2018. május 19., szombat

Anyukák, akik mertek nagyot álmodni-Schafer Katalin

Az egyik legnagyobb táncos példaképemmel, kedvenc táncoktatómmal készítettem egy interjút. Rengeteg területen dolgozik, alkot és hamarosan nagyon új vizekre is evez. Köszönöm ezúton is, hogy tudott rám időt szakítani.

- Táncos vagy, hastáncot oktatsz, ruhatervező vagy. Külön-külön is izgalmas téma. Melyik hogyan jött és mióta csinálod? 
A tánc 6 éves korom óta azaz lassan 30 éve része az életemnek. Jeszenszky Endre balett iskolájában kezdtem tanulmányaimat és szerettem meg a tánc minden formáját. 
A ruha készítés művészetének alapjait pedig édesanyám divatipari vállalkozásában kezdtem elsajátítani 13 éves koromtól. A gimnázium után pedig a Könnyűipari Műszaki Főiskola ruhaipari terméktervező mérnöki karán folytattam tanulmányaimat.

- Nézzük a hastáncot elsőnek. Külföldön és hazánkban is ismernek, szeretik a táncos munkásságodat. Tanítasz is, és fel is lépsz. Mi a legnehezebb ebben a munkában? Munka egyáltalán vagy hobby? Szerelem?
Igazából minden egyben. Nagyon szeretek tanítani, táncolni, utazni és új emberekkel találkozni, újabb és újabb nézőpontból látni a világot más kultúrában felnőtt emberek szemén keresztül. Talán ami nehézség volt a pályán a 6-7 év intenzív utazás alatt, a magánélet és munka harmóniájának megteremtése. Ami pedig a legszebb élményeket hozta az életembe a táncterápiás óráim és elvonulós női táborok szervezése. A tánc, a művészet és természet önmagában gyógyító erejű. Hiába rengeteg tanulás és erős lelki, szellemi feladat létrehozni ezeket a gyakorlatokat, végül sosem munkának élem meg.

                                A képet készítette: Greg Finlayson


- Ruhatervezés. Milyen jellegű ruhákat tervezel és hogy jött az ötlete?
Első bemutatóm témája még a Főiskolás évek idején a kötött anyagok, selyem és műszőrmék találkoztatása volt egy alkalmi ruha kollekcióban. Már akkor is nagyon szerettem a határok feszegetését és innovatív ötleteket igyekeztem kisebb nagyobb sikerrel megvalósítani. Aztán a tánc kapcsán a figyelmem természetesen a színpadi ruhákra kezdett irányulni. Először csak az önálló előadásaimhoz a társulatomnak terveztem a ruhákat majd később 2010-ben létrehoztam a saját kis brand-emet a SCHÄFER FASHION-t. 
Igazából azóta több termékcsoport is helyet kapott a kollekciók között. A tánc ruhák mellett, alkalmi es esküvői ruhák, aktív ruházat és fürdőruhák is felkerültek a palettára. Jó érzés különböző területeken alkotni, szeretem a kihívásokat és mindig újat tanulni. Most is képzem magam egy bizonyos termékcsoport gyártástechnológiájához és terveim között szerepel egy újabb álom megvalósítása az ősz folyamán.


- Hatalmas változások történnek az életedben. Mennyire lehet tudatosan felkészülni erre?Készülsz valahogy?
Igen természetesen készülök de semmiképpen sem ragaszkodom görcsösen az elgondolt tervekhez. Próbálom rugalmasan kezelni a változást es szörfözni a hullámokon. 


- Talán elárulhatjuk, hogy anyuka leszel hamarosan. Hogyan tudod háttérbe szorítani majd a munkádat, a hobbydat?Hogyan lehet majd a babát összeegyeztetni ezzel a sok mindennel, ami még jelen van az életedben?
En azt gondolom hogy az anyaság nem azt jelenti hogy az ember feladja az életét és a pályáját, hiszen csak egy másik ember érkezik az életembe és nem azért hogy elvegye azt, hanem pont hogy teljesebbé tegye. Biztosan tudta hogy kihez jön és nem véletlenül engem választott. Valószínűleg változni fognak a prioritások az életemben de hiszem hogy mindenre lehet időt találni. 
Egy anyának a legnehezebb és egyben a legcsodásabb feladata megtalálni a család-munka-magánélet egyensúlyt az életében és remélem nekem ez sikerülni fog, de kérdezz meg erről néhány év múlva ;) 

Igazán aktuális ez az interjú, hiszen Kata közben édesanya lett. Jó egészséget kívánok a kis családnak!

Rabloczky Szilvi photography

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése