2018. december 12., szerda

Anyák, akik mertek nagyot álmodni-Medvec Fajátékok és Baktai-Varga Csilla





Pontosan egy fajta játékot kerestem fából, de sehol sem leltem sokáig. Az oviban láttam és szerettem volna megvenni lányoknak is. Kerestem, kutattam. 
Míg végül egy tündéri bolt előtt el nem sétáltam a minap. Már a kirakat megfogott szépségével, izgalmas áruival. Ám mikor betértem, teljesen meglepődtem. Sehol egy műanyag, sehol a szokott, agyonreklámozott interaktív játékok, plüssök. Se Barbie, se műanyag baba. 

Jön is a kérdés, hogy akkor mit is árulnak pontosan? 
Fából készült, időtálló szépséges babakonyhát, bábparaván, készségfejlesztő, tanulást segítő dolgokat, hangszereket természetes, fa, natúr és színes változatban...és még rengeteg izgalmas dolgot.
Elraktároztam az agyamban a helyet, hogy későbbiekben vásárolni tudjak majd, az ünnepek közeledtével. 
Végül Csillával, a tulajdonossal  összeismerkedtem a közösségi hálón, így nagy örömmel kértem föl egy interjúra. Ő egy kétgyermekes anyuka, aki éppen az álmát valósítja meg. Mindezt nagyszerű érzékkel!




A kis kuckója hangulata, a szépséges, igényes termékek, az aranyos ötletei az üzletben, mind olyan dolgok, amiért érdemes benézni hozzá, vásárolni és olvasni is a sorait.


                                        A keresett játék, amit végül megleltem. 



Mi miatt döntöttél a vállalkozói lét mellett?
Kezdhetném azzal, hogy a mai világban alkalmazottnak lenni… És valóban, a mai világban ritkán örömforrás a munkahelyünkön eltöltött 8 óra, elidegenedtek az emberek a munkájuktól, hiszen csak az az övék, amit havonta fixen hazavisznek és ráadásként még a stressz. Én az a fajta ember vagyok, aki belezsibbad a munkájába, ha mindez érdektelen számára. A saját üzletemben szárnyal a fantáziám, kreatívan és összeszedettebben gondolkodom, nem utolsó sorban pedig nagyon-nagyon szeretek vele foglalkozni. Kissé akaratos is vagyok, ezt elismerem, de ezt jó értelemben kitartásba fordítom át, ami a vállalkozói lét egyik alapja. A második gyermekünkkel otthon töltött idő alatt kezdett foglalkoztatni a gondolat, hogy amikor vissza kell mennem dolgozni, akkor miért ne dolgoznék a sajátomban. Sosem akartam túl nagyot szakítani, úgy voltam vele, ha egy normál fizetést ki tudok termelni magamnak, akkor már ugyanazért a fizetésért nem megyek egy idegen céghez, inkább érdekes munkát végzek.



Honnan jött az ötlet, hogy konkrétan faárukkal foglalkozz?
Akkor ismerkedtem meg a fajátékokkal, amikor a nagyobbik lányunk első születésnapjára kerestünk valami igazán különleges és szép ajándékot. Egészen addig ez egy teljesen ismeretlen világ volt számomra. Az alkalomból adódóan egy kicsit bekukucskáltunk ebbe a világba, ami annyira elvarázsolt, hogy rögtön fel is akartam fedezni. Mint egy gyerek a cukrászdában, nem tudtam betelni vele. Hihetetlen volt számomra, hogy a mai plasztik világban létezik egy nem is kicsi sziget, ahol szebbnél szebb fajátékokat lehet kapni. Egyre többet és egyre szívesebben foglalkoztam vele, mert éreztem, hogy,,ezzel még valamit kezdeni kell”. 
Láttam azt is, hogy nagyon sok szülő nem ismeri ezeket a fajátékokat, megint mások már réges-rég elkötelezett hívei. 
Összességében rám talált egy csodás ötlet, hiszen a kereslet megvolt rá, én pedig nagyon élveztem ezt a munkát kezdettől fogva.



Mi a legnehezebb a munkádban és mi a legjobb része?
A legnehezebb dolog az idő leghatékonyabb beosztása. Természetesen itt jelentkezik az anyai bűntudat, hogy biztos elég időt töltök-e a gyermekeimmel. Úgy érzem, ezt is pozitívan éljük meg, mert elkezdtünk tudatosan odafigyelni arra, hogy az együtt töltött idő mindig minőségi legyen. A legjobban két dolgot szeretek. 
Az egyik, hogy leírhatatlanul jó érzés a saját magam főnökének lenni úgy, hogy a munkámat is imádom. 
A másik: az az öröm, amikor látom, hogy a szülő, a gyermek már az első pillanatban a szívébe fogad egy játékot. Ez nem egyszerű áru-pénz csere, sokkal többet adunk egy árucikknél, és sokkal többet kapunk is vissza.



Hogyan tudod a családoddal, háztartással összeegyeztetni?
Már említettem a minőségi együtt töltött időt, ami úgy látom, jól működik. Háztartás… Bevallom, sűrűbb napokon nem szívesen mutogatnám a konyhát például. Azonban erre is kitaláltunk egy,,többfunkciós” megoldást: mindannyian együtt rakunk rendet játékosan, amit aztán óriási dicséret követ, a sütés-főzéssel ugyanígy. A kislányaink imádnak sürgölődni a konyhában, és már igazán tudnak is segíteni. A család számára központi hely lett a konyha.



Mesélnél arról, hogy milyen termékek találhatóak meg a boltban legfőképpen? Kiknek ajánlanád az árukat főként?
99%-ban fából készült játékokat tartunk, a maradék 1%-on osztozik a fém és a textil, ugyanis olyan klasszikus darabok is vannak, mint a búgócsiga vagy a zenélő henger, de bábok és rongybabák is találhatók a boltban. 
Mind-mind remek készségfejlesztő játék már újszülött kortól tizenéves (ha nem 99 éves) korig. 
A babákra csörgőkkel, szél mobillal, tologatható formákkal gondoltunk például.
De itt bárki megtalálja a számítását. 



Néhány játékfajta a teljesség igénye nélkül: öltöztetők, fűzőcskék, vonatkészletek, golyóvezetők, betű/szám/forma tanuló játékok, konyhák és szeletelhető élelmiszerek, babaházak, hintalovak, horgászjátékok.. óriási a választék. 



Még homokórás fogkefetartó is van, amivel egy percet lehet mérni az alapos fogmosáshoz. 
Külön kiemelném a hangszereket. A zene megismertetése mellett a gyermekek ritmusérzékére is jó hatást gyakorolnak a hangszerek. Találhattok nálunk például furulyákat, xilofonokat, sípokat, gitárokat, kasztanyettákat, száncsengőket és dobokat. 





Sőt, már gyermekkönyveink is vannak, a számos játék mellett.



Ki támogatott az álmod megvalósításában?
A férjem. Ő abszolút mellettem állt mindig. Ha valami bosszantó dolog történik velem a vállalkozással kapcsolatban, ő meghallgat és támogat. Nagyon hasznos tanácsokat tud adni, amikor a megoldást keresve nem látom a fától az erdőt, ő pedig rögtön rávágja. Ha kell, a gyerekeket viszi el játszóterezni, amíg én leltározok, ha kell, árazni segít. És még sorolhatnám. Hálás vagyok az életnek, hogy ő mellettem van.

Vannak további terveid még az üzlettel?
Bolton belül mindenképpen a folyamatos választékbővítés a terv, újabb és újabb beszállítókat keresünk. Bolton kívül pedig az online megjelenési formát szeretném még fejleszteni, ugyanis jelenleg csak a facebookon érhető el online a Medvec Fajátékok.
Tervezzük még egy önálló webshop indítását is, hogy aki nem a közelben lakik, szintén tudjon nálunk vásárolni.












Sokoldalú kis bolt, tele meglepetéssel. 
Például van egy aranyos kis gyermeksarok, hogy a gyerekek leülhessenek színezni, míg a szüleik vásárolnak. 



Van egy csomó  játék, ami ki van bontva és kipróbálható. 
Mindenki választhat egy mesét és egy kis cukrot kifelé menet. Ezt imádom a legjobban. Annyira aranyos ötlet. 


A sokszínűséget szintén kiemelném. Készségfejlesztő, textilbáb, kézműves foglalkozáshoz termékek, könyvek, hangszerek, indián sátor...
Az áraknál is gondolt Csilla mindenkire. A pár száz forintos kis játéktól a nagy, exkluzív, kicsit borsosabb termékekig minden van.






Karácsonyfa díszek szintén megtalálhatóak, de falra tehető tündéri képek is. Bevallom az egész fizetésem ott tudtam volna hagyni jó szívvel, mert azt éreztem, nem veszek haszontalanságokat, hanem időtálló játékokat, amikkel szívesen játszanak majd a gyermekeim és még talán az ő gyerekeik is.
Nem beszélve a kedvességről, amit ott tapasztaltam. Már háromszor jártam az üzletben, de az eladó és a tulajdonos hölgy is kedvesen, mosolyogva fogadott. Beszédbe elegyedett velem, kérdezett, ajánlott, de nem tukmált, nem járt a sarkamban. Megnézhettem, megtapogathattam mindent. Ez manapság már nem evidens sajnos. 

Megsúgjam, végül mi került a kosaramba az első képen lévő játékon kívül? 
Hangszerek, betű tanító és jó pár kisebb készségfejlesztő. 
Karácsonyi ajándékok miatt már nem fog főni a fejem...
Visszatérő vásárlója leszek Csillának, az biztos!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése