2019. január 22., kedd

Önbizalom kérdése




Kihat az életünk minden területére a magabiztosságunk vagy annak hiánya.  Legyen szó munkáról, egy társasági eseményről vagy akár az anyaságról. 

Mindig irigyeltem azokat az embereket, akikre jó ránézni, látszik, hogy jóban vannak magukkal, van önbizalmuk. Magabiztosan járnak, kelnek a nagyvilágban, bármit, még egy szakadt macinacit is (királynőiesen) tudnak viselni. Belőlük árad egyfajta erő. Nem látszik egy kicsit sem, hogy épp valami gondjuk van, fáj valamijük, bármi rossz is történhet velük. Egy kicsivel talán a föld fölött is lebegnek.

Ezen nagyban dolgoznom kell nekem is, hogy legalább egy kicsit is megközelíthessem. Ami nem is oly egyszerű. Lehet ezt tanulni vajon? Valaki önbizalom növelő tanfolyamokat tarthatna vagy egyéni konzultációkat...Itt a nagy piaci rés. Én beneveznék egyre.



Szerintem mondogassuk magunknak, hogy: 
Értékeld magad! Magabiztos vagy!
Talán egy kicsit segít.

Vagy arra is gondoltam már, összeírom, miben vagyok jó, sikeres. Mi az, amiben otthon érzem magam. És ezt a szép kis listát előveszem mindig, ha valami hibádzik, valami nem úgy sikerül.
Mit gondoltok róla?

Mert tudom, hogy minden ember értékes. Minden emberben van jó. Mindenkinek vannak erősségei, amikben kiemelkedően jó. Nem könnyű megtalálni őket. Sokszor észre sem veszi az ember, hogy az a bizonyos tulajdonsága az. Netán ő pont a negatív dolgokhoz sorolná inkább. 
De ha egyszer megvan, akkor a magabiztosság kulcsa is a kezében. 

Ha tudom mitől vagyok jó, jobb, akkor a magabiztosságom is nő. Ha erősödik ez a tulajdonságom, a visszajelzések is megjelennek. És ez tovább erősít. 
Csak el kell kezdeni valahol. 

Én mantrázom majd magamban.
Érezd magad jól a bőrödben. Tegyél magadért. Élvezd az életet. Ne utasítsd el, hallgasd meg a pozitív visszacsatolásokat. Ne engedd, hogy letörjék a kicsi önbizalmad is szóval vagy cselekedettel.

Ha nincs önbizalmad, nem bízol magadban, akkor hogy várod el, hogy más higgyen benned? És így bizony a saját boldogulásod gátja leszel. Ha nem hiszel, nem mersz, nem pozicionálod jól magad, az életed, a munkád, akkor más sem fog.
Hajrá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése