtam
-iskolásoknak leckét írtam

Így a reggel is könnyebben indul talán. 
És én is könnyebben veszem a napi rutint. Mert bizony van az is már nekünk. De azért alkalomadtán kedveznek nekem is a csemeték és csak úgy, azt csináljuk, ami jól esik, keretek, szabályok nélkül.
Ha úgy döntenétek, ti is kipróbáljátok ezt a táblácskát a csemetétekkel, akkor a Monironál itt megrendelhetitek. Nekünk bejött. És a Mom bag is, ami szintén Moniro volt. Azt hiszem érdemes körbenézni a honlapjukon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése