2017. május 5., péntek

Fogyásom kulcsa





Sok kismamát, anyukát foglalkoztat a fogyás, a mozgás és mit egyek dolgok. Leírom az én módszerem. Mindenkinek más jön be. De ha már egy emberen segít, akkor érdemes volt bepötyögni. Kérdeztétek, így válaszolok.
Leadtam nem egyszer tízen sok kilót és mindig ugyan az vált be.
Nem hiszek a csoda szerekben, csak a mozgásban és az étrend változtatásban! Életmód szerűen, nem feladva azt pár nap után! Csak azt vállald, amit tudsz teljesíteni is. Ne sanyargasd magad és ne éheztesd! Ne erőltess magadra olyan mozgás formát, ami nem esik jól, nem élvezed!

Tudom egy hete azt írtam, hogy nem érdekel a súlyom, a fogyás. De azért valamilyen szinten igen, hisz fontos az egészség. Gyerekek ezt látják, ezt is viszik majd tovább. Nem szeretném, ha ideges, folyton fogyókúrázó anyukára emlékeznének. nem fogyókúrázok, hanem váltok. 


A harmadik várandóságom a kilók fel és le mozgásáról szólt körülbelül. Egy terhességen belül fogytam 10 kilót és híztam rohamosan 5-öt egy hó alatt, mikor a baba lejjebb került és a gyomorégés megszűnt, tudtam enni, nem rókáztam úton-útfélen. Végül megállapodtam 15 kilónál a végén.
A szüléskor "megszabadultam" közel 6 kilótól, majd haza érkezésem után, az első hónapban ez mínusz 10-re változott. Ami azért elég nagy súlyvesztés egy hónapra. Akkor elkezdtem enni, mert féltettem az egészséget, a tejet...
Ettem mindent és sokat. 
Csokika, sütike...Ahogy ilyenkor szokás.
Mikor feljött 2-3 kiló, elégedett voltam. Csakhogy ezek a kilók nem akartak leállni. Mikor a szülés előtti súlyomhoz kezdtem közelíteni, bepánikoltam. Nem jönnek rám a ruháim ismét. Így nem lesz jó megint csak.
Most ott tartunk, hogy elkezdtem a fogyás felé az utat, de ésszerűen, egészségesen. Csoki, süti megvonás, liszt, cukor mérséklése(utóbbiak más ügyből kifolyólag is kellettek, Andris baba egészsége miatt).
Aztán a tejtermékeket is mérsékelnem kellett. A jól bevált fehérje sékeket sem bírta a baba pocakja. Megint váltásra kényszerültem.
De a kilók kúsznak lefelé, lassacskán.
Hogy mit csinálok? Nem sokat.
Minden nap hosszan sétálunk gyerekekkel, sokszor a magamra kötött babával is.
Ez mellett napi szinten 15-20 percet tornázok a gyerekek "segítségével" itthon. Vegyesen box, hastánc, zumba, fegyencedzés, kitörések, amit elbír a szétnyílt hasam, a fájó térdem és a hibás tüdőm. Kardiónak házibicót használok heti 2-3-szor 10 perceket. Több nem megy még. Igénybe veszem a TV-ben lévő tornákat is(ez nem a reklám helye, így nem írom ki melyik adóét) vagy youtub csatornákat is.
A kaján is változtattam. Eddig is sok pénz hagytam a zöldségesnél, mert gyerekek imádják a gyümölcsöket, de most dupláját tuti. Vacsorára tojást, csirkemellett, zöldségeket, salátákat eszem, nem keveset. Fehérjéket tejtermék formájában is jó lenne még bevinni, de egyelőre babapocak miatt csak mérsékelten. Mert a túró, tejföl, sajt is jó vacsi ilyenkor.
Ha érzem, hogy leesett a vércukrom, akkor almával tornászom fel, ez az uzsonna. Bár délután már nem ajánlott a gyümölcs, mert az is lassan felszívódó cukor. Ebédre kicsit mérsékeltem a mennyiséget és a kenyér féléket elhagytam, de eszem nagyjából mindent  Reggelire szintén változtattam kicsit a minőségen. Nincs kakaóscsiga vagy társai. Ha igen, akkor muszáj még 10 perc kardiót bevezetni pluszban. Nem éhezem, jól vagyok lakva. Édesség hiány esetén cukormentes csokit, cukor és lisztmentes kekszet ropogtatok vagy sütök mentes muffint, sütit, palacsintát. Itt helyettesítek, liszt helyett zab vagy dió, kókuszreszeléket, cukor helyett méz, xilit vagy eritrol kerül bele, esetleg mazsola. 
Helyettesítésben amúgy is profi vagyok. Krumpli helyett karalábé vagy répa. liszt helyett gluténmentes termékek, kókuszreszelék. Tésztákból minimális fogyasztás.
Főzelékek nagy részét szintén nem bírja a baba pocakja, ha igen, akkor igyekszem önmagával sűríteni, nem lisztes rántással. 
Rengeteget iszok. Részint a szoptatás miatt. de az éhséget is elveszi, így a napi 3-4 liter simán megy vízből. Teát is iszom, ami szintén fogyasztó( itt megint csak nem írnám ki a márkát, nem kértek fel reklám arcnak:))
Sok fűszer, tea is fogyaszt, ha tudod, melyiket szabad fogyasztanod!
Már csak külsőleg kellene neki feküdni a dolgoknak masszázs és krémek formájában. De az a jövő zenéje még...

A kilók kúsznak lefelé. Formásodom. Végre újra beleférek a ruháimba. Nyárra remélem bomba formába leszek e minimális erőfeszítéseknek köszönhetően és tudom tartani a kitűzött céljaimat.
Tudom tartani ezt a programot.
Drukkoljatok!
És vágjatok ti is bele.
Arra figyeljetek, hogy szülés után mit bír a testetek és mit nem. Mit bír a tejcsi és a baba pocak, mit nem!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése