2018. augusztus 8., szerda

Anyák, akik mertek nagyot álmodni-LuannaBaby and Doll


A soron következő interjút egy nagyon kedves hölggyel készítettem, írásos de szóbeli módon is. Sok szeretettel ajánlom figyelmetekbe Lukács Marianna és a LuannaBaby and Doll munkásságát, szívvel, szeretettel, kézzel készült gyönyörű termékeit.

-Korán jött neked a varrás szeretete?
Igen, már kisiskolás koromban megtanultam géppel varrni.  (Édesanyám varrógépét azóta is kincsként őrzöm.)  Akkor még nem tudtam, hogy ez lesz a szakmám, csak sejtettem mert nagyon tetszett.
Jó kézügyességemnek köszönhetően megtanultam kötni, horgolni, makramézni, gobelint varrni.




-Ezt is tanultad?
Igen.
1986-ban végeztem férfiruha-készítő szakon , tehát 32 éve. 1993-ban fejeztem be a Könnyűipari Műszaki Főiskolát,ahol Ruhaipari Üzemmérnök lettem.
Azóta többféle pozícióban, de a szakmámban dolgozok.
30 évesen MEO vezető voltam a zalaegerszegi ruhagyárban ( sajnos már felszámolták), amikor terhes lettem.

2003-ban megszületett Balázs fiunk, akivel 3 fantasztikus évet töltöttünk otthon. Óriási kert, erdőszélen, friss levegő. Már csak egy kislány tesó hiányzott, de sajnos nem akart jönni.
Mindig is szerettem a munkámat, de már hosszú ideje tervezgettem a saját vállalkozást. Azt hiszem azóta lett a hivatásom a 3. szerelmem. Többször megjegyezték már, hogy nekem a hobbim a munkám.

- Miket készítesz elsősorban?
Bármit képes vagyok elkészíteni, amit varrni kell. Műhelyemben a legkorszerűbb varrógépek találhatók.
Több divatcégnek készítettem már ruhákat, mintadarabokat ( Carven, Severi, Mothwurf ). Persze volt köztük olyan, amelyik megizzasztott, szabásvonalak, fodrok, ráncok tömege.
De készítettem már a kis uszkárunknak  kutyarucit is.  A 7 éves fiamnak egyik farsangra saját készítésű jelmezt kellett produkálni. Óriás polipot készítettem 8 karral. Na az olyan jól sikerült, hogy a zsűri azt mondta: A polip lett a legjobb jelmez, de sajnos nem tudják értékelni, mert biztosan külföldről hozattuk. Majdnem sírtunk mindketten.




- Mi a fontos neked a kész termékekkel kapcsolatban? Mire figyelsz oda?
Legjobban a pamutjersey anyagokkal szeretek dolgozni, abból készülnek a gyerekruhácskák, sapik, sálak, kendők. Imádom őket válogatni a katalógusból, webáruházak kínálatából. Amikor megérkezik az anyag, beavatom, azaz átmosom öblítőszeres meleg vízzel, majd egyedileg  kiszabom őket és készre varrom. Csodás érzés ezekkel a vidám, színes, mintás pamutanyagokkal dolgozni. Finom puhák, illatosak, talán ez az érzés feledteti velem, meg nem született kislányom hiányát.

- Mennyire nehéz érvényesülni ezen a piacon manapság?Divat varrni még, ahogy nagyanyáink tették, vagy inkább varratnak az emberek?
Tagja vagyok egy varrós csoportnak és azt látom, bizony nagyon sokan ülnek gép mellé, hogy gyermekeiknek, családtagjaiknak valami egyedit készítsenek. Ezek a saját készítésű darabok sokszor értékesebbek tulajdonosuk számára, mintha a boltban vásárolták volna. Sokan azonban kimondottan szeretnek szalonokban varratni maguknak, esetleg eltérő adottságaik miatt nem tudnak konfekcióméretet vásárolni, nos nekik mélyebbre kell nyúlniuk a zsebükben.  Az egyedi termékek elkészítéséhez ugyanis több idő, türelem és törődés szükséges.




- Mit tartasz a legnehezebbnek a munkádban?
A szakmámnak minden porcikáját szeretem,de mivel a kézimunka aprólékos tevékenység, talán az időhiánytól szenvedek néha.  

//Munka után család, de ott van még a marketing, az értékesítés, a csomagolás, az anyagrendelés az online jelenlét, fotózás, termékfelöltés, utalás stb. Néha óriási teher.//   

- Mi a legnagyobb vágyad a munkád kapcsán?
A legnagyobb vágyam egy olyan törzsvásárlói kör  kialakítása, ami segít abban, hogy termékeim minél több gyermekhez eljussanak. 
Szeretném megismertetni az emberekkel a LuannaBaby márkát, szeretném ha megtudnák, hogy egy LuannaBaby sapi az nem csak menő de kiváló minőségű is. Sokan ismerik már.




- Mit gondolsz, hol fogsz tartani 10 év múlva?
10 év múlva ???    Bízom benne, hogy még akkor is varrhatom a sapikat. Sajnos nem látom.




Remélem még varrogatsz akkor is nagy boldogságban.
És hogy hol találjátok Marianna termékeit, amiket oly nagy szeretettel készít? Itt és itt.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése