2018. május 2., szerda

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni-FaWorite


Ezek a szépséges hőlégballonok miatt figyeltem fel a FaWorite oldalra. Kíváncsi lettem, mit takar a név és kié.

- Mi ihletésére és mikor indult a Faworite? Mit takar a név?
A FAWorite 2013. év elején indult egy korábbi márkából átalakulva és a név is kicsit ehhez kötődik. A favorite szó kedvencet jelent, a korábbi márka rövidítése WAF volt, ezt fordítottam meg és lett az új márkanév eleje csupa nagybetű és dupla w: FAWorite. 

- Milyen termékek kerülnek ki a kezed közül?
Magam is egy praktikus nő vagyok, szeretem ha a dolgok amik körülvesznek nemcsak szépek, hanem ötletesek és jól használhatóak is. Erre törekszem akkor is, amikor 1-1 megoldandó problémára találok ki megoldást. Legtöbb termékem így született. Az anyukák megkerestek valami olyan gonddal, amire nem találtak a boltok polcain nekik tetsző vagy éppen semmilyen megoldást sem és az én feladatom volt ennek kitalálása. Szerencsére július óta van családon belül is unokahúgi, aki hozza az újabb ötleteket. Ezekből nem mindig lesz termék, ez a megrendelőkön és persze a prototípus sikerességén is múlik. Jelenleg már nem vállalok egyedi megrendeléseket, csak a standard FAWorite termékek rendelhetők vagy vásárolhatók meg készletről.

- Mely termékedre, ötletedre vagy a legbüszkébb?
Két ilyen termék van ami sikeres is és nem találkoztam még másik ugyanilyennel a piacon. Az egyik a bringás kosár, a másik pedig az egészségügyi kiskönyv tok. Ez utóbbi terméket sokan csinálják még rajtam kívül, de mivel a terméknek épp az a lényege, hogy védelmet nyújtson egy olyan dokumentumnak aminek önmagában semmi tartása és elég rossz minőségű, én nem a hagyományos módon készítem. A FAWorite kiskönyv tokok kaptak merevítést, többféle variációban készülnek, így az 1-2 vagy több gyerekkel rendelkezől is találnak megfelelő megoldást a csemetéik személyi iratainak tárolására.




- Milyen alapanyagokkal szeretsz dolgozni?
Kizárólag minőségi anyagokkal dolgozom. Nem éri meg az olcsóbb, silány minőséget használni, mert előbb utóbb buktatója van annak. Mintás anyagaim mind külföldi designer anyagok, 100% pamutok, kiegészítő anyagoknak pedig olyanokat válogatok amik strapabíróak, szépek és jól tisztán tarthatók.

- Mi a fontos a termékeid kapcsán? Miben tér el a hasonló termékek közül?
Manapság, mikor naponta új márka kel életre elég nehéz olyan termékekkel előjönni, ami másnál nincs. Így nem marad más, mint egyedivé varázsolni őket. Akár anyagfelhasználással, akár forma átalakítással vagy valami olyan plusz ötlettel amitől több, másabb elsz az adott termék. Én is erre törekszem, egy új termék esetében mindig van visszacsatolás, ennek megfelelően szükség esetén módosítás, hogy az minden kívánságnak és követelménynek megfeleljen, persze ésszerű kereteken beül.

- Mesélnél arról, hogy mi okozza a munkád során a legtöbb nehézséget és mit ad, pozitívumot neked?
Legnehezebb az, hogy egy személyben kell mindennek lennem. Szerencsésnek mondhatom magam, mert most már több munkára van megbízható segítségem, de még így is vannak területek amikhez nem annyira értek, mégis nekem kell csinálnom, mert egyenlőre nincs rá anyagi keret, hogy mást bízzak meg vele. Igyekszem ezekben is fejlődni amennyire időm és kapacitásom engedi.

- Miért jó vállalkozónak lenni?
Jó, hogy magam ura vagyok, én osztom be az időmet. Ez kisgyerekek mellett szerencsés dolog. Ennek megvan a hátulütője is persze, mert nincs aki noszogasson egy-egy lazázós napon.

- Hogyan tudod a vállalkozásod az otthoni háztartással, teendőkkel összeegyeztetni?
Eleinte nehezen ment. Ez elég ördögi kör, mert az ember akkor tud munkát kiszervezni, ha van erre elegendő fedezet. Ezt viszont csak az elegendő bevétel biztosítja, amiért viszont meg kell dolgozni. Mivel az én erőm is véges így csak lassan mentek ezek a kiszervezések, de mára már tudok a családdal is elegendő időt tölteni. Az, hogy itthon dolgozok nem annyira szerencsés, mert elterelődik néha a napom a háztartási munkák irányába, de próbálom munkahelyként kezelni az otthonomat a délelőtti órákra és csak délután átváltani anya üzemmódba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése