2018. december 8., szombat

Csillogás a köbön, csillog a szem és a dekor is




Valahogy úgy vagyok összetéve, lehet kicsit hibásan, hogy teljesen megvagyok a dekoráció, az adott ünnep előtti díszítgetés nélkül. Nekem nem hiányzik az ünnepi hangulatba kerüléshez, nem ad pluszt. Tökéletesen meglennék az egész nélkül. Nem hoz lázba egy girland, egy tök, a barka vagy bármi. Kicsit haszontalannak tartom és pénzkidobásnak. Nem tudom, miért alakult így. Pedig a szüleim oda figyeltek az ilyen apróságokra. Volt nálunk is karácsonyfa, asztaldísz, aggattunk lufikat szülinapra, festettünk tojásokat és tettük az ünnepi asztalra… És mégis. Nálam nem mutatkozott rá igény. Nem is foglalkoztam annyit vele. Nem mondom, hogy nem kerestek a gyerekek eddig tojást húsvétkor vagy nem állítunk karácsonyfát. Ezek megvannak. Csak a többi, a körítés kell még. A lakás konkrétabb dekorálása.

Van három csodálatos gyermekem, akik tanítanak. Rá kellett jönnöm, hogy nekik ez fontos dolog. Szeretnek hangolódni, díszítgetni vagy csak szimplán haza jönni a megváltozott lakás miliőre. Imádnak mindent, ami csillog, villog. Ami tükrözi az adott ünnepet. Így kénytelen leszek beleszokni a díszítésbe. Beszerezni hozzá kellékeket. Készítenünk kell díszítő dolgokat közösen. Saját hagyományokat kiépíteni...

Erre akkor döbbentem rá, mikor kitettem egy ajtókopogtatót teljes karácsonyi pompájában. Nem is tudom mi ütött belém. Örököltük és valahogy megszállt az ihlet és kitettem. Azóta Andris ott ácsorog előtte naponta többször is és ámul. Vissza-visszajár hozzá. Így kikerült egy mini fa is, aminek még nagyobb sikere lett. Aztán készítettünk Dancival és kaptunk is egy adventi koszorút is.




Ez utóbbi lánykámmal közös készítés. Az első! De jövőre is benevezünk szerintem egyre. 

Ezeknek a dolgoknak valahogy nem tulajdonítottam eddig nagy figyelmet. Azt hiszem, bővítenem kell a kelléktáram és kellenek girlandok és társaik, kell húsvéti dekoráció, őszi, tavaszi…Hajaj...
Valahogy béna vagyok én ezekhez. De majd ők választanak vagy készítünk együtt. 
Elvesztem. Segítség!!!!! Előre félek:) 
Mi az, ami fontos? Mit kell beszereznem? Mikor mit tegyek ki és mikor? Honnan? Ezernyi megválaszolatlan kérdés.

 Azt hiszem, már a nagy karácsonyfa előtt is kell valami, ami jelzi nekik az ünnep közeledtét. Kell kézzel fogható, látható dolog is, nem elég elmondani sokszor. Nem elég máshol látni, hallani, itthon is kell nekik a látvány, a megerősítés.
Nem csak én tanítom őket, hanem ők is engem. Finomabbá varázsolják a jellemem, nőiesebbé. 
Jó kaland az anyaság!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése