2018. május 23., szerda

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni- Nono Hand Made





- Ki az a Nono. Mit mesélnél önmagadról?
A Nono becenevet  a Nóra névből,  legnagyobb keresztlányomtól kaptam, majd a családi körben teljesen rámragadt ez a becenév, amit én magam is nagyon kedvelek.
Ezért a Nono Hand Made név alatt fut a vállalkozásom is.
Magamról: Mindig is szívesen töltöttem az időmet a gyermekek közelében, ezért a pályaválasztásom is ez irányba indult, Győrben végeztem a tanítóképzőt, de sajnos úgy alakult, hogy mivel annyira telített a szakma nem sikerült benne elhelyezkednem, de az ott tanultakat kiválóan feltudom használni jelenlegi munkámban, mert az életkori sajátosságoknak megfelelő készségfejlesztő könyvek alapjául, sokszor a főiskolán elsajátított tudás ad ihletet.

- Hogyan jött létre a vállalkozásod és mikor, mi alapján, mi ihletésére?
A vállalkozásom 2017. decemberében jött létre, de előtte már két éven keresztül készítettem a készségfejlesztő könyveket és textiljátékokat. Első könyvem keresztlányom  2 éves születésnapjára készült, szerettem volna valami egyedit készíteni ami személyre szóló és nem lehet csak úgy a boltban megkapni. Nagy sikere lett, ezért utána ha vendégségbe mentünk barátokhoz, akkor készítettem ajándékba textilkönyvet, majd az egyik könyvemről feltettem egy videót az egyik közösségi oldalra, majd futótűzként terjedt és sorra jöttek a felkeresések, ezért úgy döntöttem, hogy a hobbim lesz a munkám.
Mindezek mellett a legtöbb ihletet saját gyermekemből merítem aki most két éves, ahogy figyelem mi az ami leköti a figyelmét, és milyen játékokban leli örömét.

- Milyen termékeket készítesz?
Textiljátékokat, dekorációs tárgyakat (pl babaszobába a gyermek neve, ), textilfigurákat, játszószőnyeget, puha játékkocka, textil (waldorf) babákat, párnákat, egyedi (fotóval) készült ékszereket, kulcstartókat, de egyedi felkérésre is készítek dolgokat saját elképzelés alapján.




- Milyen alapanyagokból szeretsz dolgozni?
Leginkább pamut és filc anyagokat használok.

- Mely termékedre vagy a legbüszkébb?
A készségfejlesztő textilkönyvekre, a termékeim közül erre van a legnagyobb igény, és pozitív visszajelzés, van aki miután megkapta a könyvet utána többet is rendel ajándékba, vagy családtag, barát meglátja és felkeres.

- Mik a visszajelzések?
Abszolult pozitív visszajelzéseket kapok a munkám felől, több mint 100 könyv ment ki a kezem közül ebből 2 úgymond negatív visszajelzés volt. Ezért is tudom szívvel  lélekkel ellátni a munkámat, ugyanis nagyon fontosak számomra a visszajelzések, és mivel rengeteg a pozitív visszajelzés ez ad erőt abban, hogy valóban megtaláltam a saját utamat.




- Mi a legjobb a munkádban? És mi a legnehezebb?
Számomra a legnagyobb örömöt az jelenti, ha láthatom a gyermeket játszani azzal amit személyre szabottan, a szülővel ötleteket gyűjtve, neki alkothattam. Szeretem,  hogy minden alkotásom más mert személyre szabott a gyermekhez. Néha küldenek a szülők videót, vagy fotókat ahogy a gyermek játszik a könyvvel, ez a munkám csúcspontja.
A legnehezebb  munkám során az időbeosztás, mivel egyedül vagyok a vállalkozásban, ezért az az körüli dolgokat is intézni kell, így sajnos nem csak az alkotásról szól hanem sok minden más vele járója is van. Az elkészítési időt ezért szoktam feltüntetni úgy, hogy 1-4 hét  mivel, ha közbe jönnek magánéleti dolgok pl. gyermekem lebetegszik, napok esnek ki,  és nincs más, aki elkészítse a megrendelést, vagy akire kioszthatnám a feladatot, ezért ilyenkor előfordul hogy csúszok a határidővel.

- Mit üzennél azoknak, akik még csak most kezdenek belevágni a nagybetűs vállalkozásba?
Sokat gondolkodtam rajta én is, hogy csak hobbiként végezzem a tevékenységem, de nagyon sok pozitív megerősítést kaptam róla, hogy jó az amit csinálok, ezért vettem a bátorságot és bele vágtam. Kell hozzá bátorság, át kell gondolni, hogy mennyire van igény arra amivel foglalkozni szeretnék, milyen ár-érték arányban tudom kivitelezni, mert számolni kell a hozzá járó kiadásokkal, alapanyag, járulékok befizetése. Ma Magyarországon sok lehetőséget kínálnak a kezdő vállalkozóknak, ezek után érdemes utána érdeklődni, mert sokszor mire egy vállalkozás beindul úgy, hogy hasznot termeljen bizony hónapok telhetnek  el. De ha valaki nagyon szeretné és, szívét lelkét beleteszi abba amit szeretne csinálni idő kérdése és szerintem minden vállalkozás sikeres lehet.

https://www.facebook.com/NonoHandMadeWithLove/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése