2019. január 16., szerda

Anyák, akik mertek nagyot álmodni-Zsófi és a pelenkatortái

Ma Bukai Zsófit kérdeztem munkájáról, pelenkatortáiról elsősorban. Ha láttál már vicces, egyedi, izgalmas, használható ajándékot, akkor ez az. Zsófi pedig egy tündéri anyuka, aki mindig vidám, tettre kész!


                                      Műhely Titkok Fotó

-Nagy fejtörést okoz, hogy egyedit, ám mégis olyat ajándékozzunk, mikor babalátogatóba megyünk, ami hasznos. Innen jött az ötlet neked is, hogy valami olyat alkoss, ami izgalmas, megfelel mindkét kritériumnak? Saját tapasztalat alapján kezdtél el pelenkatortákkal foglalkozni vagy honnan jött az ötlet? 
Mindig is vonzottak a kreatív kézműves dolgok, szerettem alkotni. 7 vagy 8 évvel ezelőtt, külföldi oldalon botlottam bele az első pelenkatorta képbe, amit akkor azonnal le is mentettem, rögtön elkezdtem ötletelni, továbbgondolni.. De a megvalósításig elég sok idő telt el, 2013-ban készült el az első pelenkatortám. 

Azóta megvásárolhatóak az Egyedipelenkatorta.hu weboldalon a munkáim.

Az alapötlet tehát nem saját, de az országban elsőként kezdtem el ezzel foglalkozni. 
Fontos számomra, hogy minden ötletet és megvalósítást igyekszem egyedivé és Zsófissá formálni, és folyamatosan fejlődni. 




- Rengeteg izgalmas torta kerül ki a kezeid közül. Milyen termékekkel, hozzávalókkal szeretsz dolgozni?
 Melyik pelenkát jó kötni, nem csak használni? Van kritériuma, mit lehet bekötni és mit nem? 
Ha a megrendelő rám bízza, akkor Pommette prémium francia vasalt pelenkából készítem a tortáimat, szerintem jelenleg ez a legjobb pelenka a hazai piacon, a saját kislányomnál is ezt használtuk végig és a bababoltban is sokan keresik nálam vagy térnek át erre a típusra egyre többen. 
De természetesen más típusú pelenkából is kérhető, bármilyen kiegészítővel. A torta alapját nemcsak a hagyományos eldobható pelenka adhatja, szívesen készítem textil pelenkából, mosható pelenkából, takarókból, törölközőkből is. 
Felnőtteknek születésnapra, házassági évfordulóra egyedi és kedvelt ajándék a törölköző torta. 
A kritérium csupán annyi, hogy kiszállítás esetén nem szívesen teszek bele törékeny kiegészítőket, de ért már célba tejfakasztóra készített, alkohollal tűzdelt tortám is, épségben az ország másik felébe, csak ez mindig nagy izgalom számomra a leggondosabb csomagolás ellenére is. 




- Hogyan tudod a munkád összeegyeztetni a családoddal, háztartással? Időzsonglőr vagy?
Viccesen megfogalmaztam magamban múltkor, hogy 2 gyermekem van és egy szerelmem, minden időm az övék. Kislányom, Lora 3 éves,  nálam abszolút ő van a központban és igyekszem mindent köré felépíteni, és amit csak lehet, vele együtt csinálni. A másik "gyermekem" októberben lett 1 éves, a helyi Meggymag Bababolt és a hozzá tartozó Meggymag babakelengye webshop működtetése és fejlesztése teszi ki a napjaim nagy részét jelenleg, amig Lora oviban van. A délután és az este az övé, este együtt elalszunk, majd egy kis pihenés után általában kilopódzom a "szerelmemhez", és ilyenkor készülnek kezem alatt a pelenkatorták. A pelenkatorta készítés számomra abszolút szerelem-munka.  


                                      Műhely Titkok Fotó

- Van kedvenc pelenkatortád, amit sosem felejtesz el, mert annyira nagyszabású, szép vagy vicces volt? Nem ér ám azt mondani, hogy az aktuális.
Nem tudok egy tortát kiemelni, nagyon hálás vagyok, hogy annyi különleges csodát alkothattam már meg!! De ha mégis muszáj, akkor a legkülönlegesebbek közé tartoztak a 6 emeletes kastély tortáim, a közel 10 kg-osra sikeredett, 50 cm-es plüssel készült vár torta és a borosüvegem pelenkából. De kiemelném öcséméknek készült esküvői Trónok harcás tortám is.




- Van olyan torta, aki egy olyan családhoz került, amit sosem felejtesz? Aminek volt nagy története, pillanata?
Nehéz kérdés, mert kevés az a tortám, aminek nincs története. Tényleg... És ezért annyira hálás vagyok!!! 
Talán a legmeghatóbb az volt számomra, amikor a 6 emeletes kastély torta személyre szabott másolatát készíthettem el annak a lánynak, aki az eredetit rendelte tőlem, aztán ő maga is anyuka lett, egy nagyon korán érkezett pici lélekkel, s akiért remegve izgultam én is, hogy minden rendben legyen vele!! A húga lepte meg az általa korábban rendelt hatalmas torta másolatával, szerintem ez nagyon különleges ajándék volt számukra. De nagy örömmel tölt el az is, amikor 30-40-50-60 éves férfiak örülnek 1-1 általam készített alkotásnak, készültek már számukra is egészen különleges torták, különböző alapanyagokból. Extrém ajándék volt ősszel a 30. szülinapra készült 1 méter magas wc papír tortám is, fényképekkel, kiegészítőkkel díszítve. Természetesen egy ilyen ajándéknál tudni kell, hogy kinek ajándékozzuk. Hatalmas sikere volt, de ehhez kell egy olyan közeg, egy olyan baráti társaság, ahol értik és szeretik a humort. 

- Adódnak vicces történések a munkáddal kapcsolatban?
Heti szinten kapok megkeresést cukrászati termékek rendelésével kapcsolatban...
 Nekem ez egy kicsit meglepő, hiszen mindenhol kommunikálom, hogy a pelenkatorta pelenkából készül, ez sokaknak mégsem egyértelmű. Még gyakran újra vissza kérdeznek, hogy akkor ez nem ehető? Van, amikor már csak annyit válaszolok, hogy meg lehet kóstolni, de én nem ajánlom... 
A kedvencem talán az volt, amikor saját ismerősöm rendelt (volna) Tic-Tac formájú tortát, kétféle ízesítéssel... 

-Végül is lehet Pampers és Huggies ízesítésű is.
Melyik volt a tavalyi éved legmeghatározóbb történése? 
Talán az Év Anyavállalata verseny, ahol a döntőben több száz vállalkozó anyuka előtt mutathattam be néhány percben a tevékenységemet. Ez a verseny tavaly és tavalyelőtt is rengeteg erőt adott, és kaptam általa egy időzített homokórát a fejem fölé, ami folyton a fülembe súgta, hogy "csináld most!" - sok minden vár még így is megvalósításra, de mindenképpen sokat fejlődtem ennek köszönhetően is.




- Miért szereted ezt a munkát? Mi az, amiért érdemes csinálni?
Az a mosoly, amit az arcokon látok, számomra megfizethetetlen. A pelenkatorta készítés által talán egy kicsit én is hozzájárulhatok sokak boldogságához, emellett maga az alkotás engem is tölt. Szeretem. Úgy, ahogy van, mindenestől. 

- Ennek ellenére van olyan, ami okoz nehézségeket a munkáddal kapcsolatban?
Időnként hiányzik az alvás. De fejlődőképes vagyok, mert az idei tervekben már a pihenés is helyet kap egy kis átszervezést követően, dolgozom rajta, hogy ne legyenek nehézségek csak megoldandó feladatok.




- Végezetül mivel foglalkoznál, ha azt mondanák soha többet nem vehetsz kézbe pelenkát? Van olyan terület, amiben kipróbálnád magad? Na de ez ne következzen be, mert imádjuk a csudaszép pelenkatortáidat azért!
Akkor kézbe vennék törölközőt... (nevet)
Ha az ok pedig valami nyomós lenne, akkor nyilván újraterveznék. A bababolt mindenképpen maradna, a pelenkatorta készítést meg talán oktatnám...
Végül is szeretek beszélni...  
De alkotni még jobban, és tele vagyok tervekkel idénre, így reméljük a legjobbakat! 
Váltsátok valóra az álmaitokat! 

És hogy elfogult-e vagyok Zsófi termékeivel? Egy kicsit. Na jó, nagyon. Szerintem nagyon ötletes dolog. 
Ez a pelenkatorta kisfiamnak készült, amiről hozok majd bejegyzést, képeket nektek a későbbiekben.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése