2019. január 20., vasárnap

RePuppet, egy baba, de sokkal több annál



#szponzorált tartalom

A minap egy gyönyörű, minőségi baba utazott hozzánk postával. Na de hogy fogok írni nektek egy babáról bejegyzést, hogy kedvetek legyen megnézni, megvásárolni? Törtem is a fejem első körben. 
Márpedig mindenképp szerettem volna írni róla, mert szerintem nagyon fontos dolgot képvisel. Korábban írtam is róla nektek itt.




Nem szokványos kinézettel érkezett ez a cukiság.
Megvan a Barbie baba, aki extra vékony, csinos és jól sminkelt? Sokszor még nekem is kisebbségi komplexusaim támadnak, ha rá nézek. A babák legtöbbje is arányos, tökéletes, egyforma. Ez a baba ellentéte a megszokottnak. Szerencsére.




A készítőt faggattam a babáiról. 
Mesélnél róla, hogy miért és hogyan jöttek létre a RePuppet bábok, babák?
A RePuppet bábok abban különböznek társaiktól, hogy mindegyik babát olyan külső tulajdonsággal ruháztam fel, amelyeket a gyerekeket szégyellni szoktak önmagukon, vagy csúfolnak érte másokat. Ezért varrok szemüveges, kiálló fülecskéjű, szeplős, molett, afroamerikai vagy kínai babákat. A bábok a játék mellett fejlesztésre is szolgálnak. Formálja többek közt az empátiára való hajlamot, az együttérzést, az elfogadást, elősegítheti a könnyebb barátkozást, nyitást mások felé, bátorságot, határozottságot, önbizalmat ad, oldja a gátlásokat. Játék közben tudatosíthatjuk a gyerekekben, hogy természetes dolog a másság és nem a külső határozza meg, hogy valaki szerethető-e. Ahogy a baba is pl duci, mégis szereti a kis gazdája. Mivel a kisgyermekek általában a játékba vetítik ki saját érzésüket és gondolataikat, segíthet nekik ezek megértésben. Több okból is szívügyem ez a dolog. Egyrészt kisgyerekként én is csúfolva voltam, mert alacsony vagyok és kicsit görbe a lábam. Saját magamon tapasztaltam, hogy olyan mély sebet tudnak egymásnak ejteni a gyerekek, ami akár felnőtt koráig is elkísérheti az érintetteket. Másrészt pedagógusként alsó tagozaton tanító voltam, míg meg nem született a kisfiam. Ott is azt tapasztaltam, hogy sajnos az előítélet, és a másság még mindig nagy szerepet tölt be a gyerekek életében. A saját osztályomban sokat beszélgettünk a gyerekekkel ezekről a dolgokról. A sikerességét alátámasztotta az is, mikor többek közt egyik duci tanítványomnak testnevelés órán az egész osztály egyként szorított, hogy az adott feladatokat el tudja végezni. Szeretnék előrelépést tenni, hogy a fiatalok ne skatulyázzák be egymást külső tulajdonság alapján. 

Ezzel nagyon egyet tudok érteni. Sajnos a gyerekek tudnak olykor a leggonoszabbak lenni egymással. Legtöbbször nem is kell semmi hiba, másság, mert kitalálnak egyet. A nevét, alakját, egy tulajdonságát vagy szava járását is tudják cikizni. Én sem voltam ez alól kivétel. Karate majomnak csúfoltak, mert a nagy mozgásigényem miatt apukám arra íratott be. Félek, hogy az én gyerekeimet is utoléri majd. Vagy amitől még jobban félek, hogy ők is kirekesztő, csúfoló gyerekek lesznek és nem tudják, hogy ezzel egy társuknak mekkora bajt okoznak. Igyekszem nekik sokat mesélni róla, hogy mindenki más és úgy kell elfogadni. Senki sem tökéletes.

Kinek ajánlod a babáidat leginkább? Milyen korosztálytól érdemes megvásárolni?
A bábokat leginkább 3-8 éves kor közötti kis embereknek ajánlom, attól függetlenül, hogy van-e a kicsinek önértékelési problémája vagy sem. Hiszen ha egyik külső jegy sem lelhető fel a gyermekünkön, akkor mások elfogadása a fő szempont. Ha viszont a gyermekünk "mását" adjuk neki, azzal saját magát segíti elfogadni. Mindenképp hozzájárul a közösségi életben betöltött szerepéhez és helyes viselkedéséhez.



Minket elvarázsolt ez a kis baba, báb, ami puha, ölelnivaló és több funkciós is. Már csak nevet kell találnunk neki.
Ha ti is a szívetekbe zártátok, itt meg tudjátok tekinteni a készítőt és cuki termékeit a RePuppet- A modern báb linkre kattintva.

Tudtad?
"A bábjáték célja a személyiség- és képességfejlesztés, attitűdök és viselkedések alakítása, a motivációs rendszerek áthangolása, de a személyiség összetevőinek diagnosztizálásában való segítségnyújtás is. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése