2018. április 30., hétfő

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni-Harmony Studió




- Anyuka vagy és dolgozó nő, vállalkozó ráadásul. Melyik a nehezebb?
Elsősorban ANYA vagyok és csak másodsorban vállalkozó. Mindkét terület folyamatosan produkál nehéz helyzeteket. Mivel már 3 gyermekes anyuka vagyok, sok dologban rutinosnak érzem magam, persze ahogy nőnek a gyerekek mindig adódnak új kihívások. A vállalkozás viszont teljesen új dolog számomra, családunkban sem volt ez jellemző. Itt nincs aki megmondja, mit kell tenni, mi a feladat, határidő…. Nekem kell kitalálni, mit-hogyan-mikor. Egyszerre kell rengeteg területet átlátni, és hiába hozok létre egy terméket, az kevés. Bele kell ásnom magam a pénzügy, marketing, informatika… rejtelmeibe is. Szóval a „szétszakadok” érzés gyakran elhatalmasodik, de igyekszem rangsorolni és lépésről-lépésre előre haladni.

- Mesélnél arról, hogy hogyan lettél
vállalkozó? Honnan jött az ötlet a termékekhez?
A gyerekek születésével átrendeződött a jól megszokott sorrend: már az első Gyed-Gyes idején tudtam, hogy a multik világa és az én Anyaság-tudatom nehezen fér meg egymás mellett. Ezért folyamatosan tanultam, tanfolyamokat végeztem, szereztem még néhány „papírt” az alap 2 diplomám mellé (alapvetően külker közgazdász vagyok) és kutattam a lehetőségeket, hol-hogyan tudnám legjobban összeegyeztetni a munkát és az anyaságot. Voltak ötleteim, készültek üzleti tervek, de ezek kellő bátorság, anyagi forrás vagy egyéb okok miatt sosem kerültek megvalósításra. Így újra alkalmazottként helyezkedtem el és váltogattam a munkahelyeket, hogy a család-munka és az idő-pénz tekintetében valamiféle egyensúlyt találjak. Végül a harmadik gyermekem születésével együtt jött a felismerés, miért nem a hobbimból csinálok munkát? Gyerekkorom óta a kézműveskedés a hobbim, szeretek mindent, ami kézzel készült, egyedi. Gyerekeimnek, otthonunkba, ajándékba, óvodába-iskolába már korábban is sok dolgot készítettem, így csak nyitnom kellett a tágabb külvilág felé.




- Milyen dolgokat lehet nálad vásárolni?
A paletta nagyon széles és szerteágazó. Ajándék-dekoráció-lakberendezés témakörökben alkotok. A termékeim egy része kisbabás-kisgyerekes családoknak szól (dekoratív szoba-kiegészítők, praktikus tárolók, fejlesztő játékok…), ami nem véletlen, hiszen elsősorban gyerekeim inspirálnak egy-egy termék létrehozásánál. Készítésüknél fontos szempont, hogy szépek, ugyanakkor hasznosak, praktikusak és egyediek is legyenek.
Egy-egy ünnepkörhöz, alkalomhoz kapcsolódóan kínálok ajándék és dekorációs termékeket bárkinek, aki szereti a kézzel készült harmonikus, különleges tárgyakat.
És van olyan is, amikor maga az ajándék nem egyedi, sokkal inkább sablonos (pl. pénz, kedvenc csoki, stb) ilyenkor a csomagolást igyekszem rendhagyóra szabni és tortát készítek a pénzből vagy csokorba kötöm a csokikat.

- Mely a kedvenc, a termékeid sorában?
Hú, nagyon nehéz egyetlen kedvencet kiemelni. Legtöbbször az éppen aktuális, frissen elkészült munka a legkedvesebb.  A babaszobába kerülő dekorációk nagy kedvenceim: ilyenkor átérzem a szülők izgalmát, várakozását, a babaszoba tervezgetésének örömét és boldog vagyok, hogy ennek ici-pici részese lehetek egy falikép, névfelirat vagy egyéb kiegészítő által.
A szezonális asztali és ajtódíszek is szívem csücskei: imádom rakosgatni az apró terméseket, virágokat és díszítő elemeket, amíg kialakul egy egység és összeáll a kompozíció, amelyre öröm ránézni.
És máris elkezdtem egy felsorolást, szóval nem tudok egyet kiválasztani, ezért is készítek ennyiféle dolgot, mert mindet szeretem, egyiket sem tudom elhagyni.




- Mely termék volt az, amivel a legtöbbet dolgoztál?
Sokszor előfordul, hogy felmerül valamilyen igény (legtöbbször a saját családunkban), amely kapcsán elindul az ötletelés, tervezés, megvalósítás. Aztán előfordul, hogy az eredmény nem igazán felel meg a várakozásaimnak. Ilyenkor a folyamat előlről kezdődik újra és újra. A tárolás-rendszerezés pl nagy mániám, de LEGO-imádó gyerekeim egyre gyarapodó készletei kifogtak rajtam. Rengeteg Legónk van: kicsi, nagy, fiús, lányos. Ez az a játék, ami napi használatban van, tengernyi apró eleme van, így elrakása sem fél perc. Sokféle tárolási ötletünk fulladt kudarcba, mígnem végül egy egyedi, szétteríthető LEGO-zsák lett a befutó. De nem ment elsőre a megvalósítás, sőt másodikra sem, számtalan alkalommal került szétbontásra és újragondolásra, míg elnyerte végső formáját és megfelelt az összes elvárásomnak. De megérte, mert az elemek játék közben sem szóródnak szét, szétterítve átláthatók (nem kell egy ládában kotorászni) és az elpakolás is pillanatok műve. És utólag már sok egyéb játékhoz is használjuk, szóval megérte a sok újratervezést!

- Milyen anyagokkal dolgozol?
Mivel többféle terméket készítek, ezért az anyagok is igen változatosak. Nagy kedvencem a textil és a papír. Ezekből már kisebb boltnyi raktárkészletem van. De imádom az élethű selyemvirágokat, amelyekből leginkább kopogtatók és asztaldíszek készülnek egyéb apró kiegészítők felhasználásával. Általában minden gombot, szalagot, gyöngyöt elteszek, hogy egyszer megtalálják helyüket valahol egy kompozícióban. De használok fát, polisztirolt és megannyi mást; imádom a különleges felületeket, texturákat, így előfordul, hogy repesztéssel, domborítással vagy más technikával teszek még különlegesebbé egy anyagot.

- Mi a legnehezebb és mi a leghálásabb a munkádban?
Többféle témában alkotok, sokféle anyagot használok, ötvözöm a technikákat. Így változatos számomra a „munka” és azt látom, hogy a vásárlók is örömmel veszik, hogy ennyiféle termékem van. Viszont sokszor nehéz több területen is lépést tartani az újdonságokkal, figyelni a trendeket, igényeket, új alapanyagokat. Rengeteg ötlet van állandóan a fejemben, szelektálni, rangsorolni kell folyton, hogy eredményes legyek. Az idő és a maximalizmus örök ellenségeim. Ráadásul jelenleg Gyed-en vagyok 1,5 éves kisfiammal, aki leginkább csak alvás közben támogatja anya vállalkozását. J Szóval leginkább a délutáni alvásidőben vagy éjszaka tudok dolgozni. Sokkal több időt szeretnék ezzel tölteni, mint amennyire jelenleg lehetőségem van, fejben több lépéssel előrébb vagyok, mint a gyakorlatban. Ezt néha nehéz elfogadnom, de igyekszem türelmes lenni és egyensúlyra törekedni.
És mi a leghálásabb dolog? Az, hogy kézzelfogható dolgot hozok létre, ami kétszeresen okoz örömet: elsődlegesen nekem, amikor tervezem-készítem, másodszor pedig annak, akinek megtetszik és megvásárolja. Nagyon ösztönző számomra, amikor a megvásárolt terméket szépen becsomagolom és útjára indítom, azt gondolván, hogy utoljára látom. Majd miután megkapja a címzett és küld egy fotót pár kedves szó kíséretében, az amolyan extra fizetség számomra.

Köszönöm!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése