2017. november 4., szombat

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni- Nono Pantalon

Szeretem a minőségi és viszonylag egyedi, nem mindig szembe jövő gyerek ruhákat.  Nézelődök neten, boltokban, mindenfelé. Viszont csillagászati árat nem szeretek fizetni értük, mivel tudom, hogy nem hordanak egy-egy darabot túl sokáig, elkopni sincs ideje. Így meglepetés ért, mikor a Nono Pantalon kiagyalója megkeresett egy bejegyzésem után, ahol anyukákat kerestem interjú sorozatomhoz. Mikor az oldalára felnéztem ámulva vettem tudomásul a rengeteg szépséges anyagot, az édesebbnél édesebb szetteket, na meg az árakat, amik megfizethetők.
Franciaországba készülnek ezek a meseszép dolgok, de hazánkba is postáz Petra. Továbbá a Hurcicucc honlap oldalán azonnal vihető darabokat is fellelhetsz. De azt hiszem érdemes Petra oldalára elnézni.
Gyönyörűséges és igazán egyedi szettek, nadrágok, pulcsik, tunikák, körsálak, usánkák, szoknyák, sapik, hálózsákok, romperek, rövid nacik kerülnek ki a keze alól.
Romperek? Azt sem tudtam, hogy azt eszik-e vagy isszák. Na, többek között ezért is érdemes ellátogatni Petra fb csoportjába.
A minőségről és az anyagról személyesen még nem tudok beszámolni, de rendeltem, és írni fogok róla nektek mindenképpen. Mindenesetre a képeken is látszik, hogy igényesen varrt dolgokról van szó és az anyagok minősége sem hagy kivetnivalót maga után szerintem.
Addig is, míg megérkeznek a cuccok, kifaggattam Nono Pantalon anyukáját.

-Anyuka vagy és dolgozó nő, ráadásul messze is laksz Magyarországtól, így gondolom nincs túl sok segítséged. Hogy sakkozod ki, hogy mindenre jusson időd?
Az idő az én legnagyobb ellenségem. Van egy szuper Anyósom, aki besegít a mindennapokban. A kisfiam nem jár bölcsibe így itthon van. Akkor tudok, dolgozni, ha alszik,  vagy Mama leviszi sétálni. A műhelyem  még itthon van így kicsit nehezebb. De remélem a jövő évben sikerül egy tökéletes helységet találnom. Ahol nyugalomban dolgozhatok.  

- Mennyire nehéz egyensúlyt találni a munka és a gyerekezés, háztartás között?
1.5 év alatt még nem sikerült egyensúlyt találnom. Nehéz úgy, hogy itthon dolgozom, hiszen hiába ülök le dolgozni, 2 perc múlva kopognak az ajtón és hívnak játszani. Így leginkább éjszaka dolgozom mikor a kisfiam elaludt. 



- Hogyan jött az ötlet, hogy önálló vállalkozásba kezdj?
Nem is mertem gondolni, hogy én valaha vállalkozni fogok
 Azt meg főleg nem, hogy egy idegen országban.  a kisfiam 2015 Áprilisában született. Van egy 2015. áprilisi anyukák csoportja. Oda töltöttem fel mutatóba azokat a ruhákat, amiket a kisfiamnak készítettem. Ők biztattak, hogy varrjak eladásra is. Ők voltak az első megrendelőim is.
Az események gyorsan felpörögtek egyre többen kerestek meg, így lettem én vállalkozó. 

- Miért pont a varrás és gyermekruhák? Korábban varrtál vagy ez a munka miatt tanultál meg?
Erre a kérdésre még én sem tudom a választ.
Egy ismerősöm varrógépe nálunk volt véletlenül. Kíváncsiságból bekapcsoltam. Annyira nem értettem a varrógéphez, hogy azt se tudtam milyen tűt kell beletenni.  A párom világosított fel, hogy van kifejezetten varrógépbe való tű is. Így kezdődött. Rengeteg videót néztem és minden magamtól tanultam meg. A kisfiamnak szerettem volna csak varrni. Szeretem az egyedi termékeket és mivel Franciaországban nem elterjedt, így csak otthonról tudtam vásárolni neki. Valahogy így jött az ötlet.

- A név eredetére is kíváncsiak lennénk. Nono Pantalon
Nono a kisfiam beceneve. A pantalon pedig franciául nadrág. Én csak nadrágokban gondolkoztam, hogy csak azokat fogom készíteni. Azóta közel 30 terméket készítek.  




- Mennyi nehézséget okozott a kezdetekben a Nono Pantalon termékek kitalálása, anyagbeszerzés, megvarrás, értékesítés, reklám?
Melyik a legnehezebb ezek közül?
Az anyagbeszerzés volt a legegyszerűbb. Mikor a kisfiamnak elkezdtem varrni rengeteg anyagot vásároltam, sok weboldalt végignéztem. Az első megkeresésnél azokból az anyagokból választottak.
Az elején csak nadrágokat készítettem így folyamatosan  törtem a fejem az új termékeken.  Sokan megkerestek, hogy nem szeretnék e pulóvert, tunikát stb is készíteni? Így kerestem az új szabásmintákat. Reklámokra nem igazán fektettem energiát. Mondhatom, hogy szájról szájra terjed a reklám. Nagyon sok megrendelőm a barátnője által talál rám.



- Milyen pozitív hozadéka van a munkádnak és ért-e ellenpélda?
Csupa pozitív szerencsére. Rengeteg virtuális és igazi barátnőm lett. Nagyon sok anyukával nagyon szoros a kapcsolatom.

- Mennyi a ráfordított idő mondjuk egy átlagos kis nadrág, pulcsi, sapka kombónak? Mennyire nehéz megvarrni?
Szabás-varrással 1-2 óra. Változó. Attól függ, mennyire tudok haladni. Sok idő az egyeztetéssel szokott elmenni. Mivel a termékeket személyre szabom. Fontos, a végeredmény. Fotózom az anyagokat egymással akár többször is, hogy biztos olyan legyen mint amit elképzeltek.

- Mely terméked a legkedvencebb számodra és melyik a legkelendőbb a vevők között?
A kedvencek a nadrágok, pulcsik, romperek, tunikák. 
Személyes kedvencem a romper. A legpraktikusabb ruhadarab. Alváshoz, játszáshoz . A kisfiam is imádja, mert kényelmes viselet számára.  

- Egyedi termékek vannak nálad, pár darabosak vagy van egy kollekció és azzal dolgozol, esetleg anyag szín, mintaváltoztatással?
Egyedi termékek. Az anyukák megálmodják, én pedig megvalósítom. Igyekszem limitáltan vásárolni az anyagokat. Néha van, amiből több fogy. De szeretek inkább minél több anyagot rendelni, hogy nagy legyen a választék.

- Egyedi kérésre is vállalsz varrást?
Nem. Csak azokat készítem, amik a megrendelőben is szerepelnek. 

- Mesélj, mit szeretsz a termékeidben? Miért ajánlanád másoknak elsősorban?
Az egyediséget. Azt, hogy nem jön szembe az utcán. Minden terméket egyedül készítek. Minden termékben belevarrom egy kicsit magamat. Ezek a kisruhák szeretettel készülnek, nagyon szeretem a munkám és hálás vagyok a sok pozitív visszajelzésért. Hogy nagyon sok kismanó Nono Ruhában öltözködik




- Mit üzennél azon anyukáknak, akik hasonlóban gondolkodnak?
Az első lépés a legnehezebb. Na meg az első 1 év. Viszont úgy gondolom, ha valaki saját ötlettől vezérelve épít fel egy vállalkozást úgy ahogy azt elképzelte mindig csak előre nézve. Annak sikeresnek kell lennie. Én mindennap hálás vagyok azért, hogy a munkám a hobbym. És szeretem azt, amit csinálok. 
Facebook csoportom:
Facebook oldalam:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése