2018. január 13., szombat

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni- RTM módszer, Kangatraining

  Egy olyan anyuka a következő interjú alanyom, aki sokat segített első babám jólétének biztosításában és megmutatta a baba masszázs fortélyait, szépségét!
Köszöntelek a blogon Horváth-Huber Tímea.

- Anyukaként hogy tudod egyeztetni a háztartást, a gyerkőcöt és a munkád, a hobbyd?
Nem kis feladat és szervezés, mire mindezeket összeegyeztetem, de olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy a férjem és a családom mindenben támogat, így elég sok terhet levesznek a vállamról. A kisfiam is már tudja, hogy anyának nem egy munkahelye van, szerencsére ő is jól viseli ezt, bár igyekszem a lehető legtöbb időt vele tölteni.

- Mivel foglalkozol szabad idődben?
A szabadidőmet, teljes egészében a kisfiamnak és a családomnak szentelem. Próbálunk minél értékesebb időket együtt tölteni, így igyekszünk sok programot szervezni és nem csak otthon lenni. Azonban hozzá tartozik a mindennapjainkhoz most a házunk építése így a szabadidőnkből ez is sokat elvesz.

- Folyton új kihívások felé veszed az irányt. Gyerek mellett milyen tanfolyamokat végeztél el? 
A babamasszázs volt a legelső tanfolyam, amit elvégeztem, bár ott még csak védőnő hallgató voltam.
Gyerkőc mellett az első, amit elvégeztem a Bosu Instruktori képzés volt, ott azt mondtam, hogy soha többet ilyen képzést, azonban azóta bővítettem a repertoárt és úgy tűnik nincs megállás. Ezek után végeztem el a Kangatraining képzést, majd azután következett az RTM módszer- a rectus diastasis kezelésének módszere, és most a legutóbb a Prekanga képzést végeztem el, mely egy kismama torna. 




- Miért döntöttél úgy, hogy a kanga tréninget, baba masszázst és a nyílt hasizom regeneráló tornát oktatni is fogod?
Igazság szerint, a Kangát nem oktatom, csak tréner vagyok, ez egy edzésforma az anyukáknak a babájukkal. Ezt azért végeztem el, mert a környéken semmi olyan mozgásformát nem találtam a mi kifejezetten a kisgyermekes anyukáknak szólna, leszámítva azokat ahová viheted a gyereket, de le van téve a sarokba a játékok közé.
A babamasszázst még védőnő hallgató koromban végeztem el, mert szerettem volna kicsit többet adni az anyukáknak, mint simán egy végzett védőnő.
Az RTM már az után került képbe, hogy elvégeztem a Kangatraininget. Rengeteg olyan anyukával találkozom a tréning és a munkám során is, aki ezzel a problémával küzd, és nem igazán tudnak a szakemberek rá jó megoldást mondani. Így mivel a környéken nem volt ilyen lehetőség, úgy gondoltam, hogy megpróbálom elterjeszteni ezt a lehetőséget és ezáltal minél több anyukának segíteni a szülés utáni regenerációban.

- Mesélnél nekünk ezekről a tanfolyamokról bővebben? Miért fontosak vagy jók? Kiknek ajánlanád és miért?
A kangatraining Európa első számú szülés utáni regenerációs mozgásprogramja. Rengeteg előnye közül csak a legfontosabbak sorolnám fel, a baba és az anyuka együtt tornázik, anyuka mozog, fejlődik az állóképessége, regenerálódnak az izmai, ezáltal nő az önértékelése, jobb kedvű lesz, csökkenhet a depresszió mértéke, ismerkedhetnek az anyukák egymással, barátságok kötődnek, és egy kikapcsolódás az anyuka számára a mindennapi rutin dolgai alól. A babára nézve is rengeteg pozitív hatása van, legtöbben elalszanak óra közben és csak a végén ébrednek fel, együtt mozog anyukával, fejlődnek az érzékszervei, ritmusérzéke, finommozgások. Így minden anyukának ajánlom, aki szeretne kicsit formába kerülni, és kikapcsolódni és értékes időt tölteni a babájával ezek mellett.
Az RTM egy komplett rehabilitációs program. A rectus diastasisra (egyenes hasizmok eltávolodására) fókuszál, és fel/újra építi a gyenge törzstartó izmokat. A program célja nem csak az, hogy rendbe hozza a szülés utáni pocakot, hanem hogy megtanuljunk ezzel együtt élni, megértsük, mi történik a testünkben és segítsen megelőzni a jövőbeni károkat. A program a várandósoknak és a szülés utáni időszakban kiemelten ajánlott, ugyanakkor tökéletes a várandósságra készülőknek, illetve mindenkinek, aki erős core (mély) izmokat szeretne.
Mindkét program különlegessége, hogy figyelembe veszi a szülés utáni speciális tényezőket, az úgy nevezett postnatális változókat, illetve az RTM-nél kiemelt szerepet kap az után követés, a tréningen résztvevők folyamatos támogatása, a gyakorlatok személyre szabása, a fokozatosság elvét betartó nehézségi szint emelése.




- Vannak új ötleteid, céljaid, amiket szeretnél még megtanulni, oktatni, kipróbálni?

Új ötleteim és céljaim mindig vannak, nem vagyok az a nyugton ülő típus, de ezek már mind a jövő évre csúsznak át. Mindenképpen szeretném még elvégezni a Kangaburn-t ami már egy intenzív edzés, illetve a gyermek mozgásfejlesztés is még egy nagy vágyam



- Nagyon szépen köszönöm, hogy meséltél nekem a anyaságról, a nagyszerű és fontos mozgásformákról, amiket oktatsz. Kívánok még sok klassz tanfolyamot, oktatást, amit elvégezhetsz, segítve ezzel más anyukáknak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése