2016. március 1., kedd

A szomszéd tehene


A szomszéd tehene cím olyan jól hangzik. 
Na, nincs a szomszédunknak ilyenféle háziállata azért. 
Bár finom a friss tejecske háztól, az tuti finom.
Hanem itt a jó és ismert magyar szokásra gondolok, amikor "Dögöljön meg a szomszéd tehene is" állapot van.
Hogy honnan jutott eszembe?
Három alkalom is van, aminél szembe jött velem.
Az első, az unalomig ismételt Oscar nyerésünk. Sokan nemhogy örülnének, hogy végre magyar siker is született, hanem már az elején nem jósoltak semmi jót, inkább ócsárolták, politikai felhangot kötöttek hozzá és így tovább. Szerencsére rácáfoltak. De sokan még ekkor sem tudtak örülni neki.
Pedig kellene!
Nem mi dolgoztunk meg érte, de egy kicsit a mi sikerünk is. Öregbíti Magyarország nevét. És most végre a mérleget jó felé billenti.
Aztán a napokban került ki a Dal győztese is, aki az Eurovízión képvisel majd minket. Freddie
Jó a dal, a hangzás, az énekhang, a színpadkép...
(Annak ellenére, hogy nem szerettem az eddigi megnyilvánulásait Freddienek.)
És persze rögtön megjelentek azok, akik nem őt akarták kikiáltani győztesnek és kezdték ócsárolni, mindenbe belekötve. És hogy remélik, be sem kerül. 
Ha már nem az ő jelöltjük nyert, akkor aki kikerül ne is nyerhessen? De miért?
Milyen hülye, kitekert dolog ez?
Irigység? Féltékenység?
Nem is tudom milyen jelzőket használjak erre a dologra.
A harmadik dolog, ami betette a kiskaput, egy ismerősömről kiderült, hogy kismami(Idő közben még ötről kiderült:)). 
És én örömködtem. Mindig jó, ha valaki babát vár.
(Ja és itt jelezném a kedves városbelieknek, kérdezőknek, hogy köszönöm, én nem vagyok várandós! Csak Danci szeretné nagyon már. Majd jelzem, ha aktuális!)
Persze itt is lett rögtön irigy. Megértem, hogy nem jó, ha ő is szeretne és nem sikerült még neki. De azért más örömének örülni kell! 
Ha gyűlölködök, irigykedek, nem leszek előrébb! Sőt!
Az irigység árt a szépségnek (is)!
Ez tipikusan magyar mentalitás vagy csak eltúlozzuk és máshol is jellemző?
De mire jó ez?

Én renitens leszek és ezután is fogok szurkolni, örülni más örömének!

És nekem igenis tetszik ez a dal!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése