2018. július 19., csütörtök

Vadas a Vadaspark

Hétvégén Vadasparkban jártunk. Lehet naiv vagyok... Tudom, hogy az állatoknak nem túl jó bezárva élni. Úgy gondolom, hogy annyiban jó nekik, hogy nem kell küzdeniük a mindennapi fennmaradásért, élelemért és nem kell "harcolniuk" az életterületükért velünk. Talán pár kihalóban lévő faj így tovább fennmarad. Na de nem is magyarázkodni akartam, hogy miért ilyen hétvégi elfoglaltságra vittem a gyerekeim. Imádják az állatokat, szeretnék látni őket élőben, megtudni róluk a lehető legtöbbet és pont.

Hanem a felnőttekről szerettem volna pár gondolatot megosztani. Azt hittem a Szurikáta ügy után már "biztonságos" vadasparkba menni. Jobban oda figyelnek emberek, gyerekek egyaránt. Tudnak viselkedni egy ilyen helyen. Ismét a naivitásom!
Nagyon jól éreztük magunkat, szép hely, izgalmas a helyszín és állatok. Csak az a néhány ember ne verné ki a biztosítékot nálam!

1. Szitu
Alap esetben az ember a szerelmével megy vagy legfőképpen  a gyermekeivel. Így az agyam majd el durrant, mikor a szöszi 25-s csajóca olyan felszerelésben érkezett, hogy ihaj. Hófehér tornacipő, amit bőszen törölgetett nyávogva és olyan rövidnadrág, amit én maximum tangabugyinak vennék fől. Nem viccelek, kint volt az egész f... Miért kell nekem, az apukáknak, anyukának és a gyerekeknek ezt nézni? Vegye föl bulikába, strandra, de ne ide... A nyávogását még figyelmen kívül tudtam hagyni, de hogy bugyiba érkezett. 
És nem ez volt a legsúlyosabb "ügy" aznap!

2. Szitu
25-35 év körüli nagyobb társaság. Jól érezték maguk. Ezzel sincs baj. De könyörgöm állatkertbe részegen, sörrel a kézben kell jönni és fesztiválozni, csúnyán beszélni? Millió gyerek van itt. Kell nekem a faszom és hasonló megnyilvánulásaikat hallgatnom? Nekem kell magyarázkodnom a gyerekeknek, hogy miért nem szabad az állatokat kővel dobálni, kiabálni a medvének, benyúlkálni, bedobálni mindenféléket? Nekem kell megmondani a csemetéimnek, hogy a bácsi helytelenül próbálja az őzet kaviccsal és kürtöskaláccsal etetni, az nem nekik való étel?
Miért nem tudnak meglett férfiak normálisan viselkedni egy ilyen helyen? Legszívesebben az összeset bezsuppoltam volna a Dunába! Józanodj! Vagy az anyukájának, hogy tanítsa már meg viselkedni a felnőtt gyerekét, mert eddig nem ment túl jól! 

3. Szitu
Békésen sétálgatunk a murvával felszórt erdei ösvényen, a szép időben, mikor a kukától kb.10 méterre az út közebén eldobott, pisis pelusba botlunk. Ha még véletlenül kiesett volna, akkor hagyján. Na de nem vette észre? Pont az út közepén dobja el a szemetét? Mit tanít így a gyerekének?
Nehéz volt pár lépést még megtenni a kukához? Miért rontjuk el a szép természetet? Ne szemetelj!

Az felnőttek egyszerűen nem tudnak viselkedni! Miért? És akkor így hogy várjuk el a gyerekektől? Hogyan viselkedjenek normálisan, rendesen, ha a felnőttektől az ellenkezőjét látják?
A fél vadasparki sétám azzal telt, hogy a gyerekeknek kellett magyarázkodnom más felnőttek viselkedése miatt! Elkeserít, elszomorít...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése